مجله گردشگری
امتیاز دهید :

خوراکی های خوشمزه در اسپانیا

خوراکی های خوشمزه در اسپانیا
تاریخ : 1401/12/10 / تعداد بازدید : 324/ نویسنده : فلات پارس گیتی
خوراکی های خوشمزه در اسپانیا چیست؟ اگر چمدان سفرتان را به مقصد کشور اسپانیا بسته اید، خوب است تا درباره ی بهترین غذاها و خوراکی های اسپانیایی اطلاعات عمومی خود را بالا ببرید و یک تجربه ی لذیذ را بدست آوردید...

خوراکی های خوشمزه اسپانیایی

به هر کشوری که سفر می کنید لازم است که با خوراکی های آن جا نیز آشنا شوید تا بتوانید با فرهنگ و اصالت مردم آن منطقه نیز خو بگیرید. به همین جهت، تور اسپانیا با امتحان کردن خوراکی هایی که در زیر معرفی می کنیم، شکل زیباتری به خود خواهد گرفت؛ و طبیعی است که سفرتان خاطره انگیز تر نیز خواهد شد.

1. پیستو

پیستو یکی از غذا های سنتی اسپانیای است که بسیار شبیه به راتاتویی فرانسوی ها است. برای تهیه این غذا نیاز به بادمجان، سیر، فلفل، گوجه فرنگی و ... داریم. و معمولا همراه با نیمرو و سوسیس سرو می شود. طبخ پیستو در جنوب مادرید رواج بیشتری دارد.در اسپانیا، پیستو به نام "Pesto Español" یا "Pesto Andaluz" شناخته می‌شود و با استفاده از موادی که در این منطقه به دست می‌آید، تهیه می‌شو. دهمچنین در برخی مناطق اسپانیا، میوه خشک و گیاهان مختلفی به پیستو اضافه می‌شوند تا طعم این غذا بهتر شود. برای مثال، در مناطقی از اسپانیا، پیستو با اضافه کردن کاج، فستق و تخمه خشک تهیه می‌شود.

غذاهای اسپانیا

2. کروکت

از اسنک های خوشمزه اسپانیایی می باشد که در تهیه آن از فیله سوخاری و پنیر سوخاری استفاده می شود. کروکت در واقع می توانید از ترکیب سیب زمینی، مرغ، پنیر و ... با آرد سوخاری باشد که همراه با سس های مختلفی میل می شود.سپس می‌توانید از موادی مانند پنیر، گوجه فرنگی، خیارشور، زیتون، پیاز، مرغ، قارچ، سبزیجات و... به عنوان تزئین‌کننده‌های این اسنک استفاده کنید. همچنین، با اضافه کردن ادویه‌جات مختلف مانند فلفل قرمز، زعفران، زیره، کمون و... می‌توانید به طعم و مزه این اسنک اضافه کنید.
اسنک کراکت می‌تواند به عنوان یکی از میان وعده‌های سریع و خوشمزه در مهمانی‌ها، جمع‌های دوستانه و یا به عنوان میان وعده در ادارات و محیط‌های کاری استفاده شود. این اسنک به دلیل سادگی تهیه و انواع مختلف آن، به عنوان یکی از محبوب‌ترین اسنک‌های خشک در بین افراد شناخته شده است.

غذاهای اسپانیایی

3. امپانادا

امپادانا (Empañada) یکی از غذاهای محبوب و سنتی کشورهای لاتین مانند اسپانیا، پرتغال، آرژانتین و شیلی است. این غذا به صورت یک نوع پای با محتوایی متنوع از گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، پنیر و... تهیه می‌شود. محتوای این پای معمولاً به همراه انواع ادویه‌جات و سس‌های مختلف تهیه می‌شود.
برای تهیه امپادانا، ابتدا برگه‌هایی از خمیر پای تهیه می‌شود. سپس محتوای آن مانند گوشت، سبزیجات و پنیر به همراه ادویه‌جات و سس‌های مختلف در داخل خمیر پای قرار داده می‌شود. سپس این پای به صورت نصف دایره مانند بسته شده و برای پخت در فر یا درون ماهیتابه در روغن سرخ شده قرار می‌گیرد.
امپادانا می‌تواند به عنوان یکی از میان وعده‌های سنتی و خوشمزه در مهمانی‌ها و جشن‌های خانوادگی و یا به عنوان غذای اصلی در وعده‌های ناهار و شام سرو شود. همچنین، این غذا به دلیل سادگی تهیه و امکان استفاده از مواد مختلف، به عنوان یکی از محبوب‌ترین غذاهای سنتی و خانگی در بین خانواده‌های لاتین شناخته شده است.

خوراکی های خوشمزه اسپانیایی

4. هوس روتوس

اگر می خواهید تور اسپانیا برای شما طعم سنتی اسپانیایی نیز داشته باشد باید این خوراکی را امتحان کنید. هوس روتوس غذایی است که ساده و در عین حال خوشمزه است. این غذا ترکیبی است از سیب زمینی سرخ کرده همراه با سس تخم مرغ که با سبزیجات میل می شود.

5. بونیوئلوس دِ ویِنتو

بونیولوس دِ وینتو (Bunuelos de Viento) یکی از دسرهای سنتی و محبوب اسپانیا است. این دسر با استفاده از خمیری که از ترکیب آرد، تخم مرغ، شکر، روغن و آب تهیه می‌شود، درست می‌شود. این خمیر به صورت گلوله‌ای درآمده و در روغن سرخ شده تهیه می‌شود و سپس با شکر پودری و کاکائو تزئین می‌شود.
برای تهیه بونیولوس دِ وینتو، ابتدا خمیر را با ترکیب آرد، تخم مرغ، شکر، روغن و آب تهیه می‌کنیم و آن را به مدت چند دقیقه می‌گذاریم تا خمیر نرم شود. سپس در حدود یک ساعت، خمیر را در یخچال قرار می‌دهیم تا خمیر یخ بزند. بعد از گرفتن خمیر از یخچال، آن را به صورت گلوله‌ای درمی‌آوریم و در روغن سرخ کنیم. سپس بونیولوس را با شکر پودری و کاکائو تزئین کرده و سرو می‌کنیم.همچنین، این دسر به دلیل سادگی تهیه و طعم خوشمزه، به عنوان یکی از محبوب‌ترین دسرهای خانگی در بین خانواده‌های لاتین شناخته شده است.

 

خوراکی در اسپانیا

لذت سفر با آژانس فلات پارس

شما دوستان عزیز فلات، می توانید به آسانی نسبت به رزرو و خرید بهترین تورهای اسپانیا از طریق آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی اقدام کنید؛ مطمئن باشید که پکیچ مسافرتی با قیمت های بسیار مناسب به شما ارائه می گردد.



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر