مجله گردشگری
امتیاز دهید :

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی
تاریخ : 1399/02/16 / تعداد بازدید : 1594/ نویسنده : فلات پارس گیتی
در دنیای مدرن امروزی و عصری که شبکه های اجتماعی و مسنجرهای مختلف نقشی پر رنگ در زندگی مردم دنیا دارند، کمتر کسی را خواهید یافت که نام برج خلیفه دبی را نشنیده باشد. با این حال چون تمامی کسانی که تور دبی را خریداری می کنند علاقه مند هستند که از برج خلیفه دبی دیدن کنند و حتی اگر به داخل آن نروند از آبنمای موزیکال محوطه آن دیدن نمایند، این سفر آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی را به معرفی برج خلیفه اختصاص دادیم تا کمی بیشتر درباره بلندترین آسمان خراش جهان بدانیم.

معرفی برج خلیفه دبی

در مرکز شهر دبی، درست در جایی که اعیان نشین های امارات زندگی می کنند، برجی با ارتفاع 830 متر قد علم کرده که چند سال است لقب بلندترین برج دنیا را دارد. برج خلیفه در سال 2010 میلادی ساخته شد و از نظر ارتفاع هنوز آسمان خراشی بلندتر از آن در جهان ساخته نشده است، البته صحبت هایی به گوش می رسد که به زودی برجی در شهر ابوظبی ساخته خواهد شد که از برج خلیفه مرتفع تر است.
از آنجایی که برج خلیفه درست در مرکز دبی قرار دارد بسیاری از مراکز تفریحی نظیر مرکز خرید دبی مال نیز در کنار آن قرار گرفته اند و این ناحیه را به جایی برای گردش توریست ها تبدیل کرده اند. اگر از برج خلیفه دیدن کنید و قدم به هتل های لوکس این ناحیه بگذارید، تصور می کنید که مردم دبی زندگی بسیار لوکسی دارند و اغلب ثروتمند هستند اما اگر کمی از مرکز دور شوید و به نواحی اطراف بروید، تهی دستان زیادی را خواهید یافت که هنوز در چادر زندگی می کنند و این اختلاف طبقاتی انتقادی می باشد که در یکی دو سال گذشته گریبان گیر مقامات دبی شده است. با این وجود هنوز هم برج خلیفه مهمترین جاذبه ی گردشگری در سراسر کشور امارات و چه بسا خاورمیانه به شمار می آید.

برج خلیفه دبی

عجایب برج خلیفه

برج خلیفه 63 طبقه دارد که واحد های بسیاری در آن را ثروتمندان امارات خریداری کرده اند و ملک شخصی به شمار می آیند.
از سال 2004 تا 2010 که به صورت رسمی برج خلیفه افتتاح شد، ساخت آن طول کشید.
هتل آرمانی که جزو معروف ترین هتل های دنیاست در برج خلیفه قرار دارد.
به خاطر احترام به خلیفه ابن آل نهیان که خلیفه دبی و ابوظبی محسوب می شود، نام برج خلیفه را اینگونه انتخاب کردند.
برج خلیفه 58 آسانسور دارد که سرعت آنها قابل تنظیم است و پر سرعت ترین آسانسورهای دنیا نیز هستند.
برج خلیفه پله برقی هم دارد تا کسانی که ترس از استفاده از آسانسور را دارند از پله برقی استفاده کنند.
در زمان هایی که باد می وزد طبقات فوقانی برج خلیفه کمی به چپ و راست می روند که این نکته بدی نیست بلکه به خاطر استقامت بیشتر برج آن را اینطور ساختند.
این بنا از لوکس ترین برج های جهان به شمار می رود و در آن سونا، استخر و جکوزی با ویوی شهر دبی وجود دارد تا بازدیدکنندگان ثروتمند بتوانند از فضا لذت بیشتری ببرند.
رکورد مرتفع ترین رستوران دنیا نیز از آن برج خلیفه شده است.
با آسانسور برج خلیفه می توانید 504 متر از سطح زمین دور شوید که تجربه ای فوق العاده است.
برج خلیفه ورودی دارد و در حقیقت برای ورود به قسمت های مختلف آن باید هزینه های مختلفی پرداخت کنید که در بخش بعدی بیشتر به آن می پردازم.

برج خلیفه دبی

آدرس و قیمت بلیت برج خلیفه دبی

حتما اگر شما هم به دبی سفر کنید، علاقه مند هستید که از برج خلیفه دیدن نمایید اما از آنجایی که شهر دبی تفریحاتی گران قیمت دارد همواره توصیه می کنیم که از قبل برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشید. برای برنامه ریزی بهتر خوب است که هزینه های ورودی را هم لحاظ کنید برای مثال اگر بخواهید از طبقات 124، 125 و 148 که شهرت زیادی دارند و با نام اسکای شناخته می شوند، دیدن نمایید باید به ازای هر نفر 500 درهم امارات پرداخت کنید. تصمیم با شماست که بر اساس بودجه خود بخواهید از کدام قسمت های این برج دیدن نمایید.
از آنجایی که برج خلیفه از همه محله های دبی قابل دیدن است و در مرکز شهر نیز قرار دارد، رسیدن به آن آسان است و می توانید با مترو به سرعت به این برج برسید کافیست در ایستگاه دبی مال از قطار پیاده شوید.
آدرس برج خلیفه: امارات، دبی، دون تون

برج خلیفه  دبی




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر