مجله گردشگری
امتیاز دهید :

غذاهای تایلندی

غذاهای تایلندی
تاریخ : 1399/06/10 / تعداد بازدید : 1822/ نویسنده : فلات پارس گیتی
تایلند یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر برای توریست های آسیایی و به ویژه ایرانیان است. با وجود این که شیوع ویروس کرونا سبب شد که میزان گردشگرانی که تور تایلند را خریداری می کنند به شدت کاهش بیابد اما مشخص است که هنوز هم افراد زیادی علاقه مند هستند که با خرید تورهایی مثل تور پوکت یا تور پاتایا به این دیار سفر کنند.

غذاهای خوشمزه تایلندی

دیدن جاذبه های گردشگری طبیعی یا بازدید از معابد کهن و لذت بردن از تفریحات شبانه بخشی از سفر گردشگران خارجی به تایلند را تشکیل می دهند اما نباید فراموش کرد که چشیدن طعم غذاهای تایلندی هم بخشی جدایی ناپذیر از سفر به تایلند است. با آشنایی با فرهنگ غذایی و خوراکی های جذاب کشور تایلند می توانید آنها را در خانه هم تهیه کرده و تایلند را به خانه بیاورید. در این بخش از سفرهای مجازی فلات پارس گیتی همسفر ما شوید تا بیشتر درباره غذاهای تایلندی باهم صحبت کنیم.

غذاهای تایلندی

غذاهای محبوب تایلندی ها

تایلندی ها و به طور کلی اغلب ساکنان کشورهای آسیای شرقی ترجیح می دهند که مواد غذایی را به صورت سالم میل کنند و تا جای ممکن از پختن و سرخ کردن آنها در زمان هایی که باعث از بین رفتن مواد مغذی داخل غذا می شود، خودداری کنند. این فرهنگ در تایلند نیز وجود دارد و بسیاری از غذاهای اصیل آنها از مواد مغذی و طبیعی (بدون تغییرات ژنتیکی) تهیه می شود. یکی از تفاوت های دیگری که در بین غذاهای تایلندی و ایرانی مشاهده می شود آب دار بودن آنهاست به این معنا که بسیاری از غذاهای آنها شبیه به سوپ است. شاید جالب باشد که بدانید برخی معتقدند که راز زیبایی و سلامت پوست مردم آسیای شرقی نیز همین آب دار بودن غذاهای آنهاست.
از ویژگی های دیگر غذاهای تایلندی استفاده زیاد از محصولات دریایی است. اگر به غذاهای دریایی علاقه مند هستید، باید بدانید که در تایلند انواع آنها را پیدا خواهید کرد؛ همچنین غذاهای این کشور ترکیب رنگی جذابی دارند به عبارت دیگر آشپزان توجه زیادی به رنگ غذا و چگونگی سرو آن می کنند. در ادامه وعده های غذایی و غذاهای محبوب تایلندی را بررسی می کنیم تا اگر تور پوکت یا سایر شهرهای تایلند را خریده اید، پیش از سفر کمی بیشتر با عادات و غذاهای این مرز و بوم آشنا شوید.

غذاهای تایلندی

صبحانه تایلندی

صبحانه های تایلندی بسیار متعددی وجود دارد و در واقع می توان گفت که مردم تایلند هر نوع غذایی را در وعده صبحانه هم میل می کنند. مردم تایلند ترجیح می دهند که غذاهای گرم را در وعده صبحانه میل کنند و عقیده دارند که این کار باعث تامین انرژی مورد نیاز آنها در آن روز می شود. اگر به تایلند سفر کنید و در هتل یا رستوران های مجلل صبحانه خود را صرف کنید خوراکی هایی که برای شما سرو می شوند از این قرار خواهند بود: نان، شیر، قهوه، گوشت کباب شده با برنج سفید تایلندی (چسبناک)، برنج کاری، تخم مرغ، آجیل و تنقلات.

صبحانه تایلندی

ناهار تایلندی

تایلندی ها هر نوع غذایی را در وعده ناهار و شام می خورند و شاید نتوان به راحتی غذاهایی که برای ناهار مناسب است را از غذاهای مناسب برای شام جدا کرد. از آنجایی که ایرانیان وعده ناهار را سنگین تر و وعده شام را سبک تر میل می کنند به شما عزیزان فلات پارس توصیه می کنیم که اگر در جستجوی صرف یک غذای مناسب برای ناهار هستید این غذاها را امتحان کنید: برنج آهکی با سیر، ماسامان کاری، کباب با فلفل سیاه، پد تای و بشقاب نودل.
اگر وجترین هستید یا غذاهای دارای سبزیجات را بیشتر می پسندید باید بگویم که طیف وسیعی از این نوع غذاها در فرهنگ خوراک تایلندی وجود دارد که در انواع طعم ها از قبلی شور و شیرین طبخ می شوند، بنابراین از این نظر لازم نیست که نگران باشید.

ناهار تایلندی

شام تایلندی

همانطور که بالاتر اشاره کردم تایلندی ها همه غذاها را هم در وعده ناهار و هم در وعده شام سرو می کنند اما در سالهای اخیر شام تایلندی به دو دسته شام راحت و شام مفصل تقسیم شده است که بانوان تایلندی استقبال خوبی از این ایده کرده اند. از بهترین غذاهای مفصل برای یک شام تایلندی می توانم از بیف تند، مرغ مکزیکی-تایلندی، پورک، انواع غذاهای تایلندی به ویژه میگوپلو و نودل فصلی نام ببرم.
غذاهای محبوب آسان برای شام تایلندی هم عبارت اند از: لوبیای سیاه پخته شده، رامن، چیکپای وگانی، پستوی مرغ و نان و پیاز فری.

شام تایلندی

طعم غذاهای تایلندی

طعم غذاهای تایلندی برای بسیاری از ایرانیان جالب نیست که علت آن می تواند استفاده زیاد از خوراکی های دریایی باشد که بوی این نوع خوراکی ها برای ما جالب نیست و در تایلند نیز سعی زیادی برای از بین بردن بوی آنها نمی شود؛ همچنین ایرانیان تمایل زیادی به خوردن غذاهای آبکی در تمامی وعده های غذایی ندارند اما باید گفت که انواع کباب ها و غذاهای برنجی نیز در تایلند طبخ می شود که با امتحان کردن آنها حتما نظر شما درباره تایلند تغییر خواهد کرد.

غذاهای تایلندی

لطفا نظرات خود را درباره غذاهای تایلند در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و بگویید که از دید شما خوشمزه ترین غذای تایلندی کدام است و چه طعمی دارد؟