مجله گردشگری
امتیاز دهید :

مرکز حیدر علیف باکو

مرکز حیدر علیف باکو
تاریخ : 1399/01/25 / تعداد بازدید : 1032/ نویسنده : فلات پارس گیتی
اگر در فکر خرید تور آذربایجان و به ویژه خرید تور زمینی باکو هستید، خوب است بدانید که این شهر را می توان به دو بخش مدرن و کهن تقسیم کرد، تا اینجا در سفرهای فلات پارس گیتی هم از دیدنی های باستانی باکو را برای شما عزیزان گفتیم و برای مثال از قلعه دختر باکو دیدن کردیم و هم از موزه فرش باکو که از مدرن ترین جاذبه های گردشگری این شهر است برای شما گفتیم.

مرکز حیدر علیف باکو

اینبار قصد دارم یکی دیگر از دیدنی های مدرن شهر باکو یعنی مرکز حیدر علیف را به شما مسافران و همراهان همیشگی آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی معرفی کنم؛ بازدید از این جاذبه گردشگری به جوانان و ماجراجویان پیشنهاد می شود، بنابراین با ما همراه بمانید.

معرفی مرکز حیدر علیف باکو

مرکز حیدر علیف باکو امروزه یکی از نمادهای کشور آذربایجان به شمار می آید و مراجعه به آن دید بازتری در رابطه با وضعیت سیاسی کشور آذربایحان و رئیس جمهور این کشور در اختیارتان قرار خواهد داد. مهم ترین نکته ای که سبب شهرت مرکز حیدر علیف باکو شده است، نوع معماری بسیار مدرن آن می باشد که شما را از دنیای کهن باکو به طور کلی دور می کند. وسعت مرکز حیدر علیف باکو زیاد است و مساحت آن چیزی حدود 100 هزار متر مربع برآورد شده، بنابراین از بازدید و عکاسی در آن پشیمان نخواهید شد.
از دیگر دلایل شهرت مرکز حیدر علیف باکو این است که طراحی آن کار زاها حدید یکی از برجسته ترین معماران جهان می باشد و از جالب ترین و جدیدترین آثار وی به شمار می آید. مرکز حیدر علیف باکو از سال 2012 افتتاح شد و هنوز هم طرفداران بسیاری دارد.
با تمامی این توصیفات به راستی در داخل مرکز حیدر علیف باکو چه می گذرد و اگر از آن دیدن کنید با چه مواردی روبه رو می شوید؟
واقعیت این است که مرکز حیدر علیف باکو قسمت ها و کاربری های بسیار متنوعی دارد و نمی توان آن را به یک موضوع محدود کرد. مهم ترین قسمت ها و تفریحاتی که در آن وجود دارد عبارت اند از سالن های تئاتر متعدد، موزه عیدر علیف، نمایشگاه های ماشین های قدیمی، سالن های کوچک و بزرگ (برای برگزاری نمایشگاه های موقت)، کتابخانه و بخش ترجمه و متون.

مرکز حیدر علیف باکو

معماری مرکز حیدر علیف باکو

از آنجایی که ذکر کردم مهم ترین علت آوازه مرکز حیدر علیف باکو سبک بسیار مدرن طراحی و معماری آن است، بد نیست که در اینجا نگاه گذرایی به معماری آن بیندازیم اما همه نکات را ذکر نمی کنیم تا اگر تور باکو را خریداری کرده اید خودتان از نزدیک شگفت زده شوید.
همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، شکل ساختمان مرکز حیدر علیف باکو عجیب، مینیمال و جذاب است اما گذشته از ساختمان این بنا، مرکز حیدر علیف باکو دارای محوطه ای بزرگ نیز هست که پارکینگ وسیعی را در خود دارد و با چند استخر به خوبی دل گردشگران را می برد. نکته ای که عموم مردم کمتر به آن توجه می کنند اما به خوبی در همه جای مرکز حیدر علیف باکو نقش داشته، عنصر پیوستگی در طراحی و ساخت است به این معنا که از رنگ و نور و مصالح ساختمانی گرفته تا وسایل موجود در بخش های مختلف همه و همه باهم شباهتی خیره کننده و دوست داشتنی دارند. به طور کلی خوب است بدانید که زاها حدید در ساخت این بنا سعی داشته موضوع چرخه انرژی را به رخ بکشد که به راستی هم توانسته به بهترین شکل این کار را انجام بدهد. چرخه همیشگی انرژی یک مثال پر کاربرد است که با موضوع مرکز حیدر علیف باکو نیز جور بود.

مرکز حیدر علیف باکو

آدرس و هزینه بازدید از مرکز حیدر علیف باکو

کمتر کسی را می توانید بیابید که به باکو سفر کند و بازدید از مرکز حیدر علیف باکو را از دست بدهد. اگر شما هم علاقه مند شده اید که از این سازه دیدن کنید آسان ترین راه استفاده از مترو و اتوبوس است که درست رو به روی مرکز حیدر علیف باکو ایستگاه دارند.
برای ورود به مرکز حیدر علیف باکو نیاز به پرداخت ورودی و خرید بلیت دارید که قیمت آن 15 منات است.
فراموش نکنید که تنها از ساعت 11:00 تا 19:00 اجازه ورود به مرکز حیدر علیف باکو را خواهید داشت.
آدرس مرکز حیدر علیف باکو: آذربایحان، باکو، خیابان حیدر علیف

مرکز حیدر علیف باکو




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر