مجله گردشگری
امتیاز دهید :

فاصله خوی تا وان | سفر زمینی + اطلاعات تکمیلی

فاصله خوی تا وان | سفر زمینی + اطلاعات تکمیلی
تاریخ : 1402/07/12 / تعداد بازدید : 3306/ نویسنده : فلات پارس گیتی

فاصله خوی تا وان

فاصله بین شهر خوی در استان آذربایجان غربی ایران و شهر وان در ترکیه حدود 170 کیلومتر است. این فاصله ممکن است با توجه به مسیر مورد انتخاب، شرایط جاده و وضعیت ترافیک متغیر باشد. برای سفر از خوی به وان با خودرو، زمان تقریبی سفر حدود 2تا 3 ساعت ممکن است. می‌توانید اطلاعات بیشتر درباره مسیر و شرایط جاده را از طریق نقشه‌ها و خدمات راهنمایی مسافرتی کسب کنید.

شما میتوانید برای سفر به شهر وان با تور های لحظه آخری زمینی وان در آژانس فلات پارس گیتی آشنا شوید

فاصله خوی تا وان را چگونه می توان طی کرد

وان یکی از مقاصد گردشگری خارج از کشور است که معمولا سفری ارزان و ایده آل برای گردشگران ایرانی محسوب می شود. یکی از شهرهای مرزی ایران که به مقصد وان میرسد شهر خوی در آذربایجان غربی است. فاصله خوی تا وان بسیار کوتاه است و در بخشی از روز طی می شود. خوی شهری باستانی به جامانده از دوره مادها است که در گذشته از اهمیت زیادی برخوردار بوده و راه ابریشم از آن عبور می کرده است. همچنین، وان شهری در شرق استان وان ترکیه است که در ساحل شرقی دریاچه وان واقع شده است. گردشگرانی که قصد سفر به ترکیه و بازدید از شهر وان را دارند، می توانند از خوی به این شهر در ترکیه سفر کنند. مسیر خوی تا وان را می توان با ون و خوروی شخصی طی کرد. در ادامه اطلاعات کامل تری در این باره به شما ارائه می دهیم.  

همچنین می توانید برای اطلاع از آب و هوای شهر وان مطلع شوید

 

دریاچه بسیار زیبای وان

 

فاصله خوی تا وان از مسیرهای مختلف

وان یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که در استان وان واقع شده است. اگر قصد سفر به وان از طریق خوی را دارید، می‌توانید از طرق مختلف برای طی فاصله خوی تا وان اقدام کنید. زمان رسیدن به مقصد، بستگی به مسیر انتخابی و شرایط حمل و نقل دارد. مسیرهای زمینی و هوایی، راه های معمول برای سفر گردشگران ایرانی به وان ترکیه است. اما سفر از مبدا خوی شرایط متفاوت تری دارد. 
همچنین شما میتوانید برای اطلاع از سفر زمینی از شهر تبریز به وان نیز میتوانید مطلبی که در سایت ما قرار داده شده است استفاده کنید

⦁مسیر زمینی

اگر قصد سفر به وان ترکیه از راه زمینی را دارید، باید بدانید که استفاده از اتوبوس برای طی این مسیر امکان پذیر نیست، چراکه فاصله بسیار کوتاه است و از همه مهم تر به دلیل وجود دو پل کم ارتفاع در مسیر، عبور ماشین های سنگین و اتوبوس از این راه امکان پذیر نیست. همچنین مسیر ریلی به مقصد وان، تنها از تهران و تبریز مسافرگیری میکند. بنابراین تنها گزینه های ممکن در سفر به وان از مبدا خوی، استفاده از ون، تاکسی و خودروی شخصی است. چنانچه خودروی شخصی دارید، مسیر معمول برای رسیدن به وان از خوی، عبور از مرز رازی در استان آذربایجان غربی است. فاصله خوی تا وان  168 کیلومتر است.  فاصله خوی از مرز رازی در حدود 66 کیلومتر است و زمان تقریبی برای رسیدن از خوی تا مرز رازی در حدود یک ساعت است. بعد از عبور از مرز، باید از طریق جاده‌های ترکیه به سمت وان ادامه دهید. فاصله تقریبی بین مرز رازی تا وان در حدود 102 کیلومتر است و زمان سفر از مرز ترکیه تا وان در حدود یک ساعت و 15 دقیقه طول می کشد. اما باید توجه داشته باشید که زمان سفر ممکن است به دلیل شرایط راه‌ها و ترافیک متغیر باشد.
خرید در کشور عراق نیز می تواند برای شما عزیزانی که علاقه به سفر دارید بسیار مفید باشد

2. مسیر هوایی

هرچند که شهر خوی دارای یک فرودگاه بین المللی مجهز و پرتردد است، اما این فرودگاه پرواز مستقیمی به شهر وان ندارد. در صورت تمایل به سفر با هواپیما، می‌توانید از فرودگاه بین‌المللی تبریز استفاده کنید. فرودگاه تبریز، به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه‌های ایران، پروازهای مستقیمی به وان دارد. مدت زمان پرواز بین تبریز و وان حدود یک ساعت است و فاصله هوایی حدود 250 کیلومتر است. پس از ورود به فرودگاه وان، می‌توانید با تاکسی یا وسایل نقلیه عمومی به مقصد نهایی خود در شهر وان بروید.

نمایی بسیار زبیا از شهر وان

 

 

 



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر