مجله گردشگری
امتیاز دهید :

تفلیس کجاست؟

تفلیس کجاست؟
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 1511/ نویسنده : فلات پارس گیتی
شهر تفلیس پایتخت و مشهورترین شهر در کشور گرجستان است. می توان گفت که تفلیس نقطه اتصال اروپا و آسیا به شمار می آید و به همین خاطر بازدید از آن بسیار جالب می باشد. تفلیس شهر امنی برای سفر و گشت و گذار است و از این نظر لازم نیست که نگران باشید.

تفلیس کجاست؟

در اینجا کمی بیشتر در رابطه با تفلیس برایتان خواهم گفت تا این شهر زیبا و دیدنی گرجستان را بیشتر بشناسیم.
سفر به تفلیس برای ایرانیان از جمله سفرهای خارجی ارزان قیمت به شمار می رود و به معماری جالب خانه ها و بناهای موجود در شهر و زمین هایی که شبیه به عکس هایی رویایی هستند مشهور است. قدم زدن و گشت و گذار در تفلیس حال و هوای خوبی دارد و به راحتی در این شهر می توانید لوکیشن های خوبی برای عکاسی پیدا کنید.
زبان مردم تفلیس گرجی است اما اغلب آنها به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. رفت و آمد در تفلیس بسیار آسان است زیرا وسایل نقلیه مناسبی دارد. ناگفته نماند که مردمش نیز لباسهای ساده ای همچون شلوار و تی شرت های راحت به تن می کنند. اگر در فکر خرید تور گرجستان هستید ابتدا با ما همراه شوید تا با دید بازتری خرید خود را انجام بدهید.

تفلیس مجاست

زندگی در تفلیس

در چند سال اخیر ایرانیان به زندگی در تفلیس و مهاجرت به این شهر علاقه مند شدند. تفلیس شهر آرامی است اما در عین حال مرکز شهر به نسبت شلوغی دارد و مردمانش میهمان نواز هستند و از گردشگران استقبال می کنند. واحد پول در گرجستان لاری می باشد و به خاطر آن که زیاد در رابطه با هزینه های زندگی در تفلیس از ما سوال می شود، قیمت چند مورد از کالاهای اساسی را در این شهر بیان می کنم:
قیمت یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت: 20 لاری
یک وعده غذا در رستوران فست فود: 14 لاری
قیمت نیم کیلو سینه مرغ بی استخوان: 5.72 لاری
قیمت یک لیتر شیر: 3.60 لاری
قیمت اجاره یک خانه مناسب برای خانواده 4 نفره: 1,293.42 دلار

زندگی در تفلیس

سوغات تفلیس

لازم نیست از اهمیت خرید سوغات برای ایرانی ها در سفر برایتان بگویم بنابراین بدون مقدمه به معرفی سوغات معروف موجود در شهر تفلیس می پردازم: عسل برای کسانی اهل خرید خوراکی به عنوان سوغات هستند، خوراکی خوبی به شمار می آید، همچنین در تفلیس چای هم به عنوان سوغات به فروش می رسد که اگر اهل چای باشید، مناسب هستند. یکی از جالب ترین سوغاتی های تفلیس نوعی باسلوق است (چرچخلا) که از شیره انگور گرفته می شود و با دیدنشان تصویر یخمک های قدیمی در ایران در ذهن ایرانیان نقش می بندد. از دیگر سوغات تفلیس می توانم به صنایع دستی و تابلوهای نقاشی اشاره کنم. لواشک، مربا و انواع ادویه ها نیز به عنوان سوغات گرجستان شناخته می شوند.
دیدنی های شهر تفلیس گرجستان
ما در وبسایت آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی در مطلبی جداگانه به معرفی دیدنی ها و جاذبه های گردشگری معروف تفلیس خواهیم پرداخت اما در اینجا اشاره کوتاهی به آنها می کنم تا اگر قصد خرید تور گرجستان را دارید و راهی تفلیس هستید تا حدودی با آنها آشنا باشید: پل صلح تفلیس، قلعه ناریقالا یا ناریکالا، کلیسای جامع تثلیث تفلیس، صومعه جواری تفلیس، خیابان روستاولی، کلیسای سیونی تفلیس، رویال حمام، پارک ماتاتسمیندا.

سوغات تفلیس

اقامت در تفلیس

خوشبختانه اگر شهر تفلیس را برای اقامت انتخاب کرده باشید برای یافتن هتل و اقامتگاه مشکلی نخواهید داشت، می توانید به راحتی از کارشناسان ما هتل مورد نظرتان را بخواهید تا برایتان رزرو کنند و تنها کافیست که ویژگی های مورد نظرتان را با آنها در میان بگذارید، در بخش تورهای گرجستان می توانید هتل های پیشنهادی ما را مشاهده کنید و قیمت تورهای تفلیس را هم ببینید.

اقامت تفلیس

رستوران های برتر تفلیس

از دیگر دغدغه های مسافران ما در سفر به تفلیس انتخاب رستوران است که بر اساس ذائقه متفاوت می باشد. برای آن که با سبک و سیاق کلی رستوران های موجود در شهر تفلیس آشنا شوید، در اینجا برخی از آنها را معرفی می کنم.
رستوران سالوبی | Salobie Bia: محیط خوبی دارد و توانسته امتیاز 4و8 را از گوگل به دست بیاورد و غذاهای محلی گرجی را در اختیارتان قرار خواهد داد.
رستوران بربرستان | Barbarestan: این رستوران هم غذاهای محلی گرجی را دارد و منوی مخصوص گیاهخواران را نیز در اختیارتان قرار می دهد. رتبه این رستوران در گوگل 4.6 است.
رستوران کاخلبی | KAKHELEBI: این رستوران به صورت تخصصی در زمینه غذاهای گریل و باربیکیو فعالیت می کند اما غذاهای محلی گرجی نیز دارد که می توانید آنها را سفارس بدهید.

رستوران های تفلیس



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر