مجله گردشگری
امتیاز دهید :

بالی کجاست

بالی کجاست
تاریخ : 1402/10/18 / تعداد بازدید : 89/ نویسنده : فلات پارس گیتی
بالی یکی از جزایر زیبا و معروف اندونزی است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از 17000 جزیره موجود در این کشور است. بالی با جمعیتی بیش از 4 میلیون نفر، سالانه حدود 3 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. این جزیره که به عنوان محبوب‌ترین مکان گردشگری در اندونزی شناخته می شد، چیزهای زیادی برای عرضه به مسافران دارد، از کوه های آتشفشان‌ گرفته تا موج‌سواری در سواحل وسیع با غروب‌های خیره‌کننده.

آیا می دانید بالی کجاست؟ و در کدام کشور قرار دارد؟

بالی یکی از جزایر زیبا و معروف اندونزی است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از 17000 جزیره موجود در این کشور است. بالی با جمعیتی بیش از 4 میلیون نفر، سالانه حدود 3 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. این جزیره که به عنوان محبوب‌ترین مکان گردشگری در اندونزی شناخته می شد، چیزهای زیادی برای عرضه به مسافران دارد، از کوه های آتشفشان‌ گرفته تا موج‌سواری در سواحل وسیع با غروب‌های خیره‌کننده. بنابراین، به راحتی می توان فهمید که چرا میلیون ها نفر سالانه به این جزیره می آیند تا از زیبایی های طبیعی آن لذت ببرند. اما دقیقا بالی کجاست؟ و چه ویژگی هایی دارد که از نگاه گردشگران جالب توجه است؟ در ادامه پاسخ این سوال را خواهید یافت.

 

 

بالی کجاست؟

جزیره بالی بین لومبوک و جاوا (یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین جزایر اندونزی) واقع شده است. وسعت جزیره بالی کمی بیش از 2000 مایل مربع یا بیش از 5000 کیلومتر مربع است و از جزایر بزرگ و کوچکی مانند Nusa Ceningan، Nusa Lembongan و Nusa Penida تشکیل شده است. در مرکز این جزیره، شهر دنپاسار قرار دارد که محل استقرار فرودگاه بین‌المللی بالی نیز هست. بالی از شمال به جنوب حدود 153 کیلومتر و از شرق به غرب حدود 112 کیلومتر درازا دارد. جزیره‌ای با اقلیم مدیترانه‌ای که تقریباً در تمام طول سال در آن آفتاب می‌تابد و دمای گرمسیری دارد. اما موقعیت دریایی بالی کجاست؟ بالی به لطف موقعیت جغرافیایی خود در میان اقیانوس هند، به سواحل زیبا و آب‌های آبی و زلال خود مشهور است.

زبان‌هایی که در بالی صحبت می‌شود عبارتند از بالی و باهاسا اندونزی (اندونزیایی) و انگلیسی که به عنوان زبان سوم در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از کسانی که به زبان بالی صحبت می کنند، سطح اولیه زبان انگلیسی را یاد می گیرند تا بتوانند با گردشگرانی که از جزیره بازدید می کنند، ارتباط برقرار کنند. بالی تنها جزیره غیر مسلمان اندونزی است که اکثراً هندو هستند و بیش از 20000 معبد در سراسر جزیره دارند. بودیسم (شیوائیسم) به عنوان ویژگی منحصر به فرد هندوئیسم بالی تلقی می شود.

 

 

در بالی چه باید کرد؟

از جاذبه‌های بالی می‌توان به معابدهای مذهبی زیبای آن اشاره کرد. معبد بزرگ بساکیه که یکی از مقدس‌ترین مکان‌های هندو در بالی است، یکی از جذابیت‌های این جزیره است. همچنین، معابدی مانند تاناه لات و پورا اولون دانو براتان نیز جاذبه‌های دیدنی بسیاری را به بالی افزوده اند. بنابراین در پاسخ این سوال که بالی کجاست؟ می توان گفت بالی جایی است که خواستگاه معابد فراوان با معماری زیبا و منحصر به فرد است و جایی است که عجایب معابد را در آن می یابید.

 

 

بالی به سواحل زیبا و مناظر دریایی خیره‌کننده خود مشهور است. نوسا دوا، سمینیاک، کوتا و جیمبران برخی از سواحل محبوب بالی هستند که گردشگران می‌توانند در آنجا تابستان خوبی را سپری کنند. اگر به دنبال آرامش هستید، آب‌های فیروزه ای و ماساژ ساحلی در زیر آفتاب، تجربه ای منحصربه فرد به شما می بخشد.

 

 

همچنین، عاشقان ماجراجویی می توانند به انواع پیاده روی ها در مناظری با آبشارها، جنگل ها، صخره ها، آتشفشان ها و ... دسترسی داشته باشند. این افراد می توانند رفتینگ، ATV، جت اسکی، بالون سواری و گشت و گذار با هلیکوپتر را تجربه کنند.

حیات وحش بالی نیز یکی از جالب ترین دیدنی های این جزیره است. اما حیات وحش بالی کجاست؟ جنگل میمون‌های اوبود، پارک فیل میسون، باغ‌وحش بالی، پارک پرندگان بالی، پارک پروانه‌های بالی، انجمن لاک‌پشت‌های دریایی بالی و پارک ملی غرب بالی مکان هایی هستند که می توانید حیات وحش بالی را در آن از نزدیک ببینید. همچنین می توانید به غواصی بروید و انواع ماهی ها و مرجان های رنگارنگ را در زیر آب را ببینید.

 

 

 

در بالی می‌توانید انواع صنایع دستی زیبا مانند کنده‌کاری روی چوب، نقاشی‌ها و کیف‌های حصیری را نیز بیابید. بالی به‌خاطر دانه‌های قهوه، ادویه‌ها، روغن‌ها، حصیر، سرامیک و نقره‌کاری خود معروف است.

اگر قصد سفر به بالی را دارید، بهتر است برنامه خود را با توجه به اطلاع از مکان های تفریحی آن تنظیم کنید. همچنین آب و هوای فصل های سفر، زمان های پربازدید یا خلوت و تخفیف های گردشگری را نیز در نظر بگیرید. شما می توانید اطلاعات لازم درباره نحوه سفر به بالی و چگونگی رزرو تورهای گردشگری بالی را از طریق آژانس های مسافرتی جویا شوید. آژانس گردشگری فلات پارس گیتی، آماده ارائه خدمات در تمام زمینه های گردشگری می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر