مجله گردشگری
امتیاز دهید :

غذاهای عجیب چینی

غذاهای عجیب چینی
تاریخ : 1398/12/06 / تعداد بازدید : 2090/ نویسنده : فلات پارس گیتی
مردم آسیای شرقی را با القاب متعددی می شناسند که فرهنگ خاص و غذاهای خوش طعم همواره بخشی از صفات آنها به شمار می آید. در این میان چین یکی از کشورهایی است که به دلیل وجود دیوار چین در آن همواره مقصد بسیاری از توریست های ایرانی می باشد.
اگر کمی به اطرافیان خود توجه کنید، احتمالا شما هم کسی را می شناسید که آرزوی سفر به چین را در سر داشته باشد و بخواهد برای یکبار هم که شده تور چین را خریده و راهی این دیار شود. امروز در این سفر از فلات پارس گیتی می خواهیم از بُعد دیگری به چین بنگریم و شما را با فرهنگ غذایی و خوراکی های عجیب مردم این کشور آشنا کنیم.

تخم مرغ تیره

در چین نوعی تخم مرغ تیره و شفاف وجود دارد که هم آن را با دورچین های مختلف میل می کنند و هم تنها. این نوع تخم مرغ میراث مردم سلسله مشهور مینگ چین می باشد. امپراتوران سلسله مینگ بین سالهای 1368 تا 1644 میلادی در چین حکمرانی می کردند. دلیل رنگ تیره تخم مرغ ها استفاده از الکل در آنهاست و در حقیقت آشپزان مشهور چینی با تکنیک های خاصی تخم مرغ ها را به این شکل در می آورند. در چین در وعده صبحانه می توانید این نوع تخم مرغ ها را بیابید. لطفا در نظر داشته باشید که خوردن این غذا برای کودکان مناسب نیست و زیاد آن به بزرگسالان نیز توصیه نمی شود.

غذاهای عجیب چینی

زنبور سرخ شده

چینی ها معتقد هستند که زنبور (البته نوع خاصی از زنبور) دارای خواص زیادی است زیرا از لحاظ پروتئین غنی بوده و چربی ناچیزی دارد. جالب است بدانید آشپزان زیادی در چین از این زنبورها به عنوان فوت کوزه گری و یک چاشنی عالی در غذاهای خود استفاده می کنند. البته این نوع زنبورها فقط به عنوان چاشنی کاربرد ندارند و آنها را به صورت سرخ شده و یک غذای کامل نیز نوش جان می کنند. به طور کلی باید بگویم که چینی ها روش های متعددی برای زنبورها می دانند اما نباید نادیده گرفت که این نوع غذاها در همه شهرهای چین استفاده نمی شوند و در برخی قسمت های این کشور رواج دارند که ژانگجیاجی یکی از آنهاست. از دیگر حشره هایی که در برخی غذاهای چینی کاربرد دارند عبارت اند از عنکبوت ، سوسک سیاه ، سانتریپ ، عقرب و ملخ اما تصور نکنید این غذاها خیلی معمول است.

غذاهای عجیب چینی

استخوان کبوتر

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که اگر در غذا گوشتی به استخوان چسبیده بود، با تلاش گوشت ها را از استخوان جدا کرده و می خورید، چینی ها هم به این کار علاقه مند هستند اما پا را کمی فراتر می گذارند. چینی ها معتقد هستند که استخوان نزدیک ترین چیز به گوشت است و نباید آن را دور ریخت. در حقیقت در کشور چین هیچ چیزی که پروتئین داشته باشد دور ریخته نمی شود. مهم نیست که استخوان مرغ باشد یا کبوتر و خوک آنها تا جایی که امکان داشته باشد استخوان را هم استفاده می کنند. اگر در چین فروشگاهی را دیدید که استخوان بدون گوشت می فروخت اصلا تعجب نکنید زیرا بسیاری از آشپزان استخوان را در غذاها می اندازند تا غذا را خوش طعم کند و برخی غذاهایی می پزند که فقط شامل آب و استخوان است.

غذاهای عجیب چینی

گوشت لاکپشت

در چین بسیاری از گردشگران می پرسند که آیا می توان غذای چینی را خورد؟ و منظور آنها فقط استفاده از چاپ استیک نیست بلکه محتویات غذاهاست. یکی از عجیب ترین نکات درباره غذاهای چینی گوشت هایی است که در آنها به کار می رود و برای توریست های خارجی بسیار عجیب به شمار می آید برای مثال گوشت لاکپشت، خفاش، سگ، گربه و موش ماده اصلی برخی غذاهای چینی هستند. توصیه می شود که در هنگام سفارش غذاها کاملا از محتویات آنها مطلع بشوید و همچنین در هنگام شنیدن مواد تشکیل دهنده غذاها رفتار ناخوشایندی نداشته باشید.

غذاهای عجیب چینی
به نظر شما غذاهای چینی چه ویژگی خاصی دارند که آنها در دنیا مشهور کرده اند؟
آیا تا به حال تجربه چشیدن غذاهای چینی را داشته اید؟
آیا سفر به چین یا خرید تور چین یکی از آرمان های شما هم هست؟
خوشحال می شویم اگر تجارب خود را در رابطه با سفرهای خود به چین با ما و سایر مخاطبان آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی در میان بگذارید.




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر