مجله گردشگری
امتیاز دهید :

مجمع الجزایر پالم دبی

مجمع الجزایر پالم دبی
تاریخ : 1399/02/13 / تعداد بازدید : 1278/ نویسنده : فلات پارس گیتی
حتما می دانید که دبی یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا به شمار می آید که اغلب آن را با آسمان خراش ها و به ویژه بلندترین برج دنیا یعنی برج خلیفه می شناسند. در سفرهای قبلی آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی از برج خلیفه دیدن کردیم و به سراغ آبنمای موزیکال این شهر رفتیم اما شهرت دبی تنها به آسمان خرش هایش نیست بلکه به ثروت زیاد و ساخت سازه های منحصر به فرد نیز هست. یکی از جذابیت هایی که برای من در سفرم به دبی فراموش نشدنی بود بازدید از مجمع الجزایر نخل یا پالم جمیرا بود که همانطور که از نامش مشخص است دست ساز می باشد.
شاید تصاویری از این جزایر را دیده باشید اما برای شما هم جالب باشد که بیشتر درباره آن بدانید به همین خاطر اینبار شما را دعوت می کنم تا در این سفر مجازی هم همراه ما باشید و اگر از حالا هم در فکر خرید تور دبی هستید، اطلاعات خوبی درباره این دیار به دست آورید.

معرفی جزایر نخل دبی

پالم نام مجموعه جزایری مصنوعی در سواحل دبی است که در نوع خود در دنیا و به ویژه در امارات متحده عربی بی نظیر می باشد. انواع هتل ها و اقامتگاه های لوکس در این جزیره ساخته شده اند و خدمات خوبی را به توریست ها ارائه می دهند. دلیل نام گذاری این جزایر شکل ظاهری آنهاست، به عبارتی دیگر اگر جزایر پالم را از زاویه بالا ببینید درست شبیه به یک درخت نخل است که نماد دنیای عرب نیز به شمار می آید. این جزایر در اوایل قرن بیست و یکم ساخته شدند که در آن زمان بخش قابل توجهی از درآمد دبی و امارات از فروش نفت حاصل می شد اما وجود همین جزایر و برج خلیفه سبب شد که حالا صنعت گردشگری سهم بزرگی از درآمدهای دبی را از آن خود کند.
اگر به تصاویر توجه کنید، متوجه می شوید که تنه درخت و قسمت های هلالی بخش اصلی این جزایر هستند که اقامتگاه ها نیز در همان ها قرار دارد. این جزایر کاملا توریستی و مدرن هستند به طوری که دارای مونوریل نیز می باشند، مونوریلی که حدود 4.8 کیلومتر طول دارد. جزایر پالم بسیار وسیع هستند و مساحت عراضی اولیه آن را 1380 هکتار می دانند.

جزایر نخل دبی

ساخت جزایر پالم دبی

جزایر پالم دبی توسط یک کمپانی ساخت و ساز که متعلق به دبی است و نخیل نام دارد، انجام شد. ناگفته نماند که طرح جامع آن توسط یک شرکت آمریکایی تهیه شد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید جنس جزایر پالم از چیست و چطور آنها را ساختند. باید بگویم که جزایر نخل دبی را از شن و ماسه هایی به وجود آوردند که حاصل لای روبی خلیج فارس بودند اما بخش هلالی این جزایر را با سنگ و تخته سنگ هایی که از دریای آزاد آورده بودند، پوشاندند. کار ساخت جزایر پالم دبی در سال 2001 میلادی آغاز شد و زیر ساخت آن در سال 2004 میلادی انجام گرفت و تقریبا به اتمام رسید. کار ساخت و ساز ساختمان ها در مجمع الجزایر پالم دبی را هم در سال 2006 میلادی آغاز کردند و اولین ساکنان این جزایر در سال 2007 وارد آن شدند.
حالا ویلاها و هتل ها با فواصل کمی از یکدیگر در جزایر پالم به چشم می خورند و خریداران تور دبی می توانند برای رزرو این هتل ها اقدام نمایند. آمارها نشان داده با وجود آن که بخشی از طرح جزایر پالم دبی هرگز ساخته نشد اما با همین مقدار نیز با استقبال زیادی همراه بود به طوری که دست کم در دهه دوم قرن بیست و یکم 10000 نفر به صورت غیر موقت در این جزایر زندگی می کردند که البته تخمین زده می شود که عدد حقیقی از این مقدار نیز بیشتر است.
حالا که اشاره کوتاهی داشتم، بد نیست بدانید که در ابتدا قرار بود که چند جزیره دیگر هم مانند نخل دبی در این شهر ساخته شود و نام های آنها پالم جبل و پالم دیرا بود و گفته می شد که قرار است بسیار بزرگتر از جزایر پالم باشند اما به دلیل مشکل اقتصادی و قطع بودجه ساخت و ساز این طرح ناقص ماند و هرگز این جزایر ساخته نشدند. گویا قرار بود که جزایر پس از تکمیل شبیه به نقشه جهان باشند.

جزایر نخل دبی

آدرس جزایر پالم دبی

اگر علاقه مند به بازدید از جزایر پالم دبی هستید، لازم به پرداخت هزینه بابت ورود به این جزایر نیست و می توانید با مراجعه به آدرس زیر از جزایر پالم دیدن نمایید.
آدرس جزایر پالم دبی: دبی، بزرگراه پادشاه سلمان، خروجی مرکز خرید نخیل

جزایر نخل دبی




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر