مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سفر به قفقاز، از ارمنستان تا گرجستان | مناظر دیدنی و غذاهای لذیذ

سفر به قفقاز، از ارمنستان تا گرجستان | مناظر دیدنی و غذاهای لذیذ
تاریخ : 1402/07/10 / تعداد بازدید : 333/ نویسنده : فلات پارس گیتی
در این مقاله از مجله گردشگری فلات پارس قرار است شما را جاذه های گردشگری دو کشور همسایه و نزدیک ایران یعنی گرجستان و ارمنستان آشنا کنیم. شما میتوانید برای اطلاع از بهترین قیمت تورهای لحظه آخری ارمنستان بر روی عبارات لینک شده کیلیک نمایید و یا شماره هایی که در پایین سایت قرار داده شده است تماس حاصل نمایید. در این مقاله شما با مناظر دیدنی گرجستان آشنا خواهید شد و با غذاهایی که می توانید در این مسیر میل نمایید بیشتر آشنا خواهید شد همچنین شما می توانید برای اطلاع از تور های لحظه آخری گرجستان با قیمت مناسب با ما همراه باشید و بر روی عبارت لینک شده کیلیک نمایید. 

ارمنستان و گرجستان، دو کشور جذاب و پرطرفدار در منطقه قفقاز هستند که با تاریخ غنی، فرهنگ متنوع و مناظر طبیعی خیره کننده، هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا مجذوب خود می‌کنند. مسافرانی که به دنبال ماجراجویی، کشف فرهنگ های جدید و لذت از زیبایی‌های طبیعی هستند، سفر به ارمنستان و گرجستان، تجربه پر باری به آن ها خواهد داد. در ادامه، با ارمنستان و گرجستان بیشتر آشنا می‌شویم و از جاذبه‌هایی که باید در این دو کشور ببینید، بیشتر می گوییم.

 

زیبایی گرجستان و ارمنستان

سفر به ارمنستان و گرجستان

بازدید از قفقاز جذاب برای یک تجربه به یاد ماندنی

ارمنستان، کشوری با تاریخ کهن و فرهنگی پربار است. پایتخت ارمنستان، شهر ایروان است و جاذبه‌هایی همچون کاخ جمهوری، کلیسای سنت گرگوری (بزرگترین کلیسای ارمنی جهان) و همچنین میدان جمهوری، از جمله دیدنی های این شهر است. علاوه بر ایروان، سوان، واغارشاپات و گوریس نیز از جاذبه‌های معروف ارمنستان هستند که با طبیعت بکر و آثار تاریخی خود بسیار مورد توجه گردشگران است. از طرفی، گرجستان نیز، کشوری با فرهنگ متنوع و آداب و رسوم جذاب است که لمس یک دنیا تازه را برای گردشگران، فراهم می نماید. تفلیس، پایتخت گرجستان، با بازارهای قدیمی، کلیساهای بسیار و قلعه مشهور ناریکالا خود، نگاه کنجکاو هر گردشگری را به سوی خود فرا می خواند. علاوه بر تفلیس، شهرهای باتومی، مستختا و سیغناغی نیز از مقاصد دیدنی در گرجستان هستند که هر کدام با ویژگی‌های خاص خود، گردشگران را مسحور می‌کنند. بنابراین سفر به ارمنستان و گرجستان سراسر شگفتی و حاوی دیدنی های بسیار است.

 

کوه زیبای کازبگ

استپانسمیندا و کوه کازبگ گرجستان

در سفر به ارمنستان و گرجستان چه چیزی در انتظار شما است

در هر دو کشور، علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ می‌توانند از بازدید آثار باستانی و معابد تاریخی لذت ببرند. در ارمنستان، معبد گارنی، معبد زوار و آرامگاه پانتئوم کومیتاس در بین جاذبه‌های مهم و تاریخی قرار دارند. در گرجستان نیز متسختا، پایتخت قدیم گرجستان، کلیسای جامع باگراتی، معبد متاتسمیندا و قلعه‌های و اخالتسیخه برخی از آثار باستانی هستند که حتماً باید بازدید کنید. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، طبیعت خیره کننده این دو کشور نیز باعث شده تا بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب کنند. در ارمنستان، دره لوری، دره دیلیجان و تساخکازور یا دره گل ها با مناظر طبیعی خیره کننده خود شناخته می شوند. همچنین در گرجستان، کوه‌های قفقاز، دریاچه باتومی و دره کاخیتی با مناظر زیبا و طبیعت بکر خود مسافران را شگفت‌زده می‌کنند. علاوه بر این، سفر به ارمنستان و گرجستان به عنوان مقصدی برای علاقه‌ مندان به گردشگری مذهبی نیز شناخته می‌شوند. ارمنستان، با تاریخ مسیحیت قدیمی‌اش و کلیساهای معروف، به عنوان یک مقصد مهم برای زائران مسیحی جهان شناخته می‌شود. گرجستان نیز با کلیساها و موناسترهای خیره کننده‌اش، گردشگران مذهبی را به خود جذب می‌کند. 
چشیدن غذاهای محلی نیز یکی دیگر از جذابیت‌های سفر به این دو کشور است. در ارمنستان، می‌توانید از غذاهای محلی مانند گاتا، خاشلاما، و هاریسا لذت ببرید. در گرجستان، غذاهایی مانند خاچاپوری، خینکالی، و متسوادی معروف است که بهترین نمونه‌های غذای محلی گرجی است. 

 


غذاهای ارمنی

در نهایت، باید اشاره کنیم که سفر به ارمنستان و گرجستان فرصتی است تا فرهنگ و تاریخ این مناطق را کشف کنید و از طبیعت زیبا و تجربه‌ تماشای مناظر خیره کننده لذت ببرید. سفر به این دو کشور، خاطراتی به یاد ماندنی برای شما رقم خواهد زد. اگر مشتاق تجربه چنین سفر لذت بخشی هستید، با مشاورین ما در فلات پارس گیتی تماس بگیرید. 



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر