مجله گردشگری
امتیاز دهید :

نکات طلایی برای حفظ سلامتی در سفر

نکات طلایی برای حفظ سلامتی در سفر
تاریخ : 1398/12/04 / تعداد بازدید : 1021/ نویسنده : فلات پارس گیتی

سفر کردن به خودی خود می تواند شور و هیجان بسیاری را در همه افراد ایجاد کند. ما سفر می کنیم تا از زندگی روزمره خود فاصله بگیریم و خستگی‌مان را از بین ببرید. گاهی بر اثر رعایت نکردن نکات بسیار کوچک در سفر مریض می شویم و کام خودمان و همراهانمان را تلخ می کنیم. با رعایت نکات بسیار ساده می توانید سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید. با ما در این مطلب از آژانس فلات پارس گیتی همراه باشید تا نکات ساده اما کاربردی برای سفرهای زمینی به شما عزیزان ارائه کنیم.


حفظ سلامتی در سفر با رعایت نکات ساده

1- غذا مناسب انتخاب کنید

فرقی نمی کند که قصد دارید سفرهای داخلی انجام دهید و یا به کشور دیگر سفر کنید؛ باید بدانید که غذا در سفر نقش دارو را برای مسافران ایفا می کند. بنابراین بهتر است تا حد امکان قبل از سفرتان درباره غذاهای محلی کشور مقصدتان مطالعه کنید. به طور مثال، قبل از خرید تور ترکیه یا تور ارمنستان می توانید با غذاهای ترکی و یا برترین غذاهای ارمنستان آشنا شوید تا هنگام سفارش غذا بدانید آن غذا از چه موادی تشکیل می شود.

غذای مناسب در سفر انتخاب کنید

2- پر خوری نکنید

نکته دوم ما درباره حفظ سلامت در سفر نیز به مبحث غذا بر می گردد. بسیاری از گردشگران بخصوص آن دسته از مسافرانی که به فکر شکم‌گردی در سفر هستند، به خاطر چشیدن غذاهای مختلف دچار سوءهاضمه می شوند. بهتر است بدانید که اولین اصل در سفر راحت و حفظ سلامتی تان این می باشد که تعداد وعده های غذایی تان را زیاد کنید و در هر وعده، غذای بسیار کم میل کنید. به طور مثال، فرض کنید در تابستان که هوا گرم است قصد دارید به استانبول سفر کنید، در شهر گردش کنید و چند جاذبه گردشگری استانبول را در یک روز ببینید. اگر وعده غذایی مفصل و زیاد میل کنید باعث می شود هنگام راه رفتن دچار معده درد شوید و یا بر اثر گرمای هوا به مسمومیت های غذایی مبتلا شوید.

در سفر پرخوری نکنید

3- آب بنوشید

یکی از نکاتی که مسافران کمتر به آن توجه می کنید این است که باید مقدار مناسبی آب بنوشید تا بر اثر تحرک روزانه و یا تغییر آب و هوا دچار مشکل نشوید. به طور معمول در کشورهای خارجی آب های آشامیدنی در بطری ارائه می شوند و شما هم می توانید با خرید یکی بطری آب آن را در طی روز به همراه داشته باشید. توجه داشته باشید که در بیشتر کشورهای آسیایی آب ها آشامیدنی نیستند. به طور مثال، اگر قصد خرید تور تایلند را دارید باید بدانید که آب های داخل هتل و آب معدنی قابل شرب هستند.

در سفر مقدار مناسب آب بنوشید

4- داروهای مورد نیاز را به همراه داشته باشید

بیشتر مسافران و خانواده های ایرانی عادت دارند که داروهای مورد نیازشان را در سفر به همراه داشته باشند. البته این نکته تنها در مورد گردشگرانی صادق است که تورهای داخلی ایران را خریده باشند. همانطور که می دانید برای به همراه داشتن داروهای معمولی به خصوص داروهای کدوئین دار در فرودگاه ها و مبادی مرزی ممنوعیت وجود دارد. بنابراین دو راه پیش روی شما قرار دارد. راه اول این می باشد که داروهای مورد نیازتان را از مقصد سفرتان تهیه کنید. به طور مثال در شهر استانبول می توانید با مراجعه به داروخانه های این شهر دارو مورد نیازتان را تهیه کنید. راه دوم این می باشد که داروهای ضروری با با نسخه پژشک به همراه داشته باشید.

داروهای مورد نیاز را به همراه داشته باشید

5- تا حد امکان سبک سفر کنید

بعضی از افراد برای سفرهای کوتاه مدت یک یا دورزه نیز تعدادی زیادی وسایل به همراه می آورند که این نکته می تواند باعث شود تا زمانشان در هنگام بازرسی در مرزها و فرودگاه ها گرفته شود. البته سبک سفر کردن تنها مختص افرادی نیست که قصد دارند زمینی سفر کنند، بلکه برای تمامی مسافرت های زمینی و هوایی کاربرد دارد. برای آنکه بدانید در سفر پیش رو چه وسایلی نیاز دارید باید به آب و هوای کشور مقصد و قوانین پوشش در آن توجه کنید. به طور مثال برای خرید تور مالزی نیاز دارید تا لباس های خنک و پوشیده به همراه داشته باشید چون قرار است به یک کشور مسلمان سفر کنید. یا سفر به آنتالیا باید لباس های مناسب یک شهر ساحلی را به همراه داشته باشید.

تا حد امکان سبک سفر کنید

6- اعتبار مدارک تان را چک کنید

به طور معمول مراحل دریافت ویزا برای افرادی که تور مسافرتی خریداری می کنند بر عهده آژانس مسافرتی می باشد. البته این نکته را باید بدانید که اعتبار پاسپورت یا گذرنامه تان را با خود شما پیگیری کنید. اگر قصد سفر به کشورهایی را دارید که ایرانیها برای سفر به آنها نیاز به ویزا ندارند، فقط کافیست گذرنامه معتبر داشته باشید. ایرانیها برای سفر به کشورهای ترکیه و ارمنستان و یا خرید تور باکو و تور گرجستان نیاز به ویزا ندارند.

اعتبار مدارک تان را قبل از خرید تور مسافرتی چک کنید

در پایان این مطلب نیز از شما عزیزان می خواهیم تا تجربه سفرتان را با ما در میان بگذارید.

از نکات کاربردی که برای حفظ سلامتی در سفر استفاده می کنید برایمان بگویید.