مجله گردشگری
امتیاز دهید :

خرید در قشم

خرید در قشم
تاریخ : 1402/06/09 / تعداد بازدید : 1383/ نویسنده : فلات پارس گیتی
هیچ شکی وجود ندارد که استان هرمزگان یکی از زیباترین و بهترین مناطق کشورمان ایران از نظر طبیعت و زیبایی های خدادادی است. امروز می خواهم کمی بیشتر در رابطه با جزیره قشم برای تان بگویم، جایی که اگر یکبار به آن سفر کنید، مهربانی و خونگرمی مردمش دلهایتان را خواهد ربود و به قولی خاک گیرایش دوباره شما را به آن بازخواهد گرداند.

خرید در قشم

در بخش تور قشم به صورت مفصل و کامل به این جزیره رویایی پرداخته ایم اما قصد دارم اینبار در این سفر از فلات پارس گیتی، به یکی از متداولترین سوالهای شما عزیزان پاسخ بدهم که در رابطه با خرید از قشم است.
باید بگویم که قشم جای خوبی برای خرید است و با کمی صبر و حوصله می توانید، خرید خوبی را در قشم تجربه کنید. پیشنهاد می کنم که اگر تور قشم را خریده اید یا در صدد خرید این تور و جستجوی قیمت تورهای قشم هستید، حتما تا انتها همراهم بمانید تا باهم بیشتر در رابطه با خرید از قشم کندوکاو کنیم.

بازارها و مراکز خرید قشم

در جزیره قشم هم بازارهای محلی وجود دارد و هم مراکز خرید که اجناس آنها به نسبت جزیره کیش ارزان تر هستند. باید بگویم که یکی از بخشهای هیجان انگیز سفر هر ایرانی به قشم خرید و گشت و گذار در این بازارهاست. شما می توانید از محلیان خرید کنید و کالاهای دست سازشان را با قیمت های فوق العاده خوب بخرید یا به مراکز خرید بروید و کالاهای مدنظرتان را از برندهای شناخته شده تر بخرید.
برخی از بازارهای قدیمی موجود در قشم، قدمتشان به 100 سال پیش می رسد، این بازارها در همان محله های قدیمی قشم است که اغلب پرجنب و جوش تر هستند و برای خرید صنایع دستی بسیار مناسب می باشند و اینگونه می توانید از فروشندگان و تولید کنندگان داخلی نیز حمایت کنید.
اگر اهل خرید از مراکز خرید هستید و بازارهای قدیمی را نمی پسندید، از مراکز خرید ستاره قشم، بازار فردوسی قشم، بازار بزرگ خلیج فارس، بازار پردیس قشم، مراکز خرید سیتی سنتر یک و دو دیدن کنید یا به بازارهای درگهان بروید.

راهنمای سفر با تور قشم

تور ارزان قشم

راهنمای خرید از جزیره قشم

اگر برای نخستین بار به قشم می روید، امری عادی خواهد بود که برای خرید کالاهای مورد نظرتان دچار سردرگمی شوید، به همین خاطر چند نکته را بیان خواهم کرد تا بتوانید با دید بازتری سوغات مورد نظر خود را در قشم بیابید. یکی از معضلات در رابطه با خرید در قشم این است که وسایل نقلیه عمومی ارزان قیمتی وجود ندارد و باید با تاکسی تردد کنید که همین موضوع هزینه ها را افزایش می دهد، توصیه ما این است که اتومبیل با راننده محلی اجاره کنید و چند نفره هزینه ها را پرداخت نمایید تا سفرتان زیاد گران تمام نشود، همچنین راننده بتواند شما را در خرید از مراکز خرید ارزان قشم راهنمایی نماید. به طور کلی در این زمینه باید کمی مدیریت هزینه داشته باشید.
اگر در جستجوی مراکز خرید بسیار ارزان در قشم هستید، توصیه می کنم از بازار درگهان یا مراکز خریدی چون دریا و صدف خریدهای خود را انجام بدهید. این اماکن برای خرید لوازم برقی نیز مناسب هستند که به وفور در این رابطه از ما سوال پرسیده اید.
از دیگر نکاتی که بهتر است در هنگام خرید در جزیره قشم به آن توجه کنید این است که متاسفانه تعداد دلال کالاها زیاد شده و برخی افراد فقط برای رساندن کالا به شما هزینه های گزافی را به کالاها می افزایند، پس مراقب باشید که از چه کسانی خرید می کنید.

 

زمان حراج در قشم

اگر به بازارهای محلی یا قدیمی قشم سفر می کنید، بهتر است که اگر توان مالی دارید، زیاد چانه نزنید چون به راستی کالاها را با قیمت های خوبی به فروش می رسانند و می توانید با خرید از آنها از صنعت توریسم ایران و استان هرمزگان حمایت نمایید.
در رابطه با حراج در قشم نیز باید بگویم که زمان خاصی برای این موضوع تعیین نمی شود اما بهترین زمان اردیبهشت ماه تا مرداد است که قیمت ها در اغلب سالها افزایش ندارند. اگر می خواهید خیلی در هزینه ها صرفه جو باشید، می توانید در زمان ماه مبارک رمضان به قشم سفر کنید که بازهم قیمت اجناس ارزان تر هستند. ناگفته نماند که فروردین ماه به خاطر عید نوروز زمان مناسبی برای خریدهای زیاد از قشم نیست و در حقیقت گران ترین زمان به شمار می رود.




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر