مجله گردشگری
امتیاز دهید :

بلوار باکو در آذربایجان

بلوار باکو در آذربایجان
تاریخ : 1399/02/03 / تعداد بازدید : 1078/ نویسنده : فلات پارس گیتی
اگر دقت کرده باشید، تمامی شهرهای دنیا یک یا دو خیابان و به عبارتی بلوار معروف دارند مانند خیایان ولیعصر تهران. این موضوع در رابطه با شهر باکو، پایتخت کشور آذربایجان نیز صادق است. در باکو نیز خیابان معروفی وجود دارد که آن را با نام بلوار باکو می شناسند. شما هم اگر تور باکو را خریداری کرده باشید و یا حتی در فکر خرید تور زمینی باکو باشید، خوب است از حالا بدانید که بازدید از بلوار باکو بخشی جدایی ناپذیر از سفر شما خواهد بود. شما را به ادامه سفرهای فلات پارس گیتی به کشور زیبای آذربایجان دعوت می کنم.

بلوار باکو آذربایجان

بلوار باکو کجاست؟

بلوار باکو را با نام پارک بلوار هم می شناسند. این خیابان را در سال 1909 میلادی ساختند و سازنده آن نیز محمد حسن حاجینسکی معماری مشهور بود که البته مهندسان دیگری نظیر کازیمیر اسکورویچ نیز به وی کمک کردند. ویژگی خاص بلوار باکو این است که در کناره دریای خزر قرار دارد به گونه ای که اگر در طول این خیابان قدم بزنید، همواره دریای خزر را در یک سوی خود مشاهده خواهید کرد.
پارک باکو 3.750 کیلومتر طول دارد و محوطه ای بسیار زیبا و خوش آب و هوا را در اختیار افرادی که علاقه مند به پیاده روی و استراحت و تماشای مناظر طبیعی و یا حتی عکاسی هستند، فراهم آورده است. بلوار باکو بارها گسترش یافت و طوری که حالا مهمترین تفرجگاه شهر باکو به شمار می رود.
از جذابیت های دیگر بلوار باکو می توانم به گیاهان موجود در این بلوار اشاره کنم، گیاهان و درختانی را در این خیابان کاشته اند که بومی آذربایجان هستند و ز مناطق مختلف این کشور به باکو آورده شده اند. حدود 100 سال از ساخت بلوار باکو می گذرد اما هنوز هم توجه توریست ها را به خود جلب می کند. اگر با تور باکو به این شهر سفر کنید، حتما یکی از برنامه های شما بازدید از این بلوار معروف خواهد بود.

بلوار باکو کجاست؟

دیدنی های بلوار باکو

با وجود این که بلوار باکو مکان مشهوری است، این سوال پیش می آید که به جز قدم زدن و لذت بردن از فضا چرا باید به بلوار باکو برویم؟ حقیقت این است که به خاطر وسعت زیاد و موقعیت قرارگیری بلوار باکو اگر در آن قدم بزنید، می توانید از بسیاری از دیدنی های شهر بازدید کنید و روزی مفرح داشته باشید. در بلوار باکو یک سینمای 5 بعدی وجود دارد که دولت آن را برای استفاده بهتر اوقات فراغت مردم ساخت.
یکی دیگر از دیدنی های بلوار باکو پرچم آذربایجان است که با ارتفاع 162 متری خود به خوبی به چشم می آید. تالار باکو نیز در همین مسیر قرار دارد که انواع مسابقات و نمایش ها در آن برگزار می گردد. در سال 2014 چرخ و فلک چشم باکو نیز در باکو ساخته شد که بر شهرت شهر باکو افزود. شما در بلوار باکو می توانید از چرخ و فلک چشم باکو نیز استفاده کنید. در سفر جداگانه حتما از چرخ و فلک چشم باکو برایتان خواهم گفت زیرا شهرتی جهانی دارد.
از دیگر دیدنی هایی که در این بلوار می توانید آنها را مشاهده کنید، موزه فرش باکوست که کمی قبل تر آن را به شما معرفی کردیم و از معماری و فضای داخلش برایتان گفتیم. موزه سنگ، موزه هنرهای معاصر و مرکز تفریحات آبی نیز همگی در اطراف همین بلوار قرار دارند. پیشنهاد می کنیم که از اولین سینمای روباز باکو دیدن کنید و چند ساعتی را برای بازدید از بلوار باکو اختصاص بدهید.

دیدنی های بلوار باکو

آدرس بلوار باکو

از آنجایی که بلوار باکو بسیار طویل است و شهرت زیادی هم دارد قاعدتا برای یافتن آن دچار مشکل نمی شوید و در نظر داشته باشید که بازدید از بلوار باکو در اغلب تورهای گشت شهری باکو وجود دارد اما با این حال می توانید خودتان نیز از آن دیدن کنید یا از بخش اطلاعات هتل یا اقامتگاهتان کمک بگیرید. با این حال آدرس بلوار باکو را در اختیارتان قرار می دهم.
آدرس بلوار باکو: آذربایحان، باکو، کناره دریای خزر، بلوار باکو

آدرس بلوار باکو