مجله گردشگری
امتیاز دهید :

فاصله تبریز تا وان | بررسی با قطار و وسیله شخصی

فاصله تبریز تا وان | بررسی با قطار و وسیله شخصی
تاریخ : 1402/07/11 / تعداد بازدید : 5033/ نویسنده : فلات پارس گیتی

وان، شهری زیبا و تاریخی در شرق ترکیه است و مقصدی محبوب برای گردشگران ایرانی است. همچنین، تبریز در شمال غرب ایران، همجوار با استان آذربایجان غربی در مرز ایران و ترکیه قرار دارد. مسافت پروازی محاسبه شده در فاصله تبریز تا وان برابر با 160 مایل معادل 258 کیلومتر است. اگر می خواهید با ماشین شخصی بروید، فاصله رانندگی بین تبریز و وان 333.09 کیلومتر است. اگر ماشین خود را با سرعت متوسط 112 کیلومتر در ساعت (70 مایل در ساعت) برانید، زمان سفر 2 ساعت و 58 دقیقه خواهد بود. در این بین، تفاوت پرواز و سفر با ماشین، 75 کیلومتر است. در ادامه به برخی از روش‌های رایج برای سفر از تبریز به وان اشاره می‌کنیم.

اگر به دنبال تور زمینی ارزان و همه روز به وان هستید بر روی عبارت لینک شده کلیک نمایید

 

جاذبه های گردشگری وان

 

فاصله تبریز تا وان را چگونه می توان طی کرد

شهر وان ترکیه، از مقاصد گردشگری پر طرفدار در میان ایرانیان است که به دلیل کوتاهی فاصله و قیمت مناسب تورهای گردشگری آن، همواره از گزینه های جذاب در سفرهای خارجی بوده است. برای رسیدن به شهر وان می بایست به شمال غرب ایران سفر کرد و سپس از طریق یکی از مرزهای سرو، رازی و بازرگان اقدام به خروج از کشور نمود. چنانچه مبدا سفر شما از شهر تبریز باشد، می توانید از طریق مرزهای بازرگان و رازی اقدام نمایید. همچنین می توانید روش های حمل و نقلی متنوعی را برای سفر به وان از مبدا تبریز انتخاب کنید. شما می توانید فاصله تبریز تا وان را از راه های هوایی و زمینی از جمله قطار، ون و خودروی شخصی طی کنید. 

یکی دیگر مسیرهای جذاب برای سفر به وان از شهر خوی است شما می توانید در عبارت فاصله شهر خوی تا وان را مطالعه بفرمایید و اطلاغات دقیقی را در این باره بدست آورید
1. پرواز: مسیر هوایی، راهی سریع و مستقیم برای رسیدن به وان از تبریز است. فرودگاه بین‌المللی تبریز (مرکزیترین فرودگاه در شمال غرب ایران) پروازهای مستقیم به فرودگاه بین‌المللی وان را در لیست پروازهای خود دارد. با رزرو بلیط هواپیما و استفاده از این پروازها می‌توانید به سرعت و آسوده به وان سفر کنید. 
2. قطار: راه دیگر برای سفر از تبریز به وان، استفاده از قطار است. شما می‌توانید از ایستگاه قطار تبریز به مقصد وان سفر کنید. مسیر قطار از تبریز به وان ممکن است، حدود 8 ساعت به طول بیانجامد. این روش برای کسانی که از منظره ‌های طبیعی لذت می‌برند و تمایل به سفری آرام و طولانی‌تر دارند، مناسب است.
3. اتوبوس: سفر با اتوبوس یک گزینه اقتصادی برای رسیدن به وان است. شما می توانید برای طی فاصله تبریز تا وان از اتوبوس نیز استفاده کنید. نکته در این بخش این است که تهیه این بلیط ها به صورت اینترنتی امکان پذیر نیست و برای تهیه بلیط اتوبوس تبریز وان می بایست به صورت حضوری به ترمینال اتوبوس رانی مراجعه کنید. اتوبوس ‌های مستقیم از تبریز به وان معمولاً 7 ساعته به مقصد می رسند. 
4. خودروی شخصی: اگر می‌خواهید از تبریز به وان سفر کنید، می‌توانید از طریق خودروی شخصی به مقصد برسید. مسیر طراحی شده بین این دو شهر، مسیری ایمن جهت تردد خودروهای سواری است و معمولاً در حدود 8 تا 9 ساعت طول می‌کشد. قبل از سفر با ماشین شخصی، اطمینان حاصل کنید که مجوزها و مستندات لازم برای عبور از مرزها با خودرو را تهیه نموده اید. 

 

ایستگاه قطار وان به تبریز

 

همچنین شما میتوانید برای اطلاع بیشتر از جاذبه های گردشگری شهر وان می توانید بر روی عبارت لینک شده کلیک کنید

راه آهن وان
در نظر داشته باشید که قبل از سفر به وان، بهتر است در مورد مسائل مربوط به ویزا، شرایط مرز و ممنوعیت‌های محلی آگاهی لازم را کسب نمایید و مطمئن شوید که کلیه شرایط سفر به ترکیه را رعایت می‌کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این سفر، می توانید با کارشناسان فلات پارس گیتی در تماس باشید. 

 



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر