مجله گردشگری
امتیاز دهید :

دانستنی های پیش از سفر به آنتالیا

دانستنی های پیش از سفر به آنتالیا
تاریخ : 1398/11/27 / تعداد بازدید : 1209/ نویسنده : فلات پارس گیتی
بسیاری از شما عزیزان با آنتالیا آشنایی دارید، آنتالیا شهری ساحلی در کرانه دریای مدیترانه است و قسمتی از کشور ترکیه به شمار می آید. تور آنتالیا و تور آنتالیا نوروز 99 در سال جاری بسیار پرطرفدار هستند زیرا امروزه تور زمینی آنتالیا نیز ارائه می شود و تا حدود زیادی قیمت سفر به این شهر کاهش پیدا کرده است بنابراین آنتالیا می تواند گزینه بسیاری از شما عزیزان برای سفر باشد.

دانستنی های پیش از سفر به آنتالیا

 همانطور که مشاهده می کنید تور آنتالیایی که توسط آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی ارائه می شود در صفحه تور آنتالیا قابل رویت است و می توانید تمامی مشخصات آن را مشاهده کنید، بنابراین در اینجا در رابطه با تورهای آنتالیا صحبت نمی کنیم اما دانستنی هایی را در اختیارتان قرار می دهیم که اگر قصد سفر به این شهر را داشته باشید، حتما شما را یاری خواهند کرد.

مردم آنتالیا

مردم آنتالیا به حضور گردشگران در آنتالیا عادت کرده اند بنابراین نباید توقع رفتاری خاص یا آغوشی باز را از آنها داشته باشید.
ساکنان آنتالیا به زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند و همه آنها به زبان انگلیسی مسلط نیستند؛ البته در مناطقی مثل لارا که توریستی است، اغلب زبان انگلیسی را می دانند.
اگر به گردش در مرکز شهر آنتالیا بروید، مردم این شهر هیچ برخورد خاصی با شما نخواهند داشت به عبارت دیگر بی توجه از کنارتان عبور می کنند مگر آن که شما آغازگر صحبت باشید. مردم آنتالیا رفتار بدی با ایرانیان ندارند زیرا حضور توریست ها تاثیر زیادی در اقتصاد این شهر دارد.

مردم آنتالیا

خرید در آنتالیا

در آنتالیا مراکز خرید و بازارهای محلی متعددی وجود دارد اما تعداد مراکز خرید بزرگ این شهر کمتر از استانبول است.
قیمت کالاها در آنتالیا شباهت زیادی به استانبول دارد اما در برخی مواقع اجناس کمی گرانتر به فروش می روند.
در محله های توریستی گرانی مانند لارا بازارهایی وجود دارد که قیمت اجناس در آنها بسیار بالاست و کالاها با واحد پولی دلار و یورو به فروش می روند. علاوه بر ایرانی ها شمار توریست های اروپایی و به ویژه آلمانی در آنتالیا زیاد است بنابراین جای تعجبی ندارد که بر اساس تقاضا قیمت کالاها نیز بیشتر شود.
مارک آنتالیا و تراسیتی دو مرکز خرید محبوب آنتالیا در نزد ایرانیان هستند. برای مراجعه به مراکز خرید در آنتالیا می توانید به راحتی از اتوبوس استفاده کرده و به مقصد برسید.

خرید در آنتالیا

حمل و نقل عمومی در آنتالیا

بهترین وسیله نقلیه برای تردد در آنتالیا اتوبوس است و به راحتی می توانید از ترانسفر هتل نیز برای رفت و آمد در شهر آنتالیا استفاده کنید.
برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس باید کارت مخصوص داشته باشید که از فرودگاه و برخی سوپرمارکت ها و سفارتخانه ها قابل تهیه است. تاکسی گران ترین وسیله نقلیه عمومی در شهر آنتالیا به شمار می آید.
راننده های وسایل نقلیه عمومی در آنتالیا نهایت همکاری را با توریست ها دارند اما توصیه می شود قیمت و مسیر سفر را با راننده های تاکسی پیش از سوار شدن چک کنید.
در آنتالیا می توانید برای رفت و آمد و تجربه هیجان موتور اجاره کنید. تورهای آنتالیا اغلب یک گشت شهری دارند؛ به این معنا که لیدر تور شما را از هتل برداشته و یک روز کامل در شهر می گرداند.
تورهای آنتالیا اغلب ترانسفر فرودگاهی نیز دارند یعنی زمانی که مسافر به فرودگاه مقصد برسد لیدری خاص وی را تا هتل راهنمایی کرده و با وسیله نقلیه مناسب می برد اما اگر تور شما ترانسفر فرودگاهی نداشت نیز در فرودگاه آنتالیا و اسپارتا امکان استفاده از تاکسی و اتوبوس وجود دارد.

حمل و نقل عمومی در آنتالیا

دیدنی های آنتالیا

آنتالیا دیدنی های تاریخی دارد اما اغلب گردشگران ایرانی تمایلی به بازدید از آنها نشان نمی دهند. تفریحاتی که در هتل ها وجود دارند توریست ها را به خود جلب می کنند و میهمانان هتل های سطح بالا به قدری غرق در این تفریحات می‌شوند که گاهی در تمام طول سفر از هتل خارج نمی شوند.
حتما در سفر خود از مراکز خرید آنتالیا دیدن کنید زیرا در آنها نیز حراج وجود دارد و مراکز خریدی چون تراسیتی بسیار وسیع هستند.
پیشنهاد می شود از تورهایی مثل سافاری، کایاک و تورهای هیجانی که در آنتالیا برگزار می شوند و هزینه اضافی دارند نیز در صورت توان استفاده کنید زیرا لذت سفر شما را دوچندان می کنند. ما در مطلب جداگانه دیدنی های آنتالیا را به شما عزیزان معرفی کردیم که دعوت می کنیم که از آن مطلب نیز استفاده نمایید. تصویری که در ادامه می بینید متعلق به دروازه هادریان یکی از جاذبه های گردشگری تاریخی آنتالیاست.

دروازه هادریان آنتالیا




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر