مجله گردشگری
امتیاز دهید :

زندگی در کیش

زندگی در کیش
تاریخ : 1398/10/17 / تعداد بازدید : 5087/ نویسنده : فلات پارس گیتی
جزیره کیش یکی از اقتصادی‌ترین و فعال‌ترین جزایر جنوبی ایران است. در سال‌های اخیر جزیره کیش بیشتر از آنکه یکی از انتخاب های ما در تور ایرانگردی باشد کم کم به عنوان گزینه‌ی برای اقامت دائم در نظر گرفته می‌شود. در این مطلب از آژانس فلات پارس گیتی قصد داریم تا با شرایط زندگی در کیش بیشتر آشنا شویم. اگر شما قصد خرید تور کیش و یا زندگی در این جزیره را دارید، لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

آیا می‌شود در کیش زندگی کرد؟

همان‌طور که می‌دانید خیلی از ما با خرید تور کیش به این جزیره زیبا سفر کردیم و تنها مدت چند روز در کیش اقامت داشتیم. احتمالا در مدت اقامت‌مان کمتر به سراغ بافت شهری کیش رفته‌ایم و بیشتر زمان‌مان را به تفریح و خرید اختصاص داده‌ایم. حال تصور کنید این‌بار قرار است به کیش سفر کنید و برای همیشه در این جزیره بمانید. آن وقت شرایط چگونه می‌شود؟
اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که اصطلاحا به مردمی که در جزیره کیش ساکن هستند کیش‌وند می‌گویند، بنابراین شما که قصد زندگی در جزیره کیش را دارید به زودی یک کیش‌وند محسوب می‌شوید.

زندگی در کیش

مساحت جزیره کیش

ابتدا بهتر است کمی درباره جغرافیایی جزیره کیش بدانیم تا با محل جدید زندگیمان بیشتر آشنا شویم. مساحت تقریبی جزیره کیش ۹۱ کیلومتر مربع است و شکل آن تقریبا بیضی است. این جزیره‌ی زیبا در ساحل خلیج فارس قرار دارد و یکی از پنج نقاط پرطرفدار گردشگری ایران نیز محسوب می‌شود.

مساحت جزیره کیش

کیش در کدام استان قرار دارد؟

جزیره کیش در خلیج فارس و محدوده تنگه هرمز در جنوب ایران قرار دارد بنابراین بخشی از شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان محسوب می‌شود.

کیش در کدام استان قرار دارد

مختصات جزیره کیش

به طور کلی جزیره کیش در عرض 26.5325 درجه شمالی و 53.9868 درجه شرقی قرار دارد. اگر بخواهیم یک توصیف کلی از نقشه جزیره کیش داشته باشیم باید بدانیم که کیش در جهت ساحل غربی به ساحل شرقی حد فاصل میدان مرجان تا میدان هور، ساحل شمالی به جنوبی حد فاصل بندرگاه گمرک به فانوس دریایی قرار دارد.

مختصات جزیره کیش

فرودگاه جزیره کیش

فرودگاه جزیره کیش در مرتفع‌ترین قسمت جزیره و در مرکز آن واقع شده است. ارتفاع بستر فرودگاه ۳۵ تا ۴۰ متر بالاتر از سطح دریا می‌باشد.

فرودگاه جزیره کیش

مهمترین ویژگی‌های جزیره کیش

یکی از مهمترین ویژگی‌های جزیره کیش آب و هوای آن است که باعث شده است بسیاری از مردم کیش را برای زندگی‌شان انتخاب کنند. به طور مثال، آب و هوای جزیره کیش به گونه‌ای که جانبازان شیمیایی می‌تواند بدون ماسک اکسیژن راحت تنفس کند. بنابراین اگر آب و هوا خوب اصلی دلیل سفر شما و انتخاب مقصدتان زندگی‌تان می‌باشد به غیر از شهرهای شمالی می‌توانید به کیش نیز سفر کنید.

ویژگی های جزیره کیش

زندگی در کیش خوب است؟

شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که فکر می‌کنید زندگی در جزیره کیش رویایی و با آرامش زیادی همراه است باید به شما بگویم که بعد از چند ماه سکوت جزیره شما را اذیت خواهد کرد؛ به‌خصوص اگر به زندگی در پایتخت های شلوغ ایران عادت داشته باشید.

زندگی در کیش خوب  است

امنیت جزیره کیش

کیش یکی از امن‌ترین شهرهای ایران است که سطح امکانات عمومی آن بسیار بالاست. بنابراین از نظر امکانات رفاهی و موادغذایی هرکز دچار مشکل نمی‌شوید.

هزینه زندگی در کیش

برای رسیدن به کیش چه مسیرهایی وجود دارد؟

شما عزیزان می‌توانید از طریق مختلف زمینی و هوایی به کیش سفر کنید. اگر قصد خرید تور ارزان کیش را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما از هواپیما استفاده کنید چون هزینه انتقال ماشین با کشتی به جزیره کیش به مراتب بیشتر می‌شود.

با استفاده از خودرو شخصی:

از جاده تهران-قم به سمت کاشان، نایین، مهریز، شهربابک، سیرجان، بندرعباس، بندرلنگه حرکت کنید. از بندرلنگه می‌توانید به راحتی با کشتی به جزیره کیش بروید.

قطار:

مسیر اصلی به سمت جنوب کشور راه آهن تهران جنوب است. از راه آهن تهران- جنوب یا تهران - بندرعباس تقریباً ۲۰ ساعت زمان طول می‌کشد تا به بندر لنگه برسید.

هواپیما:

مسیر هوایی تهران به کیش هر روز پرواز دارد به خصوص اینکه یک ایرلاین هوایی به نام کیش ایر نیز به‌طور اختصاصی پروازهای داخلی این خط را انجام می‌دهد. مدت زمان تقریبی پرواز تهران به کیش یک ساعت و نیم است. به طور کلی بهترین راه رسیدن به جزیره کیش استفاده از هواپیما می‌باشد.

قیمت ها در کیش

برای زندگی در هر شهری نیاز هست تا از سطح عمومی قیمت‌ها معطل باشیم. برای این منظور راهنمای کلی از حدود قیمت‌ها در جزیره کیش برای شما عزیزان خواهیم داشت. به طور کلی توجه داشته باشید که قیمت اجناس، کالاها، حمل و نقل عمومی در جزیره کیش بالاتر از تهران است؛ حتی گاهی قیمت لوازم الکترونیکی نیز در جزیره کیش از تهران بالاتر است.

ماشین در جزیره کیش

قیمت پوشاک در کیش

معمولا در بازارها و مراکز خرید کیش می‌توانید هم اجناس ارزان با قیمت مناسب پیدا کنید و هم خرید لوکس از برندهای برتر داشته باشید بنابراین تفاوت قیمت اجناس بستگی به انتخاب شما دارد.

قیمت غذا در کیش

قیمت غذا و مواد غذایی تنها موردی است که نباید نگران آن باشید. با توجه به قیمت فعلی مواد غذایی در شهر تهران، سطح قیمت خرید اجناس تفاوت چندانی با جزیره کیش ندارد.

قیمت ماشین در کیش

متنوع‌ترین وسیله ای که در جزیره کیش وجود دارد انواع ماشین است. معمولا به دلیل آنکه ماشین‌های لوکس ممنوعیت ورود به کیش را ندارند شما می‌توانید با قیمت پایین‌تر یک ماشین لوکس در اختیار داشته باشید.

قیمت مسکن در کیش

قیمت مسکن در هر منطقه از جزیره کیش متفاوت است. البته این نکته در مورد تمام شهرهای دنیا و ایران صدق می‌کند. اما شاید بتوان گفت که قیمت مسکن در جزیره کیش به نسبت تهران متعادل‌تر است و شما می‌توانید با حدود 2 تا 4 میلیون اتاق مناسب اجاره کنید. اما جالبترین ویژگی خانه های جزیره کیش این است که بیشتر آنها مبله هستند بنابراین نیازی ندارید وسایل غیر ضروری‌تان را با خود به همراه داشته باشید.
قیمت لباس پوشاک و خوراک در جریزه کیش
در پایان امیدواریم بتوانید در جزیره کیش زندگی آرام و خوبی را تجربه کنید. هرچند که زندگی در یک جزیره توریستی مزایا و معایب خودش را دارد. اگر درباره خرید تور کیش و یا شرایط زندگی در جزیره سوال دارید، می توانید موارد خود را با کارشناسان ما در آژانس فلات پارس گیتی مطرح کنید.



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر