مجله گردشگری
امتیاز دهید :

طبیعتگردی در مشهد

طبیعتگردی در مشهد
تاریخ : 1399/04/29 / تعداد بازدید : 1500/ نویسنده : فلات پارس گیتی
با شنیدن نام مشهد این طور تصور می شود که تنها جاذبه گردشگری شهر مشهد حرم امام رضا (ع) است. بر خلاف تصور بسیاری از گردشگران، شهر مشهد مجموعه ای کامل از جاذبه های گردشگری را به مسافران ارائه می دهد. شما می توانید در مشهد تفریح کنید، به بازارها سر بزنید یا به زیارت بپردازید. ما در این سفر قصد داریم بهانه دیگری برای خرید تور مشهد به شما عزیزان ارائه کنیم. با آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی همراه باشید تا با مقاصد خوب برای طبیعتگردی در مشهد آشنا شویم.

نیشابور

شاهرود دومین شهر بزرگ استان خراسان رضوی بعد از مشهد است. این شهر از مراکز مهم تاریخی و صنعتی ایران محسوب می شود. با وجود جاذبه های گردشگری تاریخی مهم شهر نیشابور مانند مقبره عطار و آرامگاه کمال الملک، در این شهر مکان های خوبی برای طبیعت گردی و ماجراجویی وجود دارد. دهکده چوبی نیشابور، دره هفت غار، روستای پلکانی دیزباد، غار سرنی، باغرود، شهر و آبشار بار، منطقه ییلاقی بوژان یا ماسوله رنگارنگ نیشابور، جزو معروف ترین جاذبه های طبیعت گردی می باشد.

نیشابور

دامغان

دامغان یکی از شهرهای باستانی ایران محسوب می شود که لقب شهر پارتی را به آن داده اند. این شهر در مسیر چشمه علی قرار دارد که در دوره های مختلف به خصوص دوره اشکانیان شهرت فراوانی داشت. از آنجا که دامغان تحت تاثیر بادهای شمالی و بارندگی های ناحیه گرگان و مازندران قرار دارد، دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدل می باشد. این تنوع اقلیم باعث شده تا جاذبه های طبیعی فراوانی در دامغان وجود داشته باشد. دق بیارجمند، غار چاه دیو، آبشار پیر خوشتر، آبشار نسروا، روستای نمکه، تنگه زندان، کویر رملی یا شن های روان دامغان، جشمه علس، سد شاهچراغی و سد شیر بند از مهمترین جاذبه های طبیعی دامغان هستند.

دامغان

شاندیز

شاندیز از معروف ترین مراکز تفریحی مشهد است. در این منطقه امکانات توریستی بسیار خوبی وجود دارد، به همین دلیل گردشگران در سفر به مشهد به شاندیز نیز سر می زنند. در این منطقه آبشار، رصدخانه نجوم رضوی، اسکی ابرده، پیست موتور سواری ویرانی، تله کابین شاندیز و رستوران های بسیار خوبی وجود دارند. پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از این منطقه گردشگری زیبا را از دست ندهید.

شاندیز

طرقبه

طرقبه دومین مقصد معروف برای تفریح و گردشگری در اطراف مشهد می باشد. طرقبه در قسمت شمالی رشته کوه بینالود و جنوب غربی مشهد واقع شده است. در این منطقه جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد. دره دهبار، مایان، جاغرق، چشمه عسل، ارتفاعات کردینه، پیست اتومبیلرانی، سد چالیرده، رودخانه طرقبه، مسجد ازغد از معروف ترین مناطق دیدنی طرقبه هستند.

طرقبه

آبشار اخلمد

آبشار اخلمد یکی از زیباترین آبشارها در دامنه کوه بینالود می باشد. این آبشار مقصد سفر کوهنوردان، طبیعت گردان و خانواده های مشهدی است. آبشار اخلمد از چند بخش تشکیل شده که ارتفاعی بین 23 تا 40 کیلومتر دارند. از ویژگی های مهم مجموعه آبشار اخلمد این است که در همه فصول سال پُر آب و جاری هستند. به همین دلیل بهترین گزینه طبیعت گردی در فصل تابستان می باشد.

آبشار اخلمد

دره شمخال

دره شمخال (Shamkhal Valley) یکی از مقاصد معروف طبیعت گردی مشهد می باشد که بیشتر آژانس های مسافرتی تورهای یکروزه برای آن برگزار می کنند. دره شمخال 18 کیلومتر طور دارد که اقلیم آن شما را یاد جنوب ایران یا فیلم های هالیوود می اندازد. اگر اهل صخره نوردی باشید می توانید با تجهیزات کامل به دره شمخال سفر کنید و از سفرتان لذت ببرید. در اصل این دره در نزدیکی قوچان به باجگیران قرار دارد. اگر از جاده های شمال به مشهد سفر کنید، می توانید بعد از فاروج به این دره برسید، سپس مسیرتان را به سمت قوچان، چناران و شاندیز ادامه دهید.

دره شمخال

چناران

چناران (Chenaran) یکی از شهرهای استان خراسان رضوی محسوب می شود که در فاصله کمی (حدود 50 کیلومتر) از شهر مشهد قرار دارد. چناران مانند شاندیز در فاصله بین کوه های معروف بینالود و هزار مسجد قرار دارد، بنابراین از گذشته تا امروز به عنوان یکی از ییلاقات اطراف مشهد شناخته می شود. شما می توانید از چشمه گیلاس، آبشار آبقد، آبشار اخلمد، روستای گهواره گر، قلعه قاجاری اسجیل، پل قدیمی چشمه گیلاس و روستای بقمچ دیدن کنید.

چناران
ما در این مطلب چند مکان مناسب برای طبیعت گردی در اطراف مشهد را به شما عزیزان معرفی کردیم. شما هم می توانید مقصد پیشنهاد خود را در بخش نظرات به ما معرفی کنید.






ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر