مجله گردشگری
امتیاز دهید :

جاذبه های گردشگری ازمیر

جاذبه های گردشگری ازمیر
تاریخ : 1399/04/17 / تعداد بازدید : 1344/ نویسنده : فلات پارس گیتی
اگر از همراهان سفرهای مجازی ما در آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی باشید، می دانید که به شهرهای متعددی از ترکیه سفر کرده ایم و از آنها و دیدنی های مشهورشان برایتان گفتیم. در سفر آخر با ما به قونیه آمدید و باهم مرور کردیم که جاذبه های گردشگری قونیه چه چیزهایی هستند و چرا ایرانی ها به این شهرهای کوچک ترکیه سفر می کنند. امروز نوبت به ازمیر رسیده است، شهر ساحلی جذاب که هرقدر در سواحل آن بنشینید و در پارک های آبی آن تفریح کنید، خسته نخواهید شد. اگر علاقه مند به خرید تور ازمیر هستید و یا ممکن است در آینده به این شهر سفر کنید، شما را به ادامه سفرهای مجازی دعوت می کنم تا باهم بیشتر ازمیر را کشف کنیم و دیدنی های آن را بشناسیم.

ازمیر ترکیه

پیش از این که به دیدنی های شهر ازمیر بپردازیم به صورت خلاصه این شهر را معرفی می کنم، نگران نباشید در سفرهای مجازی بعدی حتما شهرها را به صورت مفصل و جامع معرفی خواهم کرد.
ازمیر شهر وسیعی است و در واقع بعد از استانبول و آنکارا بزرگترین شهر در کشور ترکیه به شمار می آید. ازمیر و آنتالیا هردو لقب برترین مقصد ساحلی در ترکیه را دارند زیرا برخی معتقد هستند که هتل های UALL لوکس آنتالیا را نمی توان با هیچ جایی مقایسه کرد و برخی دیگر بر این عقیده هستند که طبیعت ازمیر بسیار رویایی است و نباید آن را با آنتالیا مقایسه کرد. در هر صورت ازمیر یکی از بهترین مقاصد سفر برای کسانی است که به تفریحات آبی، طبیعتگردی و به ویژه ساحلگردی علاقه مند هستند.
شهر ازمیر فقط از نظر صنعت گردشگری اهمیت ندارد بلکه این شهر یک بندر بزرگ تجاری نیز هست و از سالها پیش به عنوان یکی از مهمترین بنادر ترکیه شناخته می شد. ازمیر از نظر موقعیت جغرافیایی نیز وضعیت استراتژیکی دارد و درست در کرانه دریای اژه واقع شده است. اگر به سفر به مقاصدی همچون ازمیر علاقه مند هستید، توصیه می کنیم به صفحه تور ترکیه مراجعه کرده و در جستجوی تور ارزان ازمیر باشید چون ما تلاش می کنیم تا طیف قیمتی متعددی را در تورهایمان در اختیار شما قرار بدهیم.

میدان کناک ازمیر

تقریبا می توان گفت که در تمامی شهرهای ترکیه یک میدان یا خیابان وجود دارد که به نسبت سایر همنظیرانش از شهرت بیشتری برخوردار است. میدان کناک نیز مشهورترین میدان شهر ازمیر است که حتما توریستهای خارجی در سفر خود به ازمیر یکبار از این میدان عبور کرده و یا از آن بازدید می کنند. در میان میدان کناک یک برج ساعت وجود دارد که علت اصلی شهرت کناک است زیرا این برج ساعت را به عنوان نماد شهر زیبای ازمیر می شناسند. از دیدنی های معروف میدان کناک می توانم به مسجد کناک و بازار کمرالتی اشاره کنم.

آسانسور ازمیر

شاید جالب باشد که بدانید یکی از دیدنی های شهر ساحلی ازمیر یک آسانسور است و مسافران ایرانی که با هدف گردش در سواحل به ازمیر سفر کرده اند باز هم از این آسانسور دیدن می کنند. ماجرای آسانسور ازمیر از این قرار است که ساحلی به نام کاراتاش در ازمیر وجود دارد که از دیرباز در همین مکان فعلی قرار داشت؛ در جوار این ساحل تپه بلندی قرار داشت که بسیاری از مردم ازمیر در بالای آن تپه زندگی می کردند و حمل و نقل روزانه آنها از بالای تپه به ساحل کاری دشوار به شمار می آمد؛ به همین خاطر یک آسانسور بسیار بزرگ برای جابه جایی آنها ساخته شد. نکته جالب این است که در ابتدا آسانسور ازمیر با استفاده از فشار آب کار می کرد اما به مرور آن را برقی کردند. این آسانسور در سال 1907 میلادی ساخته شد و به همین خاطر حالا به عنوان بنایی تاریخی در ازمیر شناخته می شود. بد نیست بدانید که آسانسور ازمیر 51 متر ارتفاع دارد که در زمان ساخت آن بسیار غول پیکر بود.

پارک آبی ازمیر

بی تردید بسیاری از توریست های ازمیر و به ویژه ایرانی ها علاقه مند هستند که در طول سفر خود برای یکبار هم که شده از پارک های آبی مدرن شهرهای ساحلی ترکیه استفاده کنند؛ اگر شما هم از این دسته هستید باید بگویم که ازمیر یک پارک آبی مجهز و خوب دارد که آن را با نام پارک آبی ازمیر و گومولدور یالی کستل می شناسند. نکته بد درباره این مکان این است که برای بازدید از آن باید 50 کیلومتر از مرکز شهر خارج شوید به همین خاطر برخی مسافران ترجیح می دهند که هتل های دارای پارک آبی را رزرو کرده و از طی کردن این مسیر منصرف می شوند. در پارک آبی ازمیر 18 وسیله بازی وجود دارد و کاملا روباز است.

شما تور ازمیر را انتخاب می کنید یا تور آنتالیا؟



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر