مجله گردشگری
امتیاز دهید :

مقایسه کمر و لارا در آنتالیا

مقایسه کمر و لارا در آنتالیا
تاریخ : 1401/01/27 / تعداد بازدید : 1254/ نویسنده : فلات پارس گیتی

سفر به آنتالیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که قصد دارند به یک سفر خارجی بروند. آنتالیا از امکانات گردشگری و رفاهی متعددی برخوردار است لذا شاید اغراق نباشد که بگوییم این استان یک مقصد همه چیز تمام است. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه‌ی کمر و لارا دوتا از بهترین مناطق واقع در شهر آنتالیا بپردازیم. این روزها با توجه به زیاد شدن تور زمینی آنتالیا در آژانس‌های مسافرتی خالی از لطف نیست که افراد وقوف بیشتری بر مناطق گردشگری این استان داشته باشند.

مقایسه کمر و لارا در آنتالیا

کمر و لارا به سبب برتری‌هایی که دارند بسیار پر طرفدار می باشند. سواحلی با آب‌های آرام و شفاف، رستوران‌ها و هتل‌های زیاد ویژگی‌هایی هستند که سبب تمایز این دو منطقه از سایر مناطق آنتالیا می‌شوند. در ادامه با ما باشید تا بیشتر با این دو شهر گردشگری آشنا گردید.

 

نقشه کمر آنتالیا

کمر آنتالیا

کمر موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد. این شهر از جنوب در فاصله‌ی 53 کیلومتری دریای مدیترانه قرار گرفته و از شمال با رشته کوه‌های توروس، از شرق با مرسین و از غرب با مارماریس همسایه می‌باشد. غالب افرادی که به کمر مسافرت کرده‌اند این شهر را به عنوان تفرجگاهی که در آن می‌توان از انواع تفریحات ساحلی و ورزش‌های آبی لذت برد می‌شناسند. علاوه بر ساحل آرام و پاک این شهر افراد می‌توانند از 42 کیلومتر منظره‌ی کوهستانی و طبیعت بکر ناشی از آن لذت ببرند. این شهر مانند لارا از انواع جاذبه‌های گردشگری، امکانات رفاهی و هتل‌های مجلل برخوردار است تا افراد بتوانند یک سفر به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.

جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا

سواحل طلایی کمر را می‌توان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرد. هر کدام از این بخش‌ها تفریحات و جاذبه‌های خاص خود را دارند. به طور مثال بخش جنوبی، سواحل بی نظیری دارد که افراد می‌توانند یک روز فوق العاده را در آن سپری کنند و در نهایت نیز شاهد غروب چشم نواز خورشید باشند. بخش جنوبی از طریق پلکان‌هایی به بخش شمالی مرتبط می‌شود. ساحل کمر دارای پرچم آبی است. این نشان از سمت اتحادیه‌ی اروپا به پاک‌ترین و بهترین سواحل اعطا می‌شود. از بهترین تفریحات موجود در شهر کمر می‌توان به فسیتوال‌های بین المللی غواصی، قایق‌رانی و دریانوردی با قایق‌های بادبانی 180 نفری اشاره کرد. البته کسانی که در فصول سرد سال به این منطقه سفر می‌کنند می‌توانند از پیست اسکی مجهز به تله کابین این منطقه نیز بازدید نمایند. چرا که تله کابین ذکر شده با طول 4300 متر در رتبه دوم تله کابین های دنیا قرار دارد.
مزارع اسب سواری، جنگل‌های پوشیده از کاج، باغ‌های لیمو، پارک‌های زیبا و منحصر به فرد و جاذبه‌های تاریخی (مانند دروازه هادریان، غار بلدیبی و منطقه باستانی لیکیا پاسه لیس) از دیگر فضاهای دیدنی و برجسته‌ای هستند که افراد طی سفر به آنتالیا می‌توانند از آن ها دیدن کنند.
کمر بهترین و ارزان‌ترین مراکز خرید را در خود دارد. لذا محیط‌های تفریحی طبیعی در کنار مراکز خرید مقرون به صرفه از جمله مزایایی هستند که نظر هر توریستی را جلب می‌کنند.

 

جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا

شرایط آب و هوایی کمر آنتالیا

آب و هوای شهر کمر گرم و خشک است به همین جهت تابستان‌های این شهر مرطوب و بسیار دلپذیر می‌باشد. در بازه زمانی اواسط ماه آپریل تا اواخر ماه سپتامبر توریست‌ها و علاقه‌مندان بیشتری به این ناحیه سفر می‌کنند. البته باید بدانید که گاهی گرما به حدی می‌رسد که در شب نیز شما از گرما در امان نخواهید بود. با توجه به گرمای هوا و آفتاب درخشانی که به این منطقه می‌تابد، حمام آفتاب جاذبه‌ای است که توریست‌های اروپایی، به ویژه آن‌هایی که در شهر خود از سواحل گرم و آفتابی بی‌بهره‌اند، از آن استقبال می‌کنند.

راه‌های دسترسی به کمر

تنها یک ساعت زمان کافی است تا افراد بتوانند خود را به سواحل کمر برسانند. با توجه به این که آنتالیا یکی از شهرهای اساسی و مهم ترکیه محسوب می‌شود از سیستم حمل و نقل مجهز و پیشرفته‌ای برخوردار است. لذا گردشگران می‌توانند از میان وسایلی همچون اتوبوس، مینی بوس، دالموس، واگن‌های برقی و اتوبوس‌های دریایی استفاده کنند و خود را به شهر کمر برسانند. معمولا اتوبوس دریایی بهترین انتخاب می‌باشد با توجه به این که کرایه‌ی این اتوبوس‌ها 15 لیر برای بزرگ‌سالان و 9 لیر برای کودکان است. ساعت حرکت این اتوبوس‌ها نیز در تابستان همه روزه از 9 صبح تا 6 عصر می‌باشد.

هتل های کمر

در روزهایی که توریست‌ها به سواحل جنوبی ترکیه می‌آیند ممکن است که افراد با کمبود محل سکونت و افزایش قیمت هتل‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای مواجه شوند. بدیهی است که سرمایه گذاری از طریق خرید ملک و یا سایر خدمات مرتبط با سرویس دهی تا چه حد می‌تواند پر سود باشد.
اما به طور کلی می‌توان انواع هتل‌های لوکس و آپارتمان‌های راحت با بازه قیمت گسترده در شهر کمر پیدا کرد. هتل مکس رویال کمر، هتل کریستال دی لاکس، هتل مارتی میرا، هتل ریزورت و اسپای کارمیر، هتل ریکسوس بلدبی، هتل رکسوس سان گیت، هتل لیماک لیمرا، هتل کریستال فلورای ، هتل آما آنتدون از جمله هتل‌های واقع در شهر کمر می‌باشند.

 

هتل های کمر

منطقه لارا در آنتالیا

لارا قطعا یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای سفر به آنتالیا می‌باشد. این شهر که در 6 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد از یک سمت با ساحل Örnekköy همسایه است و از سمتی دیگر به وسیله‌ی رودی از ساحل Kundu جدا می‌گردد.
ساحل دریای مدیترانه در لارا، شنی و سنگریزه‌ای است و امواج با ملایمت و نرمی خود را به ساحل می‌رسانند. گستره ساحل لارا از قسمت شرقی صخره‌های آنتالیا آغاز می‌شود و تا بخش پایینی آبشار دودن (Düden) امتداد می‌یابد. کلاب هتل سرا، هتل‌های تایتانیک و رویال وینگز در قسمت شرقی ساحل لارا قرار دارند. هتل‌هایی که در بخش غربی (کونیالتی) ساخته شده‌اند به اندازه‌ی یک خیابان با ساحل فاصله دارند. هتل‌های پورتوبلو و سی لایف از جمله هتل‌های این منطقه هستند. انواع پلاژها، رستوران‌های محلی و بین المللی، صندلی‌های ساحلی همراه با چتر، امکانات قایق سواری و مراکز تفریحی از جمله امکاناتی هستند که در ساحل لارا برای رفاه و آسایش بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

آب و هوای لارا

آب و هوای لارا مدیترانه‌ای است به همین علت هوا در طول سال گرم و دلپذیر می‌باشد. اما بهترین زمان سفر به لارا از دید بازدیدکنندگان جون و جولای یا از اواخر اردیبهشت تا اواخر تیرماه است. از بعد این تاریخ معمولا رطوبت هوا کمی می‌تواند آزارنده باشد.

لارا یکی از شناخته شده‌ترین شهرهای آنتالیا است که تا فرودگاه تنها 12 کیلومتر فاصله دارد. لذا رفت و آمد مسافران به این شهر بسیار راحت می‌باشد. علاوه بر این ساحل لارا فاصله‌ی کمی از مرکز شهر دارد در نتیجه علاقه‌مندان می‌توانند با کمک اتوبوس و به راحتی خود را به ساحل برسانند. مینی بوس‌هایی موسوم به dolmush با شماره‌های 18، 30 و 77 می‌توانند شما را به لارا برسانند.

جاهای دیدنی لارا در آنتالیا

مارک آنتالیا، آلانیوم، بازارکِندو و آنتالیا میگروس از جمله مراکز خریدی هستند که در نزدیکی منطقه تفریحی لارا قرار دارند. ضمن این که همگی آنها جز مهم‌ترین مراکز خرید آنتالیا نیز محسوب می‌شوند. به طور کلی ساحل، مراکز خرید گوناگون، کافه‌ها و رستوران‌های متعدد شهر لارا می‌توانند آسایش را برای هر بازدیدکننده‌ای فراهم نمایند.

هتل های پنج ستاره لارا

ساحل لارا به هتل‌های 5 ستاره‌اش مشهور شده که به لحاظ ظاهر و سطح امکانات، اقامتگاه‌های فوق ‌العاده‌ای محسوب می‌شوند. به کسانی که دوست دارند در شهر لارا اقامت داشته باشند اغلب توصیه می‌گردد که از هتل‌های واقع در خط ساحلی استفاده کنند. چراکه این هتل‌ها دارای ساحل خصوصی هستند و ساکنان آن‌ها بدون این که هزینه‌ی مازادی را پرداخت نمایند از امکانات رفاهی موجود در ساحل استفاده می‌کنند. اما بدیهی است که برای هتل‌های ساحلی، باید هزینه‌ی بیشتری را در مقایسه با هتل‌های خارج از این منطقه پرداخت کنید. لازم به ذکر است که هتل‌های لارا all-inclusive هستند به این معنا که تمامی غذاها و میان وعده‌ها رایگان و بدون هزینه می‌باشند.
بر خلاف کمر شهر لارا در شلوغ‌ترین روزهای سال باز هم هتلی برای ارائه‌ی خدمات دارد. هتل‌های منطقه کوندو همگی 5 ستاره هستند اما با توجه به فصل قیمت آن‌ها می‌تواند کم یا زیاد شود.

 

هتل های لارا

تور آنتالیا با آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی

داشتن یک برنامه منظم و مناسب برای سفر به آنتالیا می‌تواند خیال هر مسافری را آسوده کند. شما می‌توانید تور آنتالیا زمینی و یا هوایی را با فلات پارس گیتی تجربه کنید و هیچ نگرانی‌ای بابت رزرو بلیط و یا اقامت خود در طول سفر نداشته باشید.
در این قسمت دوتا از بهترین مناطق آنتالیا را بررسی کردیم تا افراد بتوانند تصمیم بگیرند با توجه به هدفشان به کدام منطقه سفر کنند.




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر