مجله گردشگری
امتیاز دهید :

باغ وحش آنتالیا

باغ وحش آنتالیا
تاریخ : 1399/03/17 / تعداد بازدید : 2150/ نویسنده : فلات پارس گیتی
باغ وحش آنتالیا در منطقه کپز این شهر واقع شده است. برای رسیدن به این باغ وحش باید حدود یک کیلومتر در تپه قدم بزنید، سپس به مرکز باغ وحش خواهید رسید. اکثر بومیان و خریداران تور آنتالیا برای این مسیر یک کیلومتری ماشین اجاره می کنند اما این باغ وحش ارزش این کار را دارد. در ادامه سفرهای آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی شما را با یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری آنتالیا یعنی باغ وحش آن آشنا خواهیم کرد.

باغ وحش آنتالیا

از آنجایی که شهر آنتالیا آب و هوای مناسبی دارد، جای تعجب نیست که دارای حیات وحش جذابی باشد. آنتالیا از آن شهرهای ترکیه است که به واسطه داشتن سواحل زیبا و هتل های مدرن همه ساله میزبان ایرانیان زیادی است که با خرید انواع تورهای آنتالیا خود را به این شهر می‌ رسانند. چندی قبل از دیدنی های آنتالیا برای شما همراهان فلان پارس گفتیم و باهم به برخی از جاذبه های گردشگری معروف این شهر سر زدیم. اینبار هم به سوی باغ وحش آنتالیا آمدیم که پس از سواحل و پارک های آبی معروف ترین دیدنی شهر آنتالیا به شمار می رود.

باغ وحش آنتالیا در سال 1989 میلادی افتتاح شد و حالا 330 هکتار مساحت دارد. در باغ وحش آنتالیا محیطی مناسب برای زندگی جانوران تدارک دیده شده است و انواع حیوانات وحشی و اهلی در آن نگهداری شده و در معرض دید عموم قرار دارند. محوطه این باغ وحش به قدری سرسبز است که آن را به عنوان پارک نیز به شمار می آورند؛ در حقیقت تلاش شده که محیط این باغ وحش طوری باشد که هم برای تفریح بازدیدکننده ها و هم برای زندگی جانوران مناسب باشد.

باغ وحش آنتالیا

داخل باغ وحش آنتالیا

بر اساس آخرین آماری که در دست داریم 800 گونه جانوری در باغ وحش آنتالیا وجود دارند که امکان بازدید از تمامی آنها مهیا شده است. باغ وحش آنتالیا مدرن نیست اما محیط خوبی برای گشت و گذار و تفریح در کنار اعضای خانواده دارد. در بدو ورود به این مکان می توانید حیواناتی نظیر خرها، شترمرغ ها، گاومیش ها و یوزپلنگ های آمریکایی را مشاهده نماییید همچنین شیرها، ببرها، کانگوروها و گورزن های شمالی را هم در ادامه خواهید دید.

در باغ وحش آنتالیا فروشگاه خرید سوغات و اغذیه فروشی وجود دارد اما ما توصیه می کنیم که برای خرید و صرف غذا از مکان های دیگری استفاده کنید زیرا کیفیت کالاها و غذاها در باغ وحش آنتالیا در سطح متوسط است.

به طور کلی اگر می خواهید سفر خود به آنتالیا را برنامه ریزی کنید و می خواهید در تور آنتالیا یک سفر سرگرم کننده برای تمام خانواده داشته باشید و قیمت آن ارزان باشد، باغ وحش آنتالیا میتواند گزینه خوبی باشد. به این باغ وحش بروید و از تماشای طبیعت زیبا و حیوانات این باغ وحش لذت ببرید. اگر می خواهید از شلوغی های شهر آنتالیا برای چند ساعتی دور شوید و به دنبال یک محیط آرام با طبیعتی زیبا هستید، باغ وحش آنتالیا یکی از بهترین گزینه هاست زیرا ضمن طبیعتگردی می توانید با حیات وحش و زندگی جانداران در این دیار نیز آشنا شوید.

باغ وحش آنتالیا

امکانات باغ وحش آنتالیا

با وجود این که باغ وحش آنتالیا نوساز نیست اما به دلیل رسیدگی خوب و مدیریت درست امکانات رفاهی آن قابل قبول است و نیازهای گردشگران در طول بازدید برآورده می شود. فضاهای سبزی که در جای جای باغ وحش به چشم می خورند در کنار دریاچه و حوزچه های کوچک و بزرگ بخشی از فضاسازی این مجموعه محسوب می شوند. از آنجایی که مساحت باغ وحش آنتالیا زیاد است و ضمن گردش در آن ممکن است گرسنه یا تشنه شوید، رستوران ها و کافه ها و بوفه های متعددی در بخش های مختلف باغ وحش ساخته اند که در طیف قیمتی مختلف خدمات خود را ارائه می دهند. توصیه می شود که با انرژی از باغ وحش آنتالیا دیدن کنید تا از همان ابتدا در جستجوی رستوران نباشید و پس از بازدید بهترین رستوران هایی که از آنها عبور کردید را انتخاب نمایید و از آنها استفاده کنید و یا اگر زیاد گرسنه نبودید از رستوران های خارج از باغ وحش استفاده کنید.

گذشته از فضاسازی و رستوران ها باغ وحش آنتالیا دارای سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و نیمکت برای استراحت نیز هست.

باغ وحش آنتالیا

ساعت کار باغ وحش آنتالیا

از 15 ماه نوامبر تا 15 می همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17.30 و از ماه 15 می تا 15 نوامبر از ساعت 9 صبح تا19.30 آماده خدمت رسانی می باشد.

آدرس باغ وحش آنتالیا

برای رسیدن به باغ وحش آنتالیا می توانید از اتوبوس های شهری آنتالیا استفاده کنید. در نظر داشته باشید که به دلیل عدم آشنایی گردشگران خارجی، ممکن است برای رفتن به این مکان با مشکل مواجه شوید پس بهتر است که قبل از سفر به باغ وحش آنتالیا از راهنمای تور خود کمک بخواهید همچنین فاصله باغ وحش آنتالیا تا مرکز شهر حدود 2 ساعت فاصله وجود دارد. پس حتی اگر تور لحظه آخری آنتالیا را خریداری کرده اید و زمان زیادی برای برنامه ریزی سفر نداشتید، از بخش پذیرش هتل خود کمک گرفته و برای رسیدن به باغ وحش آنتالیا اقدام کنید.

در آخر خوب است بدانید که برای سفر به شهر آنتالیا می توانید تور زمینی آنتالیا را هم خریداری کنید که در سالهای اخیر بسیار پرطرفدار شده است.

باغ وحش آنتالیا



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر