مجله گردشگری
امتیاز دهید :

آب و هوای استانبول

آب و هوای استانبول
تاریخ : 1398/10/16 / تعداد بازدید : 3421/ نویسنده : فلات پارس گیتی
بر کسی پوشیده نیست که تور استانبول محبوب ترین تور مسافرتی خارجی در بین ایرانی ها است. ایرانی ها دلایل زیادی برای سفر به استانبول دارند برخی به قصد خرید و بعضی دیگر برای بازدید از اماکن دیدنی و صدها علت دیگر راهی این شهر می شوند به صورتی که ما تور زمینی استانبول را تدارک دیده ایم که علاقه مندان به سفرهای زمینی از سفر به استانبول جا نمانند.

آب و هوای استانبول

همیشه یکی از دغدغه های بزرگ مسافران ما در آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی چگونگی وضعیت آب و هوایی در شهر استانبول است که سبب تماس شما عزیزان با ما می شود، همواره از پاسخگویی به شما لذت می بریم اما شاید بهتر باشد که یکبار به تفصیل در رابطه با آب و هوای استانبول برایتان توضیح بدهم تا در ادامه اگر سوالی بود در خدمت شما باشیم، پس اگر دوست دارید در رابطه با آب و هوای شهر استانبول اطلاعات بیشتری داشته باشید با من همراه بمانید.

آب و هوای استانبول در بهار

از آنجایی که فلات پارس گیتی پیش فروش تور نوروز استانبول را در اختیار شما قرار می دهد، برای بسیاری از مسافران سوال است که وضعیت این شهر در زمان نوروز و فروردین ماه چگونه است، پس به تفکیک توضیح خواهم داد:
آب و هوای استانبول در فروردین: استانبول آب و هوایی مدیترانه ای دارد اما این که فروردین سرد باشد یا خیر هر سال متفاوت است، گاهی شاهدیم که هوا بسیار متبوع است اما گاهی نسیم خنک آزاردهنده می شود بنابراین این موضوع باید به صورت سالانه چک شود. اگر بخواهم به صورت میانگین بیان کنم، در فروردین دمای هوا بین 8 تا 12 درجه سانتیگراد است.
آب و هوای استانبول در اردیبهشت: اردیبهشت یکی از بهترین زمانها برای سفر به استانبول است زیرا هوا بسیار مناسب است و گاهی باران های نم نمی می بارد که سفرتان را جذاب تر خواهد کرد.
آب و هوای استانبول در خرداد ماه: از خرداد تا پایان تابستان از محبوب ترین زمانها برای سفر به استانبول است. هوا در خرداد ماه آفتابی و برای تفریحات آبی بسیار مناسب خواهد بود.

آب و هوای استانبول در بهار

آب و هوای استانبول در تابستان

تابستان فصلی عالی برای سفر به استانبول است و این نکته را از تنوع تورهای استانبول در این زمان نیز می توانید متوجه شوید. توجه شما را به توضیح تفصیلی آب و هوای استانبول در تابستان جلب می کنم:
آب و هوای استانبول در تیرماه: تیر ماه هنوز هوا در استانبول به شدت گرمای خود نرسیده و به همین خاطر با خیالی آسوده می توانید به سمت این دیار راهی شوید. اگر بخواهم دقیق تر بیان کنم باید بگویم که میانگین دما در این ماه در استانبول حدود 22 درجه سانتیگراد می باشد.
آب و هوای استانبول در مردادماه: مرداد ماه اغلب گرم ترین زمان در استانبول است اما این موضوع نکته ای منفی به شمار نمی آید زیرا انواع تفریحات آبی در این شهر وجود دارد و می توانید تعطیلات خوبی را در این دیار سپری کنید و خاطراتی به یادماندنی را ثبت نمایید.
آب و هوای استانبول در شهریور: شهریور ماه به دلیل حراج هایی که در استانبول وجود دارد، همیشه طرفداران زیادی را به این شهر می کشاند اما از نظر آب و هوایی نیز زمان خوبی برای سفر است زیرا پس از این ماه، هوای استانبول رفته رفته به سمت سردی می رود و کسانی که علاقه مند به تفریحات آبی هستند بهتر است تا شهریور به استانبول مراجعه کنند.

آب و هوای استانبول در تابستان

آب و هوای پاییز استانبول

اگر بخواهم به صورتی بیان کنم که برای شما ملموس تر باشد باید بگویم که وضعیت آب و هوایی استانبول شباهت زیادی به این فصل در تهران دارد با این تفاوت که آلودگی های هوای تهران را ندارد و از برف های ناگهانی نیز در آن خبری نیست. هرچه به آخر پاییز نزدیک شوید، سرمای هوا بیشتر می شود اما به خاطر حراج های این فصل و وجود بلک فرایدی در پاییز، از میزان توریست های استانبول کاسته نمی شود.

آب و هوای استانبول در پاییز

آب و هوای استانبول در زمستان

زمستان های استانبول کاملا سرد است و در بهمن ماه اغلب برف می بارد بنابراین امکان استفاده از تفریحاتی مثل آفتاب گرفتن در کنار سواحل و یا تفریح در پارک های آبی وجود ندارد، اما در اسفند در استانبول حراج وجود دارد و از سوی دیگر قیمت تور استانبول نیز کاهش می یابد و برای افرادی که قصد صرفه جویی در هزینه های سفر را دارند، مناسب می باشد.

آب و هوای استانبول در زمستان




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر