مجله گردشگری
امتیاز دهید :

اماکن گردشگری استانبول

اماکن گردشگری استانبول
تاریخ : 1398/09/11 / تعداد بازدید : 2272/ نویسنده : فلات پارس گیتی
با سفر به استانبول میتوانید دیدنی های فوق العاده ای را ببینید، جاذبه هایی که به قدری زیاد هستند که توصیه میشود پیش از بازدید برای آنها برنامه ریزی کنید. در ادامه معروف ترین دیدنی های شهر استانبول را معرفی خواهم کرد.

فلات پارس با ارائه تور استانبول لحظه آخری و تور زمینی استانبول هزینه ها را برای شما عزیزان پایین آورده تا همه بتوانند این شهر جذاب را ببینند. تمامی تورهای استانبول در بالای همین متن به نمایش در آمده اند و کارشناسان ما نیز همه روزه پاسخگوی سوالات شما هستند.

پس با من در آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی همراه باشید تا دیدنی های استانبول را باهم بیشتر بشناسیم.

مسجد ایاصوفیه استانبول

بی تردید نخستین جاذبه گردشگری معروف استانبول ایاصوفیه است، بنایی که در گذشته یک کلیسا بود و از زمان حکمرانی عثمانیان تا به امروز به مسجد تغییر کاربری داده است. کلیسای ایاصوفیه در سال 537 میلادی افتتاح شد و از همان زمان یکی از بزرگترین کلیساهای اروپا به شمار می آمد.

تمامی بخشهای مسجد ایاصوفیه دیدنی هستند از گنبد و مناره ها گرفته تا تزئینات دیوارها همه توجه گردشگران را به خود جلب می کنند اما یکی از مهمترین نکاتی که در حین بازدید از ایاصوفیه برایتان جذاب خواهد شد، عظمت این بناست و این موضوع وقتی به داخل مسجد وارد می شوید بسیار قابل توجه است.

برای بازدید از مسجد ایاصوفیه استانبول باید هزینه ورودی پرداخت کنید که معادل 60 لیر می باشد.

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد نیز از دیگر دیدنی های مشهور شهر استانبول به شمار می آید. این عبادتگاه با نام مسجد آبی نیز شناخته می شود زیرا دارای کاشی کاری های آبی رنگ می باشد. همانطور که از نام این نیایشگاه مشخص می باشد، در زمان به تخت نشستن سلطان احمد (پادشاه عثمانی) ساخته شد یعنی چیزی در حدود سال 1616 میلادی.

مسجد سلطان احمد 13 گنبد کوچک و بزرگ دارد که وجودشان جلوه ی مسجد را دوچندان کرده اند. این سازه نیز مانند سایر مساجد مشهور استانبول از قسمت های متعددی مانند کتابخانه، اتاق پادشاه و... تشکیل شده که بازدید از تمامی آنها را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.

به دلیل آن که هنوز در مسجد آبی نمازبرگزار می شود، بازدید از این بنا رایگان است.

مسجد سلیمانیه استانبول

یکی از بناهای فاخری که به دستور سلطان سلیمان عثمانی در استانبول ساخته شد، مسجد سلیمانیه است که بیشتر به یک قصر شباهت دارد. سلطان سلیمان یکی از قدرتمندترین و شناخته شده ترین پادشاهان دودمان عثمانی بود و مسجد سلیمانیه نمودی از ایده ها و افکار وی می باشد. 

گنبد سلیمانیه بسیار بزرگ است و 53 متر ارتفاع دارد و قطرش نزدیک به 30 متر می باشد. در بخش پشتی این عمارت مقبره سلطان سلیمان و همسر و دختر او جوار سلطان سلیمان دوم سلطان احمد دوم وجود دارد که گردشگران می توانند از آنها نیز دیدن نمایند. اگر به معماری علاقه مند باشید، بازهم سلیمانیه برای شما جالب خواهد بود زیرا ترکیبی از دو سبک بیزانتی و اسلامی می باشد و هر قسمت آن دیدنی است.

برای بازدید از سلیمانیه نیز لازم به پرداخت هیچ گونه هزینه ای ندارید و بازدید از آن کاملا رایگان است.

برج گالاتا استانبول

استانبول شهر مساجد است و در هر محله آن چند مسجد وجود دارد اما اگر علاقه ای به بازدید از مساجد ندارید یا از مسجدهایی که بالاتر معرفی کردم، بازدید نموده اید، برج گالاتا هم از دیگر انتخاب های شما در استانبول خواهد بود.

برج گالاتا در انتهای خیابان مشهور استقلال قرار دارد و از آنجایی که اغلب کسانی که تور استانبول را می خرند از میدان تقسیم و خیابان استقلال هم دیدن می کنند، به راحتی می توانید از برج گالاتا نیز دیدن نمایید.

گالاتا یک برج دیدبانی مربوط به قرون وسطی می باشد. این برج از ساحل تنگه بسفر به راحتی دیده می شود. برج گالاتا تا سالهای متوالی بلندترین سازه منطقه بود اما در چند دهه گذشته با ساخت و سازهایی که در محله گالاتا انجام شده دیگر آن ابهت گذشته خود را ندارد. خوب است بدانید که در بالای این برج امروزه یک رستوران افتتاح کرده اند که در صورت تمایل می توانید یک وعده ناهار و یا شام را در ان نوش جان کنید البته برخی از توریست ها به خاطر آن که هزینه زیاد این رستوران را تقبل نکنند از کافه ای که درست در جوار این برج وجود دارد، استفاده می نمایند.

آیا تا به حال به استانبول سفر کرده اید؟

به نظر شما کدامیک از دیدنی های استانبول جالب تر است؟