مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سوغات هند

سوغات هند
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 2206/ نویسنده : فلات پارس گیتی
اغلب می دانیم که کشور هند جمعیت زیادی دارد و مردمش دارای فرهنگ های مختلفی هستند. کشوری رنگارنگ با اختلاف طبقاتی زیاد که به همین دلایل به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است...

سوغات هند

حالا تور هند در برنامه خرید بسیاری از ایرانیان قرار دارد و به خصوص در زمان عید نوروز هموطنان مان هند را به عنوان یک مقصد رویایی انتخاب می کنند. قیمت تور هند در زمان های مختلف تغییر می کند اما باید بگویم که کشور هند در تمامی فصول سال برای سفر مناسب است. مهم نیست که به پایتخت هند، دهلی نو سفر می کنید یا شهر دیگری را برای گردش انتخاب می کنید، در تمامی شهرهای هند می توانید سوغات نابی برای خرید تهیه کنید که همیشه خاطرات سفر را برای شما زنده نگه دارد. حالا در این مطلب از فلات پارس گیتی به معرفی سوغاتی های هند می پردازم تا بدانیم چه کالاهایی برای سوغات از هند مناسب تر هستند.

مجسمه فیل | سوغات هند

فیل در کشور هند به عنوان نماد و سعادت شناخته می شود و عدد هفت نیز همین معنا را دارد به همین دلیل مجسمه های بسیاری در این دیار به فروش می رسند که به عنوان سوغات به گردشگران خارجی فروخته می شوند. خوبی خرید مجسمه های فیل به عنوان سوغات از هند این است که کاملا گویای فرهنگ این دیار می باشد و همچنین در قیمت های مختلفی به فروش می رسند می توانید بر اساس بودجه ی خود آنها را خریداری کنید. بد نیست بدانید که اگر مجسمه های فیل سفید رنگ باشند نماد خوش شانسی نیز هستند.

شال های پشمی | سوغات هند

یکی از جذاب ترین سوغاتی های هند برای ایرانیان شال های پشمی است که در سایز و رنگهای مختلفی به فروش می رسند. پشم هایی که در شالهای پشمی هندی به کار می روند بسیار سبک و نرم هستند و استفاده از آنها آسان است. برخی از شالهای پشمی با گلدوزی یا کارهای دستی تزئین می شوند که قیمت بالاتری دارند اما همچنان می توانند سوغات خوبی از هند باشند.

فرش های کشمیری | سوغات هند

فرش های زیبایی در هند به فروش می رسند که دست باف هستند و یک صنعت کوچک مخصوص کشمیر به شمار می روند. شاید به عنوان یک ایرانی که در مهد فرش دنیا زندگی می کند، خرید فرش از هند سوغات خوبی به نظر نرسد، اما توصیه می کنیم که حتی اگر قصد خرید آنها را ندارید از آنها دیدن کرده و از تماشای صنایع دستی هند لذت ببرید. از یاد نبرید که فرش های ابریشمی نفیس نیز در هند تولید شده و به فروش می رسند ولی توجه کنید که تقلبی نباشند.

سفال های آبی | سوغات هند

سفالهای آبی از دیگر کالاهایی هستند که می توانیم به عنوان سوغات هند به آنها اشاره کنیم. ظروف و کاشی های لعابی که رنگی آبی دارند، در حقیقت از چین و مغول ها به مردم هند انتقال یافته اند. اگر اهل خرید صنایع دستی به عنوان سوغاتی از هند هستید، این کالاها هم انتخاب خوبی هستند، یادآور می شوم که باید در حمل و نقل آنها دقت کافی داشته باشید. بد نیست اشاره کنم که ظروف سفالی آبی رنگ در کشور ترکیه نیز طرفداران زیادی دارد. اگر در سفرتان به هند کمی با دقت تر به سفالهای آبی رنگ دقت کنید، متوجه خواهید شد بر روی بسیاری از آنها با خط فارسی نوشته اند که نشان از ترکیب فرهنگ مردم ایران و هند دارد.

صنایع دستی برنجی | سوغاتی هند

برنج آلیاژی است که از ان به وفور در ساخت ظروف و اشیای زینتی استفاده می شود. در شهرهای جنوبی کشور هند ظرف هایی که از جنس برنج هستند زیاد استفاده می شوند به اندازه ای که امروزه به عنوان سوغات هند شناخته می شوند. البته باید بیان کنم که اشیایی که از جنس برنج ساخته می شوند ارزان قیمت نیستند و یک قطعه کوچک آنها حدود 400 روپه برای شما هزینه در بر خواهد داشت.

جوتیکس | سوغات هند

جوتیکس نام نوعی کفش سنتی است که مردم هند به پا می کنند. این نوع کفش ها از جنس های مختلفی تهیه می شوند اما برترین آنها چرمی هستند و در رنگهای شادی به فروش می رسند. جالب است بدانید که بسیاری از مردم هند کفش به پا نمی کنند و این موضوع ریشه در رواج فقر در میان آنها دارد بنابراین انتظار نداشته باشید که در سفرتان به هند تمامی هندی ها کفش های هندی زیبا و رنگارنگی به پا داشته باشند.