مجله گردشگری
امتیاز دهید :

معرفی ترابزون

معرفی ترابزون
تاریخ : 1398/10/22 / تعداد بازدید : 5284/ نویسنده : فلات پارس گیتی
اگر اهل سفرهای ارزان و خرید تور زمینی باشید می دانید که شهر ترابزون ترکیه یکی از گزینه های حتمی شما خواهد بود. در این مطلب از آژانس فلات پارس گیتی معرفی مختصری از شهر ترابزون خواهیم داشت و ضروری ترین نکاتی که قبل از خرید تور ترابزون نیاز دارید با شما عزیزان در میان بگذاریم. لطفا با ما همراه باشید.

ترابزون ترکیه

شهر ترابزون ترکیه در شمال شرقی کشور ترکیه و ساحل دریای سیاه قرار دارد. این شهر یکی از تاریخی ترین و مهم ترین مناطق ترکیه در زمان های مختلف تاریخی بوده است. قرارگیری در جاده ابریشم و موقعیت خوب این شهر در ساحل دریای سیاه باعث شد تا ترابزون سال ها مرکز تجاری مهمی برای ایران و قفقاز باشد. نام ترابزون در طول تاریخ تغییرات زیادی داشته است. در زمان یونانیان به این شهر تراپزوس یا ترابزونیست می گفتند که برگرفته از نام اقوام یونانی ساکن در این منطقه بود. همچنین در زمان حضور ترکان عثمانی و رواج تجارت با ایران نیز از واژه طربزون استفاده می‌شد. در یک کلام باید بگوییم که ترابزون نمونه کوچکی از شهرهای توریستی و مهاجر پذیر است که بیشتر ساکنان آن را مسلمانان سنی و شیعه تشکیل می دهند.
شاید برای شما نیز جالب باشد که شهر ترابزون در هیچ برهه تاریخی اهمیت خود را از دست نداده است. در حال حاضر نیز، ترابزون در کنار شهرهای ارزروم، وان و بورسا نیز معروف ترین شهرهای توریستی ترکیه برای سفر ارزان و زمینی محسوب می شود.

شهر ترابزون ترکیه

جمعیت و مردم ترابزون

شهر ترابزون به واسطه موقعیت جغرافیایی خود یکی مهاجرپذیرترین مناطق ترکیه نیز محسوب می‌شود. چه در زمان های گذشته و یا حال حاضر نیز اقوام ترک، ارامنه، یونان، گرجستان، ایران، ترکمن، روس، اوکراین و مردم ناحیه شوروی و قفقاز به بهانه کار، زندگی بهتر و یا تحصیل به ترابزون آمدند. در حال حاضر جمعیت شهر ترابزون ترکیه 230399 نفر است که زبان رسمی مردم آن ترکی می‌باشد اما به دلیل حضور گردشگران مختلف، مردم ترابزون تا حدی با سایر زبان های از جمله زبان انگلیسی، ارمنی، گرجی و حتی فارسی نیز آشنا هستند.

حمعیت و مردم ترابزون

بهترین زمان سفر به ترابزون

بهترین زمان خرید تور ترابزون و سفر به این شهر زیبا فصل بهار و پاییز می باشد. ماه های مارس تا می (11 اسفند تا 11 خرداد) و ماه های سپتامبر تا نوامبر (11 شهریور تا 10 آذر) شهر ترابزون بهترین آب و هوا را دارد.

بهترین زمان سفر به ترابزون

تفریحات ترابزون

تفریحات ترابزون را باید به دسته های مختلفی تقسیم کنیم. این شهر دارای طبیعت فوق العاده زیبا و تاریخ غنی می باشد که بیشتر گردشگران برای لذت بردن از طبیعت بکر و تفریحات ساحلی به ترابزون سفر می کنند. زمانی که صحبت از تفریحات ترابزون به میان می آید بیشتر توجه به سمت تفریحات آبی و یا استفاده از پارک های ساحلی می رود. در این خصوص نیز باید به شما مسافران عزیز بگوییم که در ساحل دریای سیاه و منطقه اوزون‌گل بهترین امکانات برای گردشگران علاقه‌مند به انواع تفریحات آبی فراهم می باشد.

تفریحات ترابزون

جاذبه های گردشگری ترابزون

همان‌طور که می دانید گردشگران به شهر ترابزون لقب بهشت ترکیه را داده اند. این بدین معنا یعنی در سفرتان به ترابزون طیف وسیعی از جاذبه های گردشگری را مشاهده خواهید کرد. در ادامه این قسمت دیدنیهای معروف ترابزون را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

جاذبه های تاریخی ترابزون

قلعه تاریخی ترابزون، مسجد اوزون گول، ایاصوفیه ترابزون، مسجد گلبهار خاتون، موزه شهر ترابزون، موزه تاریخ، موزه خط و مردم شناسی، صومعه سومولا، خانه آتاتورک و منطقه تاریخی زانگنوس از مهمترین جاذبه های تاریخی ترابزون هستند.

جاذبه های طبیعی ترابزون

منطقه اوزون‌گول، پارک زگنوس (زاگنوس)، پارک آلتین دره، باغ گیاهشناسی ترابزون و پارک کال کامیلی Cal-Camili از مهمترین مناطق توریستی مناسب طبیعتگردی در تور ترابزون هستند.

جاذبه های گردشگری ترابزون

مراکز خرید ترابزون

بعضی از ایرانیها معتقدند که ترابزون بیشتر از آنکه برای تفریح مناسب باشد، گزینه خوبی برای علاقه‌مندان به خرید می باشد. در این شهر بازارهای محلی و پاساژهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای خرید سوغاتی مورد نظرتان به آنها مراجعه کنید. اولین و معروف ترین مرکز خرید این شهر، مرکز خرید ترابزون فروم نام دارد. بازار جواهیر ترابزون، دیرکشن مال، اِوِل مال، فروشگاه سارای گوموس، میدان مرکزی ترابزون از دیگر مراکز خرید ترابزون ترکیه هستند.

مراکز خرید ترابزون

زندگی در ترابزون

همان‌طور که در قسمت های دیگر این مطلب خدمت شما عزیزان اشاره شد، ترابزون نیز یکی از شهرهای مهاجرپذیر ترکیه می باشد. بسیاری از اقوام مختلف از کشورهای همسایه ترکیه مانند ایران، روسیه، گرجستان، ارمنستان و سایر کشورهای حوزه قفقاز برای کار، تحصیل و یا مهاجت دائم به ترابزون سفر می کنند.

زندگی در ترابزون

از ترابزون چی بخریم ؟

در شهر ترابزون می توانید تمام سوغاتی های معروف ترکیه را بخرید و یا به سراغ برندهای معروف ترکیه و مارک های بین المللی بروید. بنابراین باید بدانید که خرید در ترابزون سخت نیست فقط کافیست پول کافی همراهتان داشته باشید. دستبند طلا، محصولات چرمی و ساز محلی کومانج از سوغاتی های مخصوص ترابزون ترکیه می باشند. البته اگر به این شهر سفر کردید هرگز از خوراکی های خوشمزه آن غافل نشوید که بیشتر آنها، مواد غذایی هستند که در سایر شهرهای ترکیه نیز درست می شوند.

فاصله ترابزون تا باتومی

فاصله ترابزون تا باتومی

فاصله ترابزون تا شهر باتومی حدود 206.4 کیلومتر است این یعنی برای رفتن از ترابزون به باتومی یا بر عکس حدود 3 ساعت زمان نیاز دارید.

چطور زمینی به ترابزون سفر کنیم ؟

شهر ترابزون یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است بنابراین اگر قصد مسافرت به این شهر را دارید می توانید ساعت خود را به گونه ای تنطیم کنید که کمترین معطلی را در مرزها داشته باشید. برای سفر زمینی به ترابزون کافیست که به سمت مرز بازرگان حرکت کنید. ویژگی مثبت مرز بازرگان نسبت به مرز رازی این می باشد که این مرز 24 ساعت شبانه روز به مسافران خدمت رسانی می کند پس محدودیت عبور نخواهید داشت. البته اگر قصد دارید سفر هوایی به شهرهای آنکارا، استانبول و... داشته باشید می توانید به راحتی و با استفاده از خطوط حمل و نقل داخلی خودتان را به ترابزون برسانید.

سفر زمینی از ترابزون به باتومی

در پایان اگر به دنبال خرید تور زمینی ترابزون و یا سایر شهرهای ترکیه هستید می توانیدبه صفحات مربوط به هریک از آنها در وبسایت پیش رو مراجعه نمایید.