مجله گردشگری
امتیاز دهید :

دیدنی های سن پترزبورگ

دیدنی های سن پترزبورگ
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 1130/ نویسنده : فلات پارس گیتی
سن پترزبورگ دومین شهر مهم کشور روسیه به شمار می آید و دیدنی های متنوعی در آن وجود دارد که سبب شده از نظر بسیاری از توریست ها از مسکو هم محبوب تر باشد. سن پترزبورگ مکان خوبی برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم روسیه است و در واقع به خاطر داشتن جاذبه های گردشگری متنوع در جهان مشهور شد.

دیدنی های سن پترزبورگ

حالا امروز در فلات پارس گیتی قصد دارم که چند مورد از بهترین دیدنی های این شهر را به شما عزیزان و دوست داران سفر معرفی کنم، جاهایی که توصیه می شود حتی اگر فقط سه روز در این شهر ساکن بودید، از آنها دیدن کنید، پس اگر تور مسکو یا تور سن پترزبورگ را خریداری کرده اید و یا قصد سفر به روسیه را دارید با ما همسفر شوید.

موزه ارمیتاژ روسیه

موزه ارمیتاژ State Hermitage Museum علاوه بر این که از مهمترین دیدنی های شهر سن پترزبورگ به شمار می آید از مهمترین موزه های دنیا و برترین جاذبه های گردشگری کشور روسیه نیز هست. در این موزه قدیمی ترین نگارخانه دنیا واقع شده و همین موضوع نیز بر محبوبیتش افزوده است. تزارهای روسیه در گذشته در موزه ارمیتاژ زندگی می کردند و حالا می توانید با بازدید از این کاخ موزه وسیع با فرهنگ و هنر آنان بیشتر آشنا شوید. انواع لباسها، جواهرات و زیورآلات در ارمیتاژ قابل مشاهده هستند. طلاهای باستانی که در این موزه در معرض دید عموم می باشند از جالبترین بخشهای موزه ارمیتاژ به شمار می آیند، حتی اگر طرفدار یادگیری تاریخ و فرهنگ سایر مردم جهان نیستید، از موزه ارمیتاژ دیدن کنید و مطمئن باشید که غرق در شکوه آن خواهید شد.

دیدنی های سن پترزبورگ

کاخ پترهوف سن پترزبورگ

همانطور که از نام کاخ پترهوف Peterhof مشخص است، مربوط به خاندان پترهوف می باشد و توسط لوئی چهاردهم ساخته شد. پترهوف در حقیقت مجموعه ای از کاخهای دیدنی است که هرکدام از آنها کاربری خاصی داشته اند و نامشان نیز در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. مساحت زمینی که کاخ پتروهف در آن ساخته شده 110 هکتار می باشد و برخی از بخشهای مشهور آن عبارت اند از فواره های بیرونی، باغ پترهوف، کلیسای ارتدکس کاخ، عمارت مارلی، پاویلیون ها و کاخ اصلی. قدمت کاخ زیبای پترهوف به سال 1709 میلادی باز می گردد اما در قرون هجده و نوزده گسترش زیادی یافت و بارها مرمت شد.

دیدنی های سن پترزبورگ

کلیسای ناجی در خون روسیه

کلیسای ناجی در خون Savior on the Spilled Blood نیایشگاهی مخصوص ارتدکس ها می باشد و سبک معماری آن بسیار رمانتیک و جذاب است. این کلیسای باشکوه در سال 1907 میلادی ساخته شد و حالا یکی از اصلی ترین دیدنی های شهر سن پترزبورگ است. با ورود به کلیسای ناجی در خون سقف مرتفع و نقاشی هایی که بر روی دیوارها و هر گوشه و کنار بنا به چشم می خورند شما را به وجد خواهند آورد. نورپردازی کلیسا نیز به گونه ای است که درخشش تابلوها را دوچندان می کند و فضای روحانی را در اختیار عبادت کنندگان قرار می دهد.

دیدنی های سن پترزبورگ

کاخ زمستانی سن پترزبورگ روسیه

کاخ زمستانی سن پترزبورگ از آن نظر اهمیت دارد که درست در سالی که تزارهای روس سقوط کردند، مکان اقامت آنها بود. این قصر بسیار وسیع است به طوری که 1500 اتاق را در خود جای داده که هریک از آنها به نوبه خود رویایی و باشکوه هستند. کاخ زمستانی از سال 1732 تا 1917 میلادی مقر اصلی مقامات روس بود. این کاخ در طی سالهای مختلف تغییرات زیادی کرد اما نخستین بنای آن در سال 1711 به دستور پتر کبیر ساخته شد. اگر تصمیم بگیرید که از کاخ زمستانی سن پترزبورگ دیدن کنید، می توانید از تالارهایی همچون تالار نیکولاس، تالار گارد، کلیسای بزرگ و... دیدن نمایید.

دیدنی های سن پترزبورگ

کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ روسیه

کلیسای جامع سنت ایزاک St. Isaac's Cathedral یک موزه و عبادتگاه بسیار دیدنی در قلب سن پترزبورگ است. این نیایشگاه دوست داشتنی در سال 1858 میلادی ساخته شد و از سال 1931 میلادی به یک موزه تبدیل شده و راوی تاریخ و سنن مردم روسیه می باشد. مساحت کلیسای جامع سنت ایزاک 260,000 متر مربع است. گنبد عظیم این مکان از مهمترین بخشهای آن به شمار می آید که هم از بیرون و هم از داخل بنا دیدنی می باشد. محراب و نقاشی های داخل کلیسا نیز نظر گردشگران را به خود جلب می کنند زیرا همه جا به رنگ طلایی مزین شده و بنا را فاخرتر کرده است.

دیدنی های سن پترزبورگ




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر