مجله گردشگری
امتیاز دهید :

نکات جالب درباره ارمنستان

نکات جالب درباره ارمنستان
تاریخ : 1399/05/04 / تعداد بازدید : 2061/ نویسنده : فلات پارس گیتی
ما در سفرهای مجازی آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی تا به امروز زیاد درباره کشور ارمنستان و چگونگی خرید تور ارمنستان صحبت کردیم و حتی به سوالات متداول درباره ارمنستان که زیاد از کارشناسان ما پرسیده شده بودند نیز پرداختیم، با این وجود امروز نکاتی جالب را درباره کشور ساکت و زیبای ارمنستان جمع آوری کردم که شاید بسیاری از آنها را ندانید. دیدن خلاصه ویژگی های جالب این سرزمین دو دقیقه هم از شما زمان نخواهد گرفت اما در آخر دید شما درباره این دیار تغییر خواهد کرد و شاید هم دید جامع تری به آن پیدا کنید. یکی از علت هایی که امروز این موضوع را انتخاب کردم سوال مکرر برخی دوستان بود که پرسیدند چرا تورهایی مانند تور استانبول را نخریم و تور ارمنستان را انتخاب کنیم؟
با وجود آن که هر شهر و کشور خصوصیات خودش را دارد و هرکس بر مبنای سلایق خود مقصد سفر را برمی گزیند اما شاید این نکات ارمنستان را برای شما نیز جذاب کند، دعوت هستید تا در ادامه این سفر مجازی همراه ما باشید.

نقشه ارمنستان

اجبار شطرنج در مدارس ارمنستان

بر خلاف ایران که در دوره ای شطرنج یک تفریح نامناسب به شمار می آمد، در کشور ارمنستان آموزش شطرنج به دانش آموزان یک امر اجباری است. جدی بودن این موضوع را وقتی متوجه می شوید که بدانید در این کشور از شطرنج امتحان نیز گرفته می شود. همه ساله رقابت های بین المللی متعددی در مرکز مشهور شطرنج تیگران پطروسیان در ایروان برگزار می شود.

ارمنستان، پیشواز دین مسیحیت در جهان

ارمنستان اولین کشوری بود که مسیحیت را به عنوان دین رسمی و دولتی خود انتخاب کرد. امروزه شاهدیم که 97 درصد ساکنان کشور ارمنستان پیروی مسیحیت هستند. وجود ده ها کلیسای فوق العاده در شهرهای مختلف ارمنستان نشان از اهمیت مذهب در میان مردم این دیار دارد. در واقع سنت گرگوری کسی بود که مسیحیت را در این دیار بنیان گذاری کرد. 

رمنستان، پیشواز دین مسیحیت در جهان

ارمنستان تنها کشور تک قومی دنیا

آمارها نشان می دهند که 97 درصد از مردم ساکن در کشور ارمنستان ارمنی هستند و آن درصد کم از اقلیت ها نیز بین یزیدی ها، روس ها، اکرانی ها، کردها و... تقسیم شده است به همین خاطر ارمنستان را به عنوان کشور تک قومی می شناسند.

ساخت اولین کلیسا در کشور ارمنستان

کلیسای مقدس اچیمیادزین که در سفرهای مجازی پیشین آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی به آن پرداختیم اولین کلیسای ساخته شده در دنیاست که در ارمنستان قرار دارد. کلیسای مقدس اچیمیادزین در اوایل قرن چهارم میلادی ساخته شد و یکی از پربازدیدترین مکان های زیارتی در جهان است. متاسفانه در سالهای اخیر این کلیسا صدمات زیادی دید و ما نتوانستیم عکس خیلی بروزی از آن پیدا کنیم.

ساخت اولین کلیسا در کشور ارمنستان

مرگ یکباره یک میلیون ارمنی

تخمین زده می شود که بیش از 1.5 میلیون نفر از مردم ارمنستان طی نسل کشی ارامنه جان باختند. این نسل کشی توسط حکومت عثمانی در سال 1915 برای از بین بردن ارمنی ها و مبارزه با دین مسیحیت انجام شد. هر سال به یاد این قتل عام وحشیانه در محلی خاص به نام یادمان نسل کشی ارامنه مراسم خاصی برپا می شود. نسل کشی ارامنه در سه فاز مختلف انجام شد که اول مردان و جنگجویان بودند، سپس زنان و کودکان و سالمندان و در نهایت روشنفکران و در حقیقت دشمن به آنها هیچ رحمی نکرد و از آنجاست که نسل کشی ارامنه به عنوان یکی از خشن ترین حوادث تاریخ بشریت شناخته می شود.

نوشیدنی های معروف ارمنستان

ارمنستان یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان نوشیدنی در دنیاست که همین موضوع نیز به جاذبه ای گردشگری برای توریست های خارجی تبدیل شده است.
نوشیدنی های معروف ارمنستان

نان های تنوری در ارمنستان

ارمنی ها نان هایی به نام نان لواش در تنور می پزند که ادعا می شود تا یک سال فاسد نشده و می توان آنها را مصرف کرد. نان لواش ارمنی با نان لواش ایرانی فرق دارد اما وجود تنورهای کوچک و بزرگ در ارمنستان به ویژه در روستاها امری عادی به شمار می آید.

پرستش کوه آرارات در ارمنستان

یکی از مهمترین دیدنی های کشور ارمنستان کوه آرارات است که مردم این سرزمین اهمیت خاصی به آن می دهند. دلیل این موضوع جالب است، آنها می گویند وجود کوه آرارات کشور را از زلزله محافظت می کند به همین خاطر برخی آن قدر به این کوهستان اهمیت می دهند که گفته می شود آن را می پرستند. خوب است بدانید که آرآرات یکی از مهمترین سمبل های کشور ارمنستان است.

پرستش کوه آرارات در ارمنستان
نظر شما درباره سفر به ارمنستان چیست؟
ترجیح می دهید که با تور زمینی ارمنستان به این دیار سفر کنید تا تور هوایی را می پسندید؟




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر