مجله گردشگری
امتیاز دهید :

جاذبه های گردشگری مارماریس

جاذبه های گردشگری مارماریس
تاریخ : 1399/04/04 / تعداد بازدید : 1160/ نویسنده : فلات پارس گیتی
مارماریس شهری ساحلی در کشور ترکیه است که در کرانه دریای مدیترانه قرار دارد. این شهر در استان معروف موغله واقع شده است و از مقاصد محبوب سفر برای ایرانیان به شمار می آید. همواره تور مارماریس در کنار تور آنتالیا یا تور سایر شهرهای کرانه مدیترانیه در ایران پرطرفدار بوده اند. ما قبل تر به معرفی شهر آنتالیا و دیدنی های این شهر پرداخته ایم و به بسیاری از شهرهای کشور ترکیه سفر کردیم، اینبار هم مارماریس را انتخاب نمودیم و می خواهیم از جاذبه های گردشگری این شهر برای شما عزیزان بگوییم. در این سفر مجازی آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی همراه ما باشید تا کمی بیشتر با این مقصد رویایی و خوش آب و هوا آشنا شویم.

شهر مارماریس

مارماریس علاوه بر این که در ساحل مدیترانه واقع شده دارای کوهستان نیز هست و همین موضوع آن را در نزد طبیعتگردان اروپایی و آسیایی محبوب و مشهور کرده است. ماماریس از قدیم در نزد تجار معروف بود زیرا دارای بندرهای متعددی است و کشتی های تجاری بسیاری در لنگرگاه های آن پهلو می گیرند. با وجود این که شهرهایی نظیر ازمیر و کوش آداسی و آنتالیا نیز از نظر تفریحات آبی و ساحلی معروف هستند اما مارماریس با غواصی و کشتی رانی شناخته می شود.
مارماریس آب و هوای مدیترانه ای و بسیار ایده آلی دارد به این معنا که تابستان های آن گرم و آفتابی و زمستان هایش سرد و همراه با باد و باران است. گردشگران ایرانی که تور مارماریس را خریداری می کنند علاقه مند هستند که از تفریحات ساحلی این دیار استفاده کنند و یا این که چند روزی را در هتل های این دیار استراحت نمایند. مارماریس مانند سایر شهرهای ساحلی مدیترانه از دیرباز مورد توجه حکومت های قدرتمند قرار می گرفت اما فراز و نشیب های تاریخی و وقایعی که در این شهر رخ داد سبب شده تا بناهای تاریخی زیادی در مارماریس باقی نمانده باشد با این حال در ادامه تلاش می کنیم تا دیدنی های متنوعی از این شهر را معرفی کنیم.

شهر مارماریس

پارک آبی آتلانتیس مارماریس

بی تردید بسیاری از مسافرانی که مارماریس را برای سفر انتخاب می کنند از تفریحات آبی لذت می برند که همواره پارک های آبی در صدر مکان های مناسب برای تفریحات آبی قرار دارند. در مارماریس دو نوع پارک آبی وجود دارد یا بخشی از امکانات یک هتل هستند و یا عمومی. برخی از هتل هایی که دارای پارک آبی هستند نیز به عموم اجازه ورود می دهند؛ با این وجود مشهورترین پارک آبی شهر مارماریس ترکیه آتلانتیس نام دارد که کاربران گوگل به آن امتیار 4.3 از 5 را داده اند. این پارک آبی هم محوطه مخصوص بزرگسالان دارد و هم کودکان و تمامی وسایل بازی آن مدرن و استاندارد هستند.

پارک آبی آتلانتیس مارماریس

قلعه مارماریس

مارماریس یک قلعه تاریخی دارد که از سایر دیدنی های تاریخی آن مشهورتر می باشد. این قلعه بارها مرمت شد اما می توان گفت که هنوز همان چهره اولیه خود را دارد. در گذشته از قلعه مارماریس به عنوان سازه ای دفاعی استفاده می شد اما حالا یک موزه است. بر اساس یک سند تاریخی یونانی شهر مارماریس از 3000 سال پیش از میلاد وجود داشت و مردمانی در آن زندگی می کردند بنابراین جای تعجبی نیست که بناهای جذاب تاریخی در آن وجود داشته باشد. امروزه این قلعه یک موزه تمام عیار است که می توانید با بازدید از آن دید جامعی در رابطه با تاریخ مارماریس و فرهنگ مردم این مرز و بوم به دست بیاورید.

قلعه مارماریس

تماشای رقص سماع در مارماریس

شاید شما هم با رقص سماع آشنایی داشته باشید. سماع رقص و مراسم مخصوصی است که صوفیان آن را انجام می دهند. بسیاری تصور می کنند که به دلیل وجود پیکر مولانا در شهر قونیه، فقط در شهر قونیه ترکیه می توان شاهد رقص سماع بود اما این تفکر اشتباه است و در بسیاری از شهرهای این کشور امکان دیدن رقص سماع و شرکت در مراسم آن وجود دارد. یکی از شهرهایی که توصیه می کنیم سماع را در آن ببینید مارماریس است که مکان های متعددی برای شرکت در این مراسم در آن وجود دارد. حتی اگر به مراسم اینچونینی علاقه ای ندارید، باز هم توصیه می کنیم که آن را امتحان کنید زیرا حال و هوای سفر شما را دگرگون می کند.



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر