مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سفرنامه اروپا

سفرنامه اروپا
تاریخ : 1399/03/11 / تعداد بازدید : 1000/ نویسنده : فلات پارس گیتی
قاره اروپا دارای 55 کشور است که از میان آنها 44 کشور عضور اتحادیه اروپا هستند. البته همانطور که می دانید تعداد اعضای اتحادیه اروپا همواره تغییر می کند و کشورهایی برای ورود به این اتحادیه درخواست می دهند و بعضی کشورهای دیگر از آن خارج می شوند. برای آشنایی با کشورهای اروپایی کافی‌ست که یک نقشه اروپا بردارید و با مرزها و پایتخت‌های کشورها آشنا شوید.

جالب است بدانید که حدود 10 کشور از این قاره برای ایرانی ها شناخته شده تر هستند و مردم کشور ما درباره تمامی کشورهای اروپا اطلاعات کافی ندارند و یا حتی نام تمامی آنها را نمی دانند. من امروز قصد دارم ماجرای خرید تور اروپا و بازدید از چند شهر و کشور این دیار را با شما به اشتراک بگذارم با این سفرنامه از وبسایت فلات پارس گیتی همراه باشید تا باهم مروری کنیم بر سفرنامه اروپا.

خرید تور اروپا

تور اروپا انواع مختلفی دارد و به صورت کلی به تورهایی که به مقصد تمامی کشورهای اروپایی باشد، تور اروپا می گویند. این اصلاح را بیشتر برای تورهای ترکیبی استفاده می کنند، برای مثال اگر قرار باشد که با تور اروپا به فرانسه و ایتالیا سفر کنید. اغلب تورهای اروپا که از ایران تنظیم می شوند به مقصدهای ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، فرانسه، آلمان، مجارستان و شهرهای غربی روسیه هستند. یکی از تورهایی که همیشه و در تمامی فصلهای سال پرطرفدار است تورهای اروپای کشتی کروز یا دور اروپا می باشد به این معنا که شما تمامی زمان سفر خود را در کشتی های تفریحی کروز می گذرانید که بسیار مجهز هستند و فقط کروز چند ساعتی در سواحل کشورهای مختلف اروپا پهلو می گیرد و دوباره به راهش ادامه می دهد. تور کشتی کروز اروپا نیز انواع مختلفی دارد و می تواند از خیلی لوکس تا معمولی متغیر باشد که این موضوع روی قیمت تورها هم تاثیر مستقیم دارد. من تور اروپای ترکیبی ایتالیا-فرانسه را خریداری کردم و امیدوارم بتوانم در آینده از سایر کشورها نیز دیدن کنم.

خرید تور اروپا

شرایط خرید تور اروپا

من در مطلبی جداگانه چندی قبل درباره شرایط خرید تور اروپا صحبت کردم و علاوه بر آن شما می توانید با شماره تلفن‌های مندرج در وبسایت فلات پارس گیتی تماس بگیرید تا از شرایط خرید تور اروپا مطلع شوید. مهمترین بخش و پردردسرترین آنها گرفتن ویزاست که در رابطه با کشورهایی که ویزای شینگن لازم دارند کمی کار سخت تر می شود اما آژانس های مسافرتی متعددی وجود دارند که مسافرها را در این زمینه کمک و راهنمایی می کنند پس بازهم جای نگرانی نیست.
نکته دیگری که برای خرید تور اروپا باید در نظر بگیرید این است که برای خرید این تور باید زمان کافی داشته باشید تا ویزای شما آماده شود و فقط کسانی می توانند تور لحظه آخری اروپا بخرند که مشکل ویزا ندارند. این موضوع برای ایرانی‌ها دردسرساز شده چون قدرت پاسپورت کشور ایران بسیار ضعیف است با این وجود بازهم کاشناسان خبره آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی می توانند شما را در تمامی مراحل خرید تور اروپا تا سفر به کشورهای مورد نظر و بازگشت به منزل یاری کنند.

سفرنامه اروپا

نکات جالب سفرنامه اروپا

من هم مثل بسیاری از شما دوستان آرزوی دیدن برج ایفل را داشتم و به محض ورود به پاریس با این که خسته بودم اما راهی برج ایفل شدم. شاید شما هم با سندروم پاریس آشنایی داشته باشید این اصطلاح زمانی به کار می رود که یک فرد برای یک موضوع خیال شپردازی زیادی می کند و در ذهن آن را ایده آل می بیند اما زمانی که با واقعیت روبه رو می شود حقیقت شبیه به خیال هایش نبوده است. نام آن سندروم پاریس است چون افراد بسیاری در دنیا برای بازدید از پاریس خیالپردازی می کنند اما در واقعیت پاریس آن شهر رویایی نیست. من هم با روبه رو شدن با برج ایفل متوجه شدم که برج ایفل آن قدر هم که تعریفش را شنیده بودم رویایی نیست اما این موضوع از جذابیت شهر پاریس برای من کم نکرد. من حالا از پاریس خاطرات نابی مثل قدم زدن های شبانه در خیابانهای سنگ فرش، تماشای ماشین های لوکس در خیابان شانزه لیزه و خوردن بستگی در خیابان های تمیز را دارم که به راستی فراموش نشدنی هستند.
جذاب ترین نکته درباره شهر رم هم برای من این بود که هر بخش آن دیدنی بود انگار در شهری می گشتم که خود یک موزه بزرگ بود. حتما در آینده به تفکیک سفرنامه خودم را از شهر رم و پاریس می نویسم.

سفرنامه اروپا