مجله گردشگری
امتیاز دهید :

غذاهایی که نباید در هند بخورید

غذاهایی که نباید در هند بخورید
تاریخ : 1398/12/21 / تعداد بازدید : 1501/ نویسنده : فلات پارس گیتی
هند یکی از کشورهای محبوب ایرانی ها برای سفر است و این موضوع را می توان از رزرو سریع تور هند متوجه شد. از قدیم هند در میان هموطنان ما به عنوان "کشور 72 ملت" مشهور بود و همین لقب باعث شده که توریست های ایرانی، هند را مقصدی رنگارنگ و جذاب برای سفرهایشان بدانند.

غذاهایی که نباید در هند بخورید

با تمام زیبایی هایی که کشور هند دارد، باید قبول کرد که مردم بعضی محله ها در بعضی شهرهای این کشور در وضعیت بهداشتی خوبی به سر نمی برند؛ حالا ما این بار می خواهید خوردنی هایی را به شما عزیزان معرفی کنیم که توصیه می شوند برای حفظ سلامت خود از مصرف آنها در کشور هند بپرهیزید و یا سعی کنید آنها را از مراکزی بسیار معتبر تهیه نمایید.
فرهنگ غذایی هند با ادویه عجین شده است و حتی در هند غذاهایی وجود دارد که صرفا از آب و ادویه درست می شوند با این حال همه ساله سازمان بهداشت جهانی آمارهایی از مسمومیت گردشگران به خاطر رعایت نکردن بهداشت در غذاهایشان ارائه می دهد پس پیشنهاد می کنیم غذاهای خود را در طی سفر خود به هند با وسواس بیشتری انتخاب کنید. اگر تور هند را خریداری کرده اید این مطلب حتما برای شما مفید خواهد بود، قیمت تورهای هند را می توانید از منوی بالای وبسایت آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی مشاهده کنید.

بهترین غذاهای هندی

برای بیمار نشدن در هند چه کنیم؟

برای آن که هرکسی با هر حوصله ای بتواند از این متن استفاده کند، تلاش کردیم تا در جملاتی کوتاه نکات بهداشتی و دانستنی های مفید را درباره خورد و خوراک مناسب در هند و جلوگیری از بیماری بیان کنیم:
گوشت خام یا هر غذایی که در ان گوشت خام دارد را نخورید.
نوشیدنی هایی که در آنها شیر و ماست به کار رفته را نخورید زیرا ممکن است به درستی از آنها مراقبت نشده باشد.
میوه یا سبزیجات خام را نخورید مگر آن که خودتان آنها را خریده و خوب بشورید.
همیشه دست های خود را بشورید و خوب ضدعفونی کنید.
همیشه قبل از شروع غذا قایق و چنگال را پاک کرده یا بشورید؛ بهتر است از سفره استفاده کنید.
در بشقاب های خیس غذا نخورید.
به صورت مستقیم از بطری آب نخورید و ترجیحا از نی استفاده کنید.
یخ نخورید.
اگر روی دسر یا غذای شما یخ بود آن را مصرف نکنید زیرا احتمال آلوده بودن یخ بسیار بالاست.
فقط آب معدنی استفاده کنید.
در رستوران های مشهور و پر مشتری غذا بخورید و از امتحان کردن غذاهای خیابانی بپرهیزید.
غذاهایی که در دمای اتاق باقی مانده باشند را مصرف نکنید (برای مثال از دکه ها غذا نخرید).
تا جایی که ممکن است فریب رنگ ها و زیبایی های غذاهای خیابانی را نخورید و اگر علاقه زیادی به آنها دارید حتما از جاهای معتبر غذا تهیه کنید.
دستان خود را بعد از لمس کردن پول، بشورید.
به یاد داشته باشید که همیشه در حال لمس اشیای مختلف از قبیل تاکسی، قطار و... هستید بنابراین بهداشت دهان و دستان خود را جدی بگیرید.

غذاهای هندی

آیا مسمومیت در هند عادی است؟

هند کشوری بسیار وسیع است و از این نظر هفتمین کشور دنیا به شمار می آید و حتما می دانید که نرخ رشد جمعیت در این کشور سرسام آور است و دومین کشور پرجمعیت دنیا بعد از چین محسوب می شود؛ با تمامی این توصیفات در واقعیت شاهدیم که علیرغم پیشرفت های سریع در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد کل کشور، کنترل جمعیت و خدمات رسانی به مردم در این سرزمین به خوبی انجام نمی شود و فقر و بی سوادی و هنجارشکنی های اجتماعی به وفور در هند قابل رویت است پس از چنین کشوری نباید توقع سطح بالای بهداشت را داشته باشیم.
وجود زباله های اداره نشده در برخی از شهرهای هند و رونق آشپزی های خیابانی در این کشور از دلایل اصلی شیوع بیماری در این دیار می‌باشند همچنین نباید نقش مهم آب های آلوده را هم در بیمار شدن مردم هند نادیده بگیریم. از آنجایی که بسیاری از مواد اولیه غذاها نیز در یخچال نگهداری نمی شوند و با روش های غیربهداشتی سالم نگه داشته می شوند، باید بگوییم که بله شیوع بیماری در هند امری عادی تلقی می گردد. البته مواردی که ذکر شد دلیلی بر آن نمی شود که مسافرانی که به هند می روند حتما بیمار خواهند شد بلکه همیشه احتیاط شرط عقل است. بسیاری از گردشگرانی که آمار بیماری در هند را افزایش داده اند، دلیل بیماری آنها نامتعادل شدن باکتری در بدن آنها بوده است.

غذاهای هندی




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر