مجله گردشگری
امتیاز دهید :

گردش 3 روزه در کوالالامپور مالزی

تاریخ : 1402/04/26 / تعداد بازدید : 1719/ نویسنده : فلات پارس گیتی
بیایید به مالزی برویم! از پایتخت آن، کوالالامپور، شروع می کنیم. چشم انداز این شهر، ترکیبی از مدرنیته و سنت است. اما در یک سفر 3 روزه به اینجا چه کارهایی می توانید انجام دهید؟ از تجربه سفر 3 روزه خود برای شما می گوییم .

کشف شهر چینی ها در کوالالامپور

Kuala Lumpur, Malaysia
از آنجا که ما در ورودی شهر چینی ها اقامت داشتیم ، سفر خود را از آنجا آغاز کردیم. روز اول را به کشف و گردش در معابد اصلی شهر چینی خیابان پتالانگ و بازار "سوغاتی" آن اختصاص دادیم . محله چینی ها (Chinatown) در خیابان پتالانگ (Petaling Street) یکی از جاذبه های گردشگری شهر کوالالامپور است. محله چینی ها با مراکز خرید ارزان و مقرون به صرفه و رستوران های چینی جذاب ودیدنی بود. Kuala Lumpur, Malaysia
در محله چینی ها معبد (Sri Maha Mariamman) از معبد های اصلی هندوها (حتی با اینکه چینی نیست، یک جاذبه آسیایی به حساب می آید) در کوالالامپور است که با تزیینات از جنس طلا و سنگهای قیمتی مشاهده می شد . به نظر می رسد چیزی مشابه با آنچه که در ویتنام در هوشی مین دیدیم، باشد. در اینجا معبد های زیادی با تزئینات مختلف ودیدنی به چشم می خورد. ما هنوز نمی دانیم که شهر کوالالامپور در مالزی چگونه است، اما این منطقه به ما یک تصویر نسبتا سنتی ارائه می دهد. اما به سرعت متوجه می شوید که این کشور ترکیبی از فرهنگ های مختلف است.

ردپای استعمار در شهر کوالالامپور

Kuala Lumpur, Malaysia
به سمت دیگر شهر ، در امتداد میدان مردکا جایگاه استقلال کشور مالزی می رویم. قصر سلطان عبد الصمد (Sultan Abdul Samad Building) در طرف دیگر خیابان واقع شده است. این یک ترکیب فوق العاده از ساختمانهای آجری با سبک شرقی و غربی است. چند ساختمان دیگر با نماد استعمار در اینجا دیده میشود . کلیسای آنجلیکان و ساختمان باشگاه سلطنتی سلانگور (Royal Selangor Club) ، مکانی که تاجران ثروتمند یکدیگر را در آنجا ملاقات می کنند و نوشیدنی های گران قیمت می نوشند . ما بین برج های شهرکوالالامپور قدم می زنیم و از زیبایی های نمادین آنها لذت می بریم. برجسته ترین بخش این بازدید ، ویدیویی تبلیغاتی است که در انتهای آن در یک اتاق تاریک بزرگ قرار می گیرید و مدل سه بعدی کوالالامپور در مقابل شما قرار می گیرد. محله ها و ساختمان ها هنگام تماشای ویدیو روشن می شوند. به هر حال، من درس بزرگی در خصوص برند تجاری و بازاریابی شهری آموختم. در "کلان شهر کوالالامپور " با بودجه های متفاوت می توان اقامت کرد.

کوالالامپور یک شهر سبز

برای دومین روز ما می خواهیم شاهد جنبه "سبز" شهر کوالالامپور باشیم که دیروز در گالری شهر با آن آشنا شدیم. ما در حال رفتن به اکو پارک طبیعی KL Eco (همچنین تحت عنوان بوکیت ناناس نیز شناخته می شود)، در قلب شهر کوالالامپور هستیم که توسط برج های تجاری احاطه شده است. همچنین شهر کوالالامپور تنها شهر جهان است که یک جنگل طبیعی در مرکز خود دارد این جنگل از قدیمی ترین جنگل های این شهر می باشد. بازدید از پرندگان ، میمون ها و گیاهان گرمسیری در این منطقه امکان پذیر است. این فوق العاده است. اوج نوآوری این منطقه ، استفاده از کدهای QR می باشد که در طول مسیر اطلاعات بیشتری در مورد گیاهان و جانوران به شما ارائه می دهد. پارک آنقدر بزرگ است که ما در مسیرهای بامبو، در کنار برج های (KL ) کوالالامپور گم می شویم. اما در نهایت می توانیم در طرف دیگر، در قلب منطقه تجاری، از کنار برج های پتروناس مشهور بیرون بیاییم. تصمیم گرفتیم به پارک مجاور برویم تا از مناظر زیبای برجهای دوقلو(KL ) که نشانه های قدرت اقتصادی کشورمالزی است، لذت ببریم.

پیاده روی در پارک پرنده

Kuala Lumpur, Malaysia
برای پایان دادن به روز گردش در طبیعت در کوالالامپور، بازدید از پارک پرندگان ، که بزرگترین قفس برای پرندگان در جهان است، را انتخاب کردیم. این پارک به مناطق مختلف تقسیم شده است. ما از تماشای حیوانات و گونه های نادر موجود در این پارک ، مانند Hornbill غول پیکر، توکان بزرگ با شاخ های بزرگ بر روی پوزه خود، لذت بردیم. بیشتر وقت خود را در قفس طوطی ها گذراندیم، هنگامیکه که خودم را پیدا کردم ، در میان طوطی های کوچک رنگارنگ بودم. نمی دانستم که آنها عاشق شیر هستند، تا زمانی که آنها از بدن ما بالا می آمدند تا از فنجان کوچک شیری که در دستم بود، کمی شیر بنوشند. در سوی دیگر شترمرغ ها به طور معناداری پرها را روی پشتشان جمع کرده بودند در حالی که طاووس ها، پرهای زیبای خود را باز کرده بودند . دراین پارک یک دریاچه مصنوعی زیبا وجود دارد که درآن می توان قایق سواری کرد . با قدم زدن در کنار دریاچه و تماشای پلیکان ها و دیگر گونه های پرندگان بسیار زیبا ودیدنی بود در حالی که پرندگان در تمام جهات بالای سر ما پرواز می کنند.

غار Batu

این غاردر چند کیلومتری خارج از شهر کوالالامپور واقع شده است، شما می توانید از مترو یا قطار برای رفتن به غار Batu، که یکی از معابد هندوها ست، استفاده کنید. به محض رسیدن به این مکان از دیدن یک مجسمه عظیم طلایی که بر روی پله های زیادی قرار دارد شگفت زده شدیم که به یک معبد پنهانی در غار ختم می شد. برای اولین بار در این مسیر میمون ها را ملاقات کردیم. در داخل غار و در نزدیکی معبد در طرف دیگر، میمونها به صورت گروهی قابل مشاهده هستند. گردشگران کیسه های کوچکی از غذا را خریداری می کنند و به آنها غذا می دهند. اگر مراقب آنها نباشید، آنها به طور مستقیم به کوله پشتی شما حمله می کنند. Kuala Lumpur, Malaysia
ما پیش از بازگشت، پیرامون معبد هندو در وسط کوه قدم می زنیم. برای اینکه این غار را بهتر کشف کنید، توصیه میکنم از راهنمای تور مالزی کمک بگیرید. به هنگام رفتن به غار از کلاه ایمنی و چراغ استفاده کنید. راهنمای تور مالزی به شما توضیحاتی در خصوص نوع حیات وحش این مکان، از جمله خفاش ها، مارها و عنکبوت ها ارائه می دهد. باید اعتراف کنم که وقتی که به پایان مسیر رسیدم کاملا خوشحال و راضی بودم، به ویژه در نقاطی که با نور طبیعی حرکت می کردیم و بیش از همه هنگامیکه سفر ما درست همان جایی که آغاز شده بود، پایان یافت. سفر سه روزه در کوالالامپور مالزی بسیار سریع می گذرد. هر چند ترکیبی از حس و حال عجیب و غریب و زیبا را برای شما به ارمغان می آورد. از یک طرف، ساختمان های بزرگ شیشه ای و از سوی دیگر، برخی از محله هایی که همچنان سنتی باقی مانده اند.