مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سفرنامه مالزی

سفرنامه مالزی
تاریخ : 1399/05/29 / تعداد بازدید : 1730/ نویسنده : فلات پارس گیتی
مالزی جاذبه های گردشگری بسیاری دارد؛ کشوری زیبا با میراث فرهنگی غنی که تاثیرات برگرفته شده از آسیا و اروپا را به خوبی در آن می توانید مشاهده کنید. من سال 1398 به مالزی سفر کردم و ابتدا یک تور کوالالامپور از آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی خریداری کردم که چون از سفرم خاطره خوبی دارم و از خدمات این آژانس راضی بودم، تصمیم گرفتم که چند مورد از نکات جالب درباره جاذبه های گردشگری مالزی را بنویسم و از این آژانس خوب بخواهم که تجربه سفر من را در وبسایت خود به اشتراک بگذارند.
تصمیم دارم که از دید خودم بهترین جاهای دیدنی مالزی را به شما معرفی کنم و خوشحال می شوم اگر در انتها اگر سفرنامه من برای شما مفید بود من را در بخش نظرات در جریان قرار بدهید.

بازار مرکزی کوالالامپور

بازار مرکزی کوالالامپور (Central Market) یک بازار شلوغ و رنگارنگ است که در غرفه های مختلف اجناس خود را ارائه می دهد من پیش از سفرم نمی دانستم تور استانبول بخرم یا مالزی چون عاشق خرید هستم اما بارها استانبول را دیده ام و دوست داشتم به یک کشور جدید بروم به همین خاطر مالزی را انتخاب کردم اما خوشبختانه با دیدن سنترال مارکت متوجه شدن که انتخاب درستی انجام دادم.
کالاهای موجود در غرفه ها در گذرگاه های مختلف (خطوط) بر اساس نژادهای اصلی قومی در مالزی (به ویژه مالایی، چینی و هندوستان) دسته بندی می شوند. فروش صنایع دستی، از لباس ها تا نقاشی های چوبی و طلا و جواهر تا پارچه های باتیک؛ همه در کنار بسیاری از گزینه های مواد غذایی خیابانی عرضه می شوند. بازار مرکزی همچنین دارای فضای اختصاصی برای گالری های هنری است که کار هنرمندان محلی را نشان می دهد. من از این بازار یک شال دست باف خریدم که گران بود اما به نظرم ارزشش را داشت.

برج های دوقلوی پتروناس

در کشوری با طبیعتی غنی و زیبا، برج دوقلوهای پتروناس Petronas Twin Towers کوالالامپور به عنوان مثالی غیر معمول از برتری طراحی شهری در مالزی سربرافراشته اند. طراحی برجسته معمار آمریکایی سزار پری در سال 1999 به طور رسمی افتتاح شد و برج های پتروناس تا سال 2004، بلندترین ساختمان های جهان بودن و حالا نیز به عنوان نماد مالزی از آنها یاد می شود.
هر کدام از برجها ارتفاعی بیش از 450 متر از سطح زمین و 88 طبقه دارند که بیشتر واحدهای آن دفاتر اداری است. برجسته ترین نقطه این برج ها برای من پلی بود که این دو ساختمان را به هم وصل می کند این پل در طبقه 41 و 42 دو برج قرار دارد و می توانید از روی ان عبور کنید و به تماشای منظره جذابی از شهر بپردازید. این پل، در ارتفاع 170 متری بالاتر از زمین ساخته شد و برای من جالب بود اما مراکز خرید پتروناس نتوانست تواجه من را جلب کند.

برج های دوقلوی پتروناس

منطقه مسکونی جرج تاون پنانگ

جرج تاون منطقه ای مسکونی در پنانگ و یک جزیره با بیشترین جمعیت چینی در مالزی است. من علاقه مند بودم که در سفرم به مالزی از پنانگ نیز دیدن کنم به همین خاطر نخستین مکانی که در این دیار دیدم جورج تاون بود.
در گذشته پنانگ مرکز مهمی برای مقامات بریتانیا بود و شهر جورج تاون به ویژه به نام پادشاه جورج سوم، پادشاه انگلستان، یک نشانه جذاب از ترکیب آسیا و اروپا است که هنوز هم بسیار دیدنی می باشد.
تاریخ مردم چند فرهنگی جورج تاون در معماری غنی و متمایز شهر تاثیر گذار بوده است این بخش از شهر پر از ساختمان های جادویی و تاریخی بود که بیشتر در قدیمی ترین بخش شهر واقع شده اند. جورج تاون آسمان خراش و برج هم داشت که کمی دورتر از بخش کهن شهر قرار داشتند؛ به نظر من اگر فرصت داشتید به جرج تاون سر بزنید اما اگر فرصت کمی دارید از آن چشم پوشی کنید.

منطقه مسکونی جرج تاون پنانگ

جزیره لنکاوی مالزی

لنکاوی (Langkawi) جزیره اصلی بین 99 جزیره مالزی است که با عنوان مجمع الجزایر با نام مشابه آنها را می شناسند. کارشناسان زیادی بر این عقیده هستند که لنکاوی بیش از حد مورد بازدید قرار می گیرد، به ویژه توسط گردشگران غربی و این موضوع برای طبیعت لنکاوی خوب نیست.
لنکاوی مناظر نفس گیر با سواحل زیبا، شن و ماسه های زیبا، آب شفاف و لاجوردی و باتلاق های ساحلی داشت که برای استراحت و دور شدن از سبک زندگی شهری در مناطق پرجمعیت بسیار عالی بود. بخشی از این جزیره که کمتر مورد توجه توریست های خارجی قرار می گیرد، جنگل های گرمسیری انبوه با پوشش گیاهی غنی است ولی این مکان می تواند جای خوبی برای ماجراجویان و طبیعتگران حرفه ای باشد من طبیعتگرد حرفه ای نیستم اما علاقه زیادی به جنگل های انبوه بارانی دارم به همین خاطر به بخش های سرسبز لنکاوی رفتم و انتخاب سفر به چنین اماکنی بسیار سلیقه ای می باشد.

جزیره لنکاوی مالزی

قلعه فاموسا در مالزی

فاموسا (Famosa malaysia معادل پرتغالی کلمه "مشهور") یک قلعه تاریخی بسیار زیباست که در ایالت ملاکا قرار دارد. پیش از سفر به مالزی مطالب متعددی درباره این سازه خوانده بودم اما به نظرم از نزدیک خیلی فوق العاده تر از تصورم بود. این بنا در اوایل دهه 1500 ساخته شد و به طور مداوم در طول قرون مختلف گسترش یافته است، قلعه چهار برج در حال حاضر خراب شده و تنها ورودی دروازه آن باقی مانده اما ماجراهایی که لیدرها در رابطه با آن تعریف می کردند و دروازه آن از دید من خیلی بی نظیر بود.
با این حال، این قلعه فاموسا علاقه گردشگران کنجکاو و جویای جستجو در تاریخ را به عنوان یک نماد زیبا از گذشته شهر به سمت خود می کشاند. قلعه، توسط پرتغالی ها ساخته شد و بعدها به دست هلندی ها و بریتانیایی ها افتاد در نتیجه، می توان اینطور برداشت کرد که مالکیت آن به هر سه این کشورها بر میگردد و ردپای مردم آنها در این قلعه دیده می شود. در شهر مالاکسا دیدنی های دیگری هم مانند محل اقامت فرماندار هلند در قرن هفدهم و خیابان یونکر در خود دارد و مغازه های متعددی در آن وجود داشت که می توانستیم از آنها سوغات بخریم که من نخریدم.

قلعه فاموسا در مالزی

ارتفاعات کامرون مالزی

اگر بخواهم فقط یک جا در مالزی را پیشنهاد کنم که حتما آن را ببینید، ارتفاعات کامرون مالزی است. در ارتفاع 1500 متری بالاتر از سطح دریا تپه هایی مملو از مزارع چای وجود دارد که لوکیشنی عالی برای عکاسی هستند. در سال 1885 ویلیام کامرون، ناظر بریتانیایی از این تپه های سبز زیبا و رنگارنگ دیدن کرد که نام این منطقه نیز برگرفته از همین فرد است.
در ارتفاعات کامرون می توانید در ایستگاه های مختلف طعم چای های گوناگون را بچشید یا مسیرهای پیاده روی را دنبال کرده و پیاده روی کنید و از طبیعت لذت ببرید.
دمای هوا در ارتفاعات کامرون در تمام طول سال بین 10 تا 20 درجه سانتی گراد است به همین خاطر از این نظر هم هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد. برای من جالب بود که بسیاری از انواع چای مالزی را با برگ های سبز چای و به صورت تازه دم کرده و میل می کنند.

ارتفاعات کامرون مالزی

جزایر پرهنتیان مالزی

از دید من دوستداران تفریحات آبی که مایل به بازدید از مالزی می باشند، باید جزایر پرهنتیان Perhentian را در بالای لیست اولویت های خود قرار دهند. این مجمع الجزایر کوچک دارای دو جزیره اصلی است که بسار Besar، بزرگترین و کسیل Kecil کوچکترین آنها است. هر دو دارای سواحل پر زرق و برق، شن و ماسه سفید، دریایی شگفت آور و آبی زلال، کم عمق و درختان نخل سر به فلک کشده هستند.
علاوه بر توریست ها، این جزایر بدون سکنه هستند که آنها را به مکانی مناسب برای جدا شدن از زندگی مدرن تبدیل کرده است. جزایر پرهنتیان به ویژه به کسانی که از دریا لذت می برند، نه فقط برای شنا، بلکه برای فعالیت های آبی مانند قایقرانی (از هر دو جزیره می توانید در یک روز دیدن کنید)، غواصی و آفتاب گرفتن در ساحل توصیه می شود. این جزایر توسط یک صخره مرجانی محاصره شده اند و بازدید از آنها برای من جالب بود.

جزایر پرهنتیان مالزی

پارک ملی تامان نگارا در مالزی

با گسترش بیش از 4000 کیلومتر مربع، پارک ملی تامان نگارا (Taman Negara) سه ایالت کشور مالزی را در بر می گیرد و بسیاری از گونه های حیوانات خطرناک مانند ببر مالایی، ماکائو خرچنگ و فیل آسیایی در آن قابل مشاهده هستند.
این ناحیه بسیار وسیع است، اما به نظر می رسد حیوانات بزرگ جثه در آن زیاد نسیتند؛ اما این نباید باعث دلسردی شما از بازدید از پارک شود، چراکه شگفتی های بسیاری در پارک ملی تامان نگارا در انتظار شما هستند. پرنده نگری، گشت و گذار از طریق جنگل های متراکم پارک و پیاده روی شبانه در این مکان جالب می باشند.

پارک ملی تامان نگارا در مالزی

توصیه برای خرید تور مالزی

مالزی فقط کشوری پر از مسجد نیست بلکه جزایر مختلف و طبیعتی دیدنی دارد من توصیه می کنم زمانی که تور مالزی خود را رزرو کردید خود در رابطه با علایق خود فکر کنید و سپس شهرها و دیدنی های را در برنامه سفر خود بچینید زیرا ممکن است در پایان سفر پشیمان شوید.
کاشناسان آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی نیز همواره با مشاوره رایگان پاسخگوی شما هستند.