مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سفرنامه استانبول

تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 1380/ نویسنده : فلات پارس گیتی
نزدیک نوروز 98 بود که من به همراه همسرم تصمیم گرفتیم که نوروز را به استانبول برویم و 5 روز را در این شهر معروف سپری کنیم. کم کم تصمیم ما جدی شد و هر دو در وبسایت های مختلفی می گشتیم تا تور استانبول با شرایط مورد نظرمان را پیدا کنیم.

برای بار دوم بود که قصد سفر به استانبول را داشتیم به همین خاطر به نسبت سفر قبل کمی با تجربه تر بودیم و می دانستیم که باید اول قیمت ها را مقایسه کنیم برای این کار من کمی سرچ کردم و به وبسایت فاینداتور برخوردم که تورهای مختلفی از آژانسهای متعدد ایران را داشت، اول اعتبار این وبسایت را سنجیدم و متوجه شدم که فقط تورها را از آژانسهای معتبر دارد به همین خاطر یک تور استانبول را انتخاب کردم که برگزار کننده آن آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی بود، با شماره تلفن مندرج تماس گرفتم و کارشناسان بسیار خبره ای داشتند که با رفتار بسیار خوب من را راهنمایی کردند و تور استانبول را برای 2 تا 8 فروردین ماه خریداری کردم، سفری خوبی بود و تصمیم گرفتم که سفرنامه استانبول را بنویسم و برای فلات پارس ارسال کنم تا از رضایت من باخبر شوند پس در ادامه نکات جالبی که در سفر به استانبول داشتم را برای شما خواهم نوشت.

رسیدن به استانبول و اقامت

من نام یک هتل در محله فاتح استانبول را از یکی از اقوام شنیده بودم و ویژگی هایش با سلایق من مطابقت داشت به همین خاطر از آژانس خواستم تا همان هتل را رزرو کند، پرواز ما خوشبختانه تاخیر نداشت و حدود 3 ساعت طول کشید تا از فرودگاه امام به هتل برسیم چون تور ما ترانسفر داشت و لیدرهای فارسی زبان در فرودگاه استانبول منتظر ما بودند و به سرعت به هتل رسیدیم، هتل کوچک اما بسیار تمیز و شیکی بود در هر طبقه فقط 7 اتاق وجود داشت اما من از همه چیز راضی بودم چون تمیز بود و پرسنل مودبی داشت.

گردش در شهر استانبول

روی توری که خریده بودیم یک گشت شهری بود، یعنی لیدرها در ساعت معینی به دنبال ما می آمدند و کل روز ما را در سطح شهر می گرداندند و هزینه ناهار هم با تور بود. در گشت شهری لیدر خانم مودبی بود که اخلاق خوبی داشت و با یک ون به دنبال ما آمد و یکی یکی همه مسافرها را سوار کرد و راهی چند مرکز خرید کوچک رفتیم که من تا به حال از آنها دیدن نکرده بودم و برایم جالب بود و برای ناهار هم در یکی از همان مراکز خرید اسکندر کباب خوردیم که کمی شور بود و باب میل من نبود البته همسرم خورد اما من از رستوران غذای دیگری سفارش دادم که خیلی خوشمزه بود چون من کباب ترکی یا همان دونرهای ترکیه را خیلی دوست دارم.

سینما در استانبول

در زمانی که ما به استانبول رفتیم یکی از فیلم های مورد علاقه ما در سینماهای دنیا در حال پخش بود ما دوست داشتیم که آن فیلم را در سینما ببینیم برای همین کمی جستجو کردیم و متوجه شدیم که در مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول یک سینمای خوب IMAX وجود دارد که فیلم مورد علاقه ما را دارد. این مرکز خرید با هتل ما فاصله نسبتا زیادی داشت اما ما با خواندن نقشه استانبول توانستیم به این مرکز خرید برسیم. ایستینیه پارک مرکز خرید ارزانی نیست و نتوانستیم کالایی از آن بخریم اما به سینما رسیدیم و بعد از نیم ساعت فیلم شروع شد. سینمای آی مکس صدای فوق العاده ای داشت که ما را راضی کرد و سالن هم خلوت بود و صندلی های خوبی داشت و خوشحال بودیم که به دلمان گوش دادیم و به سینما رفتیم.

خرید در استانبول

واقعا نمی توان به استانبول سفر کرد اما خرید نکرد به همین دلیل ما باقی روزهای سفر را به خرید اختصاص دادیم و از چند مرکز خرید مشهور دیدن کردیم که اگر راستش را بخواهید دوست داشتم یک هفته برای هر کدام آنها وقت داشتم تا آنطور که می خواستم خرید کنم اما فقط سه روز وقت داشتم به همین دلیل اغلب کالاهایی که خریدم لباس رسمی و لباس برای خانه بود و البته مقداری قهوه ترک که من طرفدار پرو پا قرص آن هستم. البته در مسیر مراکز خرید از سلیمانیه هم دیدن کردیم که مقر سلطنت سلطان سلیمان عثمانی بود و به شدت توصیه می کنم از آن دیدن کنید.