مجله گردشگری
امتیاز دهید :

خرید در عراق | معرفی مراکز خرید این کشور + آدرس

خرید در عراق | معرفی مراکز خرید این کشور + آدرس
تاریخ : 1401/02/12 / تعداد بازدید : 42133/ نویسنده : سارا ایلچی
چند سالی است که سفر به کربلا و خرید تور عراق به یکی از گزینه‌های سفرهای خارجی ما ایرانی‌ها تبدیل شده است. اما خیلی از گردشگران کمتر با جاهای دیدنی عراق و مراکز خرید خوب آن آشنا هستند. به همین دلیل در این مطلب سعی می کنیم معروف‌ترین مراکز خرید عراق را به شما مسافر عزیز معرفی کنیم.

فروشنده میوه در بازار عراق

بهترین مراکز خرید و بازارهای عراق

خرید سوغاتی یکی از مهیج ترین بخش‌های سفر شما در تور عراق می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید هر کدام از شهرهای عراق توسط یک سوغاتی خاص در جهان معروف هستند مثلا می‌دانیم که تربت کربلا یا دُر نجف بهترین در دنیا مشهور هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا مراکز خرید معروف در شهرهای مختلف کشور عراق را به شما عزیزان معرفی کنیم.

تور استانبول

تور ارمنستان

فامیلی مال اربیل | Family Mall

مرکز خرید فامیلی مال یکی از مدرن‌ترین فروشگاه‌های مرکز در شهر اربیل عراق است. در کنار این مرکز خرید پارک خانواده یا فامیلی و شهر بازی به همین نام وجود دارد. مرکز خرید فامیلی مال پاتوق آخر هفته بسیاری از مردم شهر اربیل عراق است. این مرکز خرید دارای سینما، مرکز بازی، رستوران و کافی‌شاپ نیز هست. ساعت کار مرکز خرید از 10:00 صبح تا 23:00 شب است و شما می توانید در این ساعات از مرکز خرید فامیلی مال خرید مورد نظرتان را انجام دهید.

آدرس فامیلی مال اربیل

عراق، اربیل، بزرگراه پشهاوا قاضی 

فامیلی مال عراق در اربیل

ال منصور مال | Al Mansur Mall

مرکز خرید المنصور یکی از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر بغداد عراق است که می‌توانید انواع تولیدات برندهای معروف دنیا را در آن پیدا کنید. بیشتر خریدارانی که به مرکز خرید ال منصور می‌روند بعد از آنکه خرید مورد نظرشان را انجام دادند به طبقه همکف رفته تا از کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های این مرکز برای صرف یک میان وعده استفاده کنند و کمی استراحت کنند.

آدرس مرکز خرید ال منصور

عراق، بغداد، بزرگراه الرواد تقاطع خیابان منصور (شارع المنصور)

مرکز خرید ال منصور مال عراق

مازی پلاس مال | Mazi Plus Mall

مرکز خرید مازی پلاس در شهر دهوک عراق قرار دارد. دهوک در قسمت کردنشین عراق است و خیلی از مردم آن به زبان کردی و کرمانجی صحبت می‌کنند. مرکز خرید مازی پلاس جزو پاساژهای بزرگ عراق محسوب نمی‌شود اما چون در نزدیکی مرکز شهر دهوک قرار دارد معمولا بیشترین مراجعه برای خریدهای عمده و جزئی به این مرکز خرید انجام می‌شود. در مرکز خرید مازی پلاس علاوه برا فروشگاه های مختلف می‌توانید از نیز سینما، کافی شاپ و رستوران آن استفاده کنید.

آدرس مرکز خرید مازی پلاس

عراق، دهوک، تقاطع خیابان قاضی محمد و خیابان اماد

مرکز خرید مازی پلاس سلیمانیه عراق

سیتی استار مال | City Star Mall

مرکز خرید سیتی استار در شهر سلیمانیه عراق قرار دارد و به عنوان بزرگترین و زیباترین مرکز خرید شهر سلیمانیه شناخته می‌شود. سیتی استار در سال 2011 افتتاح شد و جالب‌ترین ویژگی آن برای بازدیدکنندگان حضور برندهای ترک و تمرکز بر لوازم مرتبط با کودکان است. در قسمت بالای مرکز خرید کافی شاپ و رستوران‌های متنوعی وجود دارد. این مرکز خرید از ساعت 8:00 صبح تا 23:00 فعالیت دارد.

آدرس سیتی استار مال

عراق، سلیمانیه، خیابان سلیم

سیتی استار مال

نجف سینی مال | Najaf City Mall

مرکز خرید سیتی مال نجف یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین مراکز خرید در بخش شیعه نشین عراق است. در این مرکز خرید انواع اجناس و صنایع دستی عراق در کنار برندهای مطرح دنیا به فروش می‌رسند. کافی شاپ، رستوران، مرکز سرگرمی و تفریح کودکان، سینما سه بعدی، سالن سینما و ایستگاه بازی از دیگر امکانات نجف سیتی مال هستند.

آدرس سیتی مال نجف

عراق، نجف، خیابان (شارع) محمد مهدي الجواهري، خیابان (شارع) الروان

نجف مال سیتی عراق

بازار کربلا

بازار کربلا یکی از بهترین مکان‌های برای خرید انواع سوغاتی مانند انگشتر، پرچم، جانماز، چادر، تربت کربلا، انواع ظروف مسی، لباس‌های سنتی عراق، طلا و جواهرات می‌باشد. این بازار در اطراف حرم امام حسین (ع) قرار دارد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد خرید در کربلا را دارید سعی کنید اجناس عمومی‌تر مانند اسباب بازی و لباس نخرید؛ زیرا بیشتر این کالا تولیدات کشور چین است که در بازارهای ایران نیز وجود دارد.

بازار کربلا عراق

بازار نجف

معمول است پس از آنکه گردشگران حرم حضرت علی (ع) در شهر نجف را زیارت کردند به بازار سنتی و قدیمی نجف سر می‌زنند و اگر نتوانند کالای مورد نظرشان را پیدا کنند راهی پاساژهای مدرن این شهر می‌شوند. بازار نجف به دو قسمت "سوق القاضی" در سمت غربی حرم و "سوق الحویش" در قسمت شرقی آن است که در مسیر ورود به حرم حضرت علی (ع) قرار دارد. معروف‌ترین سوغاتی که گردشگران از بازار نجف می‌خرند تسبیح، جانماز، شیرینی عربی به نام دهین ابوعلی، چادر و انگشتر دُر نجف است. برای خرید از بازار نجف بهتر است دلار یا دینار با خود به همراه داشته باشید البته اگر پول ایران را دارید حتما قبل از خرید از فروشنده سوال کنید آیا پول ایران را قبول می کند یا خیر!
معمولا صاحبان مغازه‌ها و فروشندگان عراقی در صورتی پول کشورمان را قبول می‌کنند که یک حساب بانکی در ایران داشته باشند و یا واسطه ای برای تبدیل پول در ایران بشناسند.

بازار نجف عراق

نکات مهم خرید در عراق

- بهتر است ارز مورد نظرتان را در ایران تهیه کنید.

- قبل از خرید کالای مورد نظرتان حتما از فروشنده سوال کنید آیا پول ایرانی قبول می کند یا خیر!

تور ارزان ترکیه

- بازارهای محلی دو شهر نجف و کربلا بهترین و ارزان‌ترین مکان برای خرید سوغاتی هستند.

- دقت کنید که کالای مورد نظرتان چینی نباشد. در سالهای اخیر کالاهای بی‌کیفیت چینی بسیاری در بازارهای عراق وجود یافت می‌شوند.

- اگر قصد خرید عمده از مراکز خرید و بازارهای عراق را دارید بهتر است با یکی از افراد محلی برای خرید بروید.

- با تمام فروشندگان وارد چانه‌زنی نشوید. تخفیف گرفتن یک هنر است اما بعضی از فروشندگان عراقی چانه زنی درباره قیمت را دوست ندارند.

بازار محلی بغداد عراق

کشور عراق یکی از مهمترین مقصد سفرهای خارجی و زیارتی ما ایرانیها هست. گردشگران پس از زیارت مکان‌های متبرکه حتما به بازارهای عراق سر می‌زنند. بنابراین بهتر است قبل سفرتان درباره بازارها معتبر عراق بدانید و تصمیم بگیرید که چه میزان می‌خواهید برای خرید سوغاتی هزینه کنید.



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر