مجله گردشگری
امتیاز دهید :

دیدنی های مسکو

دیدنی های مسکو
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 1328/ نویسنده : فلات پارس گیتی
مسکو به عنوان یکی از زنده ترین پایتختهای اروپا، یک ترکیب قدرتمند از تاریخ و سرزندگی است که مملو از جذابیت های توریستی سرشناس می باشد. پایتخت روسیه با تاریخ بیش از 800 سال، می تواند با جذابیت های گردشگری خود توریست ها را ماه ها به خود مشغول کند.

دیدنی های مسکو

در اینجا می خواهیم به مواردی که حتما در بار اول سفر به مسکو باید از آن دیدن کنید از قدیمی‌ترین قلعه اروپایی و صومعه های با شکوه گرفته تا فضای سبز را برای شما معرفی کنیم. اگر تور روسیه را خریداری کرده اید و یا در صدد این کار هستید، در ادامه با فلات پارس گیتی همسفر باشید.

میدان سرخ مسکو

میدان سرخ قلب پایتخت روسیه، به طور قطع پر بازدیدترین منطقه گردشگری مسکوست. بازدید از میدان مسکو در برنامه همه خریداران تور مسکو وجود دارد. بی شک پر بازدیدترین منطقه گردشگری به شمار می آید. این میدان سنگی که با معماری بسیار زیبا محاصره شده، جایی ست که اکثر تاریخ این شهر و همچنین کشور روسیه باز و شفاف می شود. مکانی که قبلاً یک بازار محلی برای فروش کالاهای بازرگانان بوده الان تبدیل به یک مکان کلیدی در شهر شده است که توسط مکان های دیدنی مثل کرملین، کلیسای سنت باسیل، مقبره لنین و بسیاری دیگر از مکان های معروف محاصره شده است.

میدان سرخ مسکو

کلیسای سنت باسیل مسکو

تصویر جذاب پایتخت روسیه را با گنبدهای درخشان و رنگین¬کمانی کلیسای سنت باسیل تجربه کنید. گنبدهای پیاز شکل که به صورتی طراحی شده اند که ساختمان به شکل مشتعل به نظر بیاید. این کلیسا در قرن شانزدهم توسط ایوان قاتل یا وحشتناک راه اندازی شد و مطابق افسانه، تزار به قدری این نما را زیبا می دید که دستور داد چشمان معمار را کور کنند تا دیگر نتواند معماری زیباتری از این کلیسا خلق کند.

کلیسای سنت باسیل مسکو

مقبره لنین در مسکو

مقبره لنین، یکی از نقاط عطف و اصلی مسکوست که می توانید عاشق آن باشید و یا از آن متنفّر شوید. این مقبره که یک تابوت شیشه ای با پیکر رهبر انقلابی و افسانه ای روسیه، ولادمیر لنین را در خود جای داده است، برای اولین بار در سال 1924 برای عموم بازگشایی شد و در دسترس و دید همگان قرار گرفت. این مقبره هر سال حدود دو نیم میلیون بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند که هیچگاه فکر نمیک ردند برای بازدید از این مقبره در صف منتظر شده و بازرسی بدنی شوند.

مقبره لنین مسکو

کاخ کرملین مسکو در مسکو

قصر کرملین مسکو بزرگترین قلعه فعال در اروپاست که جاذبه گردشگری ارزشمندی را به توریست ها ارائه می کند. هنگامی که در پس دیوارهای 2235 متری کرملین قرار بگیرید، ساختمان های متعددی برای گشت و گذار و بازدید وجود دارند برای مثال، بیست برج مختلف و بزرگترین ناقوس و توپ جنگی دنیا برای مشاهده در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

کاخ کرملین مسکو

موزه تاریخ ملی روسیه در مسکو

این موزه که در یک ساختمان به سبک نئو روسی قرار دارد، در سال 1872 توسط الکسی اوواروف و ایوان زابلین بنیان گذاری شد. مکانی که قبلاً فروشگاهی برای فروش تجهیزات پزشکی و دارویی بوده است، اکنون به مجموعه ای چشم گیر و حیرت آور تبدیل شده که شامل یادگارهایی از قبایل پیش از تاریخ می باشد؛ در زمانی که در روسیه فعلی سکونت داشتند. این موزه، بزرگترین مجموعه سکه های روسی و همچنین نسخ خطی و آثار هنری قرن ششم میلادی که توسط سلسله رومانوف گردآوری شده بود را در میان گنجینه های خود قرار داده است.

موزه تاریخ ملی روسیه

مرکز خرید جی یو ام مسکو

پاساژ خرید اصلی روسیه، با دکوراسیون داخلی حیرت انگیز خود، انواع بوتیکهای لوکس را در خود جای داده است. این فروشگاه افسانه ای که در سال های 1890 و 1893 میلادی ساخته شده است و به عنوان مرکز خرید سطح بالای شهر تا دهه 1920 معروف بود و هم اکنون بیش از 200 بوتیک از فروشگاه های انواع برند از برند لوکس دیور تا برند زارا را در خود جای داده است. حتی اگر خرید کردن جزو اولویت های سفر شما نباشد، مرکز خرید جی یو ام ارزش بازدید را دارد چراکه سقف شیشه ای جذاب آن به میدان سرخ دید دارد و انواع مختلف رستوران با غذاهای درجه 1 در آن یافت می شود.

مرکز خرید جی یو ام مسکو

خیابان آربات مسکو

خیابان آربات یا آرابات یکی از توریستی ترین مناطق مسکوست که یک خیابان زیبا و تاریخی در مرکز شهر می باشد. آربت با داشتن تعداد زیادی کافه و رستوران، مجریان موسیقی زنده و کاریکاتوریست ها، سالن های تاتو و فروشگاه های سوغات، بناهای تاریخی و تئاتر بازدیدکنندگان بسیاری را به صورت روزانه به خود جذب می کند.

خیابان آرابات مسکو

گالری ترتیاکوف در مسکو

گالری ترتیاکوو (Tretyakov) که در سال های 1900 تا 1905 میلادی ساخته شده است به عنوان مجموعه خصوصی برادران ترتیاکوو، که از نیکوکاران قرن نوزدهم بودند، آغاز به کار کرد. این گالری که توسط ویکتور وازنتسف (Viktor Vasnetsov) طراحی شده، خانه یکی از بزرگترین مجموعه های هنری روسیه در جهان می باشد. در اینجا می توانید از آثاری چون سه گانه روبلو (Rublev’s Trinity) و شاهکارهای قبل از انقلاب مانند دختر با هلو اثر والنتین سرو (Valentin Serov)، شیطان اثر میکائین روبل (Mikhail Vrubel) و کلاغ زاغی (Rooks) اثر الکسی ساوراسو (Alexei Savrasov) دیدن کنید.

گالری ترتیاکوف در مسکو




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر