مجله گردشگری
امتیاز دهید :

جاذبه های گردشگری قونیه

جاذبه های گردشگری قونیه
تاریخ : 1399/04/15 / تعداد بازدید : 1371/ نویسنده : فلات پارس گیتی
اگر از همراهان همیشگی سفرهای مجازی ما در آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی باشید، حتما می دانید که علاقه زیادی به سفر به شهرهای مختلف ترکیه و راهنمایی شما عزیزانی داریم که در فکر خرید تورهایی چون تور وان یا تور استانبول یا سایر شهرهای ترکیه دارید. ما تورهای تمامی شهرهای ترکیه را ارائه می دهیم که برای دیدن قیمت ها و ویژگی های جزئی تر آن ها می توانید به صفحه مخصوص آنها مراجعه کنید اما در بخش بلاگ سعی می کنیم تا پاسخ گوی نیازهای شما در رابطه با سفر به مقاصد ارائه شده در وبسایت باشیم، ضمن این که کارشناسان ما همواره پاسخگوی شما هستند و از طریق شماره تلفن های مندرج در وبسایت می توانید با آنها تماس بگیرید. اینبار شهر قونیه را انتخاب کردیم و می خواهیم کمی بیشتر از این شهر و دیدنی های مشهورش بگوییم، شما را به ادامه این سفر مجازی دعوت می کنیم.

شهر قونیه ترکیه

قونیه شهر بزرگی نیست و بسیاری از قسمت های آن هنوز بافت روستایی دارد و مردمش در بسیاری از مناطق دارای امکانات رفاهی خوبی نیستند و حتی گازکشی هم در برخی مناطق آن وجود ندارد اما شاهد هستیم که نام قونیه نیز در فهرست شهرهای توریستی ترکیه به چشم می خورد. دلیل اصلی توجه توریست های خارجی به شهر قونیه وجود پیکر هنرمند نام آشنای پارسی گوی مولاناست. حتما می دانید که پیکر مولانا جلال الدین بلخی که ما ایرانیان آن را با نام مولوی می شناسیم در قونیه دفن شده است بنابراین با وجود این که قونیه هفتمین شهر پرجمعیت ترکیه محسوب می شود و شهری مدرن مانند استانبول هم نیست، شاهد هستیم که همه ساله تور قونیه در زمره تورهای پرفروش برای ایرانیان قرار دارد.
قونیه شهری ساحلی نیست و مانند وان دریاچه بزرگی هم ندارد و مانند استانبول دارای صدها دیدنی نیز نیست اما این شهر را به عنوان شهری که مهد هنر و فرهنگ است می شناسند و همین کافیست که افراد زیادی علاقه مند به سفر به آن شوند. شما را دعوت می کنم تا با ما بیشتر با دیدنی های قونیه آشنا شوید.

شهر قونیه ترکیه

موزه مولانا در قونیه

هیچ شکی وجود ندارد که موزه مولانا مهمترین دیدنی شهر قونیه است. پیکر مولانا شاعر پارسی در همین مکان دفن شد و بعدها آن را به موزه تغییر کاربری دادند. امروزه همه می توانند از موزه مولانا دیدن کنند و با وی بیشتر آشنا شوند. بر دیوارهای موزه مولانا پر است از نقوش و اشعار فارسی و توصیه می کنیم برای یکبار هم که شده در طی سفرهایتان به ترکیه از این مکان دیدن کنید و مطمئن باشید سفری خاطره انگیز خواهد بود. محوطه موزه مولانا پر از گل های سرخ است و معماری بنا نیز دیدنی می باشد. لازم است ذکر کنم که هر سال در این مکان مراسم سماع با شکوه و عظمت برپا می شود و توریست های بسیاری برای تماشای رقص سماع به این مکان می روند.

موزه مولانا

مسجد علاالدین قونیه

در شهر قونیه ده ها مسجد وجود دارد که یکی از مشهورترین آنها علاالدین می باشد. این مسجد هم از نظر تاریخی و معماری ارزشمند است و هم از بعد معنوی به همین خاطر توصیه می کنیم از آن دیدن کنید. قدمت مسجد علاالدین به قرون 12 و 13 میلادی باز می گردد و مانند بنای موزه مولانا دارای گنبدی مخروطی شکل است. بد نیست بدانید که علت نام گذاری این مسجد چیزی نیست جز احترام به پادشاه محبوب مردم ترکیه سلطان علاالدین کیقباد. در بسیاری از شهرهای ترکیه و به ویژه شهرهای ساحلی این کشور آثاری از این سلطان قدرتمند وجود دارد. نکته مثبت درباره مسجد علاالدین این است که هنوز شکل و شمایل قدیم خود را حفظ کرده و مرمت هایی که روی آن انجام داده اند حرفه ای بوده اند.

مسجد علاالدین قونیه

پارک های قونیه

با وجود این که قونیه شهری ساحلی یا جنگلی نیست اما پارک های جذابی در آن ساخته اند که می توانند چند ساعتی شما را از جو شهر دور کنند. یکی از پارک های معروف قونیه پارک ژاپنی آن است که آن را به سبک پارک های کشور ژاپن ساخته اند و گیاهانی که در ان مشاهده می کنید نیز اغلب اصالتی ژاپنی دارند. پارک دیگری که برای توریست های خارجی جالب است پارک هزاره 80 است که در آن ده ها مجسمه از شخصیت های کارتونی و فیلم های هالیوودی در معرض دیدن عموم قرار دارند.

پارک های قونیه
نظر شما درباره قونیه چیست؟
آیا تا به حال شاهد مراسم سماع بوده اید؟



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر