مجله گردشگری
امتیاز دهید :

پوشش مردم مالزی

پوشش مردم مالزی
تاریخ : 1398/10/14 / تعداد بازدید : 8454/ نویسنده : فلات پارس گیتی
همان‌طور که می‌دانید مالزی در کنار کشورهای ایران، ترکیه، عمان و شهر دبی جزو کشورهای مسلمان و توریستی جهان هستند. تقریبا 61 درصد از جمعیت مالزی را مسلمانان تشکیل می‌دهند. بنابراین قوانین پوشش در کشور مالزی شباهت زیادی با کشور ترکیه دارد. در واقع هرچند هیچ الزامی برای پوشش کامل اسلامی در تور مالزی وجود ندارد اما برای احترام به مردم بهتر است نکاتی هر چند ساده را رعایت کنیم. در ادامه این مطلب از فلات پارس گیتی نکات لازم برای پوشش در مالزی را به شما مسافر عزیر خواهیم گفت.

لباس مناسب در تور مالزی

اگر بخواهیم خیلی اجمالی دو نکته اساسی و مهم را به شما عزیزان بگوییم باید بدانید که لباس مناسب برای سفر به کشور مالزی در درجه اول بستگی به فصل سفر یا زمانی دارد که شما تور مالزی را خریداری می‌کنید. دومین نکته که باید مد نظر داشته باشید آن است که قرار است به کدام شهری مالزی سفر کنید دارد. چون جمعیت مسلمانان در شهرهای مختلف مالزی متفاوت است.

خرید لباس مناسب مالزی

مالزی یک کشور مسلمان

همانطور که می‌دانید مالزی یک کشور مسلمان است بنابراین گردشگران باید در سفر به فرهنگ و مذهب این کشور احترام بگذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات کاربردی و ساده درباره پوشش مناسب برای سفر به مالزی را به شما مسافران عزیز یادآوری کنیم.
روسری زنان در مالزی
1- به طور کلی آب و هوای مالزی گرم و مرطوب است بنابراین باید لباس‌های راحت با خود به همراه داشته باشیم.
2- با وجود آنکه مالزی یک کشور مسلمان است جزو کشورهای پیشرفته جهان نیز محسوب می‌شود، بنابراین از نظر پوشش باید متناسب با استاندارد کشورهای پیشرفته عمل کنید.
3- در کشور مالزی علاوه بر مسلمانان و پیروان ادیان دیگر از جمله بودا، تائوئیسم، هندو و مسیحی نیز زندگی می‌کند آنها نیز برای پوشش زنان و مردان دارای استاندارد های کلی هستند.
4- به طور کلی هیچ نوع نکته یا استاندارد خاصی برای گردشگران در شهر کوالالامپور وجود ندارد. چون شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی و مدرن‌ترین شهر آن است.

پوشش در مالزی
5- معمولا خانم‌های مسلمان در کشور مالزی از روسری برای پوشش سرشان استفاده می‌کند و لباس‌های بلند می‌پوشند. اگر خانم‌ها لباس بلند استفاده نکنند معمولا یک بلوز کوتاه و یک شلوار می‌پوشند.
6- اگر به عنوان گردشگر وارد کشور مالزی می‌شوید بهتر است از یک بلوز گشاد و نخی و یک دامن بلند که تا پایین پای شما را بپوشاند استفاده کنید.
7- استفاده از روسری بستگی به منطقه‌ای دارد که شما قصد بازدید از آن دارید اگر از مناطق مسلمان نشین مالزی و کوالالامپور دیدن می‌کنید حتما پوشش لازم را رعایت کنید و به فرهنگ مردم احترام بگذارید.
8- ورود به مساجد مالزی به خصوص مسجد جامع و مسجد پوترا جایا بدون داشتن روسری و پوشش مناسب امکان پذیر نیست و معمولا یک نوع لباس یا چادر قرمز به نام robes برای گردشگران وجود دارد که فقط با آن می‌توانند وارد مساجد شوند.

چادر صورتی مساجد مالزی به نام robes
9- برای ورود به مکان‌های مقدس توجه داشته باشید که باید کفش یا صندل خود را در بیاورید.
10- به دلیل گرما و رطوبت بهتر است روسری خود را دور گردن خود قرار دهید. روسری نازک می‌توانید از پوست شما در برابر تابش آفتاب محافظت کند.
11- بهتر است برای سفر به مالزی از کفش‌های سبک استفاده کنیم. معمولا مردم کشورهای آسیای جنوب شرقی بیشتر از دمپایی و صندل استفاده می‌کنند.
12- بهترین نوع لباس برای گردشگران در تور مالزی استفاده از لباس‌های نخی و کتان می‌باشد. لباس های نخی گشاد بهترین گزینه هستند تا شما کمتر احساس گرما کنید.
13- بهتر است از بلوزهای آستین کوتاه استفاده کنید و کمتر لباس‌های آستین حلقه‌ای بپوشید.

14- تا حد امکان از شلوارک استفاده نکنید مگر آنکه در ساحل باشید.

لباس گردشگران در تور مالزی
15- برای اینکه وضعیت هوا در کشور مالزی متغیر است بهتر است یک کت خنک نیز با خود به همراه داشته باشید. به طور مثال، کت های تابستانی کتان و جین گزینه مناسبی برای مسافران هستند
16- چتر با خود به همراه داشته باشید چون هر لحظه ممکن است باران شما را غافل کند.
17- بهتر است برای جلوگیری از آفتاب سوختگی حتما کلاه لبه دار و عینک آفتابی به همراه داشته باشید
18- معمولا مردم لنکاوی، کولالامپور و پنانگ در انتخاب نوع پوشش آزادتر از سایر شهرهای مالزی هستند.

انتخاب لباس مناسب در تور مالزی
19- اگر در سفرتان قرار است از مناطق کداح (kedah) و کوتا باهورا (kota bahura) دیدن کنید، بهتر است پوشش مناسب‌تری داشته باشید. دولت مرکزی این دو منطقه قوانین پوشش رسمی را در شرکت ها و مراکز اداری اعلام کرده است.
20- بر خلاف کشورهای ساحلی مردم خود کشور در سواحل مالزی از لباس‌های مرسوم استفاده نمی‌کنند؛ مگر مناطقی که یا به هتل‌ها تعلق دارد و یا حفاظت شده‌اند.
21- برای بازدید از معابد هندو و بودایی قوانین خاصی وجود ندارد و می‌توانید هر پوشش معمول وارد این معابد شوید و از آنها دیدن کنید.

22- استایل حجاب در مالزی بسیار زیبا می باشد. زنان مسلمان مالزی از پوشش سر یا تودانگ (tudung)، روسری چهار

گوش تودانگ باوال (tudung bawal)، روسری شال به نام تودانگ سلندانگ(selendang)، چادر دو تکه با مقنه بلند تلکونگ (telekung)، مقنعه چانه دار به نام مینی تلکونگ (minitelekung) به همراه لباس سنتی مالزی به نام باجو کورونگ یا باجو کبایا استفاده می کنند.

عکس عروس و داماد مالزی
اگر با خواندن نکات بالا تصور می‌کنید که سفر به کشور مالزی سخت است باید بدانید که تور مالزی بهترین سفر آسیایی شما خواهد بود و با وجود مالزی یک کشور مسلمان است بهترین امکانات را برای تمام گردشگران فراهم کرده است. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید تور مالزی به لینک رو به رو مراجعه کنید و با مکان های دیدنی مالزی آشنا شوید: ده جاذبه گردشگری معروف مالزی




سوالات متداول پوشش مردم مالزی

استایل حجاب در مالزی چگونه است؟

استایل حجاب زنان مالزی از دو قسمت تشکیل می‌شود. یک لباس بلند که چیزی شبیه به مانتوهای بسیار بلند ایران است و در رنگ های بسیار شاد و پارچه های نفیس درست می شود. روسری نیز بخش مهمی از استایل حجاب در مالزی است که متناسب با رنگ مانتو انتخاب میشود. به طور معمول روسری ها جنس ساده تری از مانتو دارد و خانم های مالزی از یک هدبند یا کلاه زیر روسری استفاده می کنند.

لباس سنتی مردم مالزی چه نام دارد؟

هر کدام از نژادها و اقوام مالزی پوشش و لباس مختص به خودشان را دارند اما لباس سنتی همه آنها کاملا پوشیده می باشد. به طور مثال مردم هندی مالزی لباس ساری بلند با پیراهن کامل می پوشند. مردم نژاد مالایی ار سارونگ های رنگی؛ مردم چینی مالزی نیز لباس بلند یکدست به رنگ های شاد به نام چئونگسام استفاده می کنند و مردم مسلمان نیز علاوه بر لباس بلند گشاد از روسری یا کلاه استفاده می کنند.

آیا برای سفر به استان ترنگانو مالزی باید پوشش کامل داشته باشیم؟

ترنگانو جز زیباترین سواحل کشور مالزی محسوب می شود. این شهر یا استان جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. ترنگانو توسط حزب اسلامی مالزی اداره می شود؛ بنابراین برای بازدید از این شهر بهتر است گردشگران پوشش مناسب داشته باشند. شورای اسلامی ترنگانو در پی آماده سازی دستور العمل ساده برای پوشش مناسب گردشگران خارجی و زنان دیگر شهرهای مالزی می باشد که به این استان سفر می کنند.

آیا قوانین حجاب در مالزی سختگیرانه است؟

چند وقت پیش خبرهایی مبنی بر جریمه نقدی زنان مسلمانی که بی حجاب هستند از مالزی به گوش رسید. اما این خبر صحت ندارد و همه اقوام مختلف کشور مالزی پوشش مناسب خودشان را دارند. به همین منظور زنان مسلمان نیز با پوشش کامل سنتی مسلمانان مالزی فعالیت میکنند.

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
سپیده عبادی 9 ماه قبل
لغو
پاسخ
1-

سلام خسته نباشید ممنون از متن مفیدتون فقط اون بخشی که در مورد حجاب توضیح می‌دادید ی طوری نوشته بودید که انگار هر چی کشور مدرن تر برهنگی هم بیشتر در صورتی که برهنگی بیشتر نشونه مدرن بودن و پیشرفته بودن نیست. برهنگی اگر میخواست مردم رو با فرهنگ تر کنه اینهمه تحاوز و کودکان بی پدر در آمریکا که احتمالا متمدن ترین کشور دنیا از نظر شماست وجود نداشت.

هستی قادری 3 سال قبل
لغو
پاسخ
0-

لباس سنتی مالی چه نام دارد؟

captcha
ارسال نظر