مجله گردشگری
امتیاز دهید :

چه زمانی به مالزی سفر کنیم

چه زمانی به مالزی سفر کنیم
تاریخ : 1398/11/28 / تعداد بازدید : 1587/ نویسنده : فلات پارس گیتی

مالزی یکی از جالبترین کشورهای توریستی آسیا می باشد که توانسته شهرت خوبی برای خود کسب کند. ما در مطالب قبل در خصوص جاذبه های گردشگری مالزی و کوالالامپور  و پوشش مناسب برای سفر به مالزی صحبت کردیم. در این مطلب از فلات پارس گیتی قصد داریم اطلاعات بسیار خوب و کاربردی در خصوص آب و هوای کشور مالزی و بهترین زمان خرید تور مالزی را به شما مسافران معرفی کنیم. 


بررسی آب و هوای مالزی

بهترین زمان خرید تور مالزی 

بهترین زمان خرید تور مالزی و سفر به این کشور زیبا بین ماه های دسامبر تا آوریل (آذر تا اوایل اردیبهشت) می باشد. البته شما عزیزان می توانید در سایر ایام سال نیز به مالزی سفر کنید و از تفریحات مختلف آن استفاده نمائید. اگر هم در فکر خرید تور مالزی ارزان هستید، پیشنهاد می کنیم بین ماه های مارس، آوریل و آگوست (اوایل اسفند، اوایل فروردین و اوایل مرداد) به این کشور آسیایی سفر کنید. در این ماه ها به دلیل تغییرات آب و هوا و فعالیت مدارس و مراکز علمی، دانشجویان کمتری به خارج از کشور سفر می کنند. بنابراین می توانید تور مالزی ارزانتری را خریداری نمائید.

هترین زمان خرید تور مالزی

آب و هوای مالزی

نکته کلی که باید در خصوص آب و هوای کشور مالزی بدانید این است که بیشتر ایام سال مالزی تحت تاثیر رطوبت ناشی از دریای چین قرار دارد. بنابراین به طور کلی می توانیم آب و هوای کشور مالزی را مرطوب بدانیم. سردترین ماه در کشور مالزی ماه دسامبر (آذر تا دی)، گرمترین ماه می (اردیبهشت تا خرداد)، مرطوب ترین ماه سال نوامبر (آبان تا آذر) و پُر باران ترین ماه آگوست (مرداد تا شهریور) می باشند. در ادامه در خصوص آب و هوای بخش های شرقی و غربی مالزی صحبت خواهیم کرد.

شبه جزایر شرقی مالزی و بورنئو در ماه های نوامبر تا فوریه (آبان تا اسفند) آب و هوای مرطوب را تجربه می کنند. در این ایام گردشگران کمتری به قسمت شرقی مالزی سفر می کنند. همچنین بیشتر قسمت های ساحل غربی مالزی در ماه های می تا سپتامبر (اردیبهشت تا شهریور) رطوبت بالایی دارند.

آب و هوای مالزی

آیا آب و هوای مالزی گرم است؟

به طور کلی آب و هوای کشور مالزی از نوع مرطوب استوایی می باشد. گاهی میزان رطوبت هوا در کشور مالزی بسیار زیاد می شود اما در هر صورت هیچ گاه آب و هوای مالزی بسیار گرم نمی شود. میانگین دمای هوای مالزی بین 20 تا 30 درجه سلسیوس می باشد که در برخی از ماه های سال هوا خنک تر می شود.

آیا آب و هوای مالزی گرم است

پُر باران ترین فصل کشور مالزی کدام است؟

همان طور که خدمت شما عزیزان گفته شد، ماه های آوریل تا اکتبر بیشتر شهرهای بخش غربی کشور مالزی رطوبت بلایی دارند و بارش های خوبی در این ایام سال اتفاق می افتد. در بخش های شرقی مالزی نیز از ماه نوامبر تا فوریه شاهد بارش های بسیار شدید هستیم.

پُر باران ترین فصل کشور مالزی کدام است

برای سفر به مالزی چند روز لازم است؟

برای سفر به مالزی باید بیش از یک هفته را اختصاص دهید تا بتوانید به بخش های مهم و توریستی آن سفر کنید و جاذبه های گردشگری معروف اش را ببینید. طبق نظر سنجی های انجام شده در سایت های رسمی گردشگری مانند تریپ ادوایزر این طور به نظر می رسد که برای سفر به شهر کوالالامپور حدود 2 تا 3 روز مناسب است. همچنین برای سفر به شهر پنانگ مالزی نیز می توانید حدود 4 الی 5 روز زمان اختصاص دهید. بنابراین با یک محاسبه ساده می توان گفت که مدت یک الی دو هفته می تواند مدت زمان مناسبی برای سفر به مالزی باشد.

برای سفر به مالزی چند روز لازم است

کدام بخش کشور مالزی جاذبه های گردشگری بیشتری دارد؟

همان طور که در قسمت قبل گفته شد، مدت اقامت شما در تور مالزی می تواند بین یک تا دو هفته باشد تا بتوانید از جاذبه های گردشگری مالزی مانند کوالالامپور، کامرون هیل، پنانگ و جزیره بورئنو را ببینید. اگر قصد داشته باشید سفرتان به مالزی کامل باشد بهتر است سه تا 4 هفته در نظر بگیرید تا بتوانید از هر دو بخش شرقی و غربی مالزی بازدید کنید. هر دو بخش کشور مالزی جاذبه های گردشگری فراوانی دارند اما پیشنهاد ما در آژانس فلات پارس گیتی آن است که برای قسمت شرقی مالزی وقت بیشتری بگذارید. چون در قسمت شرقی مالزی مناطق فوق العاده زیبای بورئنو، ساراواک (Sarawak) و صباح قرار دارند که هر کدام دنیایی از جاذبه های توریستی را در خود جای داده اند. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر شما در حال برنامه ریزی برای اقامت طولانی مدت در مالزی هستید، ابتدا شرایط ویزای مالزی و تمدید آن را مطالعه کنید.
کدام بخش کشور مالزی جاذبه های گردشگری بیشتری دارد

هزینه سفر به مالزی چقدر است؟

میزان هزینه سفر شما ارتباط مستقیم با نوع تور مالزی که انتخاب می کنید و هزینه های شما در مقصد سفرتان دارد. به طور مثال، در اقامتگاه های ساده ساکن شوید، غذای خیابانی بخورید، از حمل و نقل ارزان استفاده کنید، کل هزنیه سفرتان به مقدار قابل توجهی کم خواهد شد. طبق آمارهای ارائه شده در سایت های گردشگری این طور به نظر می رسد که به طور میانگین برای یک هفته اقامت در مالزی حدود 101 رینگیت و برای دو هفته اقامت در مالزی حدود 403 رینگیت نیاز دارید. البته ما در مطلب جداگانه ای به معرفی کامل هزینه های سفر به مالزی خواهیم پرداخت. 

هزینه سفر به مالزی چقدر است

در سفر مالزی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

مالزی جز کشور بسیار امن محسوب می شود با این وجود بهتر است قبل از سفر به مالزی بدانیم که چه نکاتی را رعایت کنیم.

- بیشتر مشکلی که گردشگران در سفر به مالزی گزارش داده اند، در خصوص کارت های اعتباری می باشد. پیشنهاد می کنیم کارت های اعتباری خود را در جای امن قرار دهید و موجودی آنها را چک کنید. البته این مورد فقط مختص کشور مالزی نیست و در هر کدام از مقاصد توریستی دنیا ممکن است اتفاق بیافتد.

- ممکن است در هنگام بازدید از منطقه سیپادان (Sipadan) و سِمپورنا (Semporna) نیروهای امنیتی را ببینید. این نیروهای امنیتی برای بررسی اوضاع منطقه، جلوگیری از بروز خطر برای گردشگران به ویژه غواصان در این دو مکان توریستی قرار دارند. 

- جاده های مالزی از استاندارد خوب برخوردار هستند، بنابراین مردم و گردشگران می توانند با خیال راحت و با وسیله نقلیه عمومی رانندگی کنند. فقط در نظر داشته باشید که رعایت نکات ایمنی و بستن کمربند در مالزی بسیاری ضروری می باشد.

- مالزی یک کشور مسلمان می باشد بنابراین برای سفر به مالزی پوشش مناسب را رعایت کنید. هر چند که در بیشتر شهرهای توریستی آزادی خوبی برای انتخاب نوع پوشش دارند.