مجله گردشگری
امتیاز دهید :

تور صلاله عمان

تور صلاله عمان
تاریخ : 1402/08/20 / تعداد بازدید : 315/ نویسنده : فلات پارس گیتی
صلاله شهری در جنوب عمان، واقع در ساحل دریای عرب است که به دلیل تاریخ پربار و طبیعت منحصربه فردش، به عروس دریای عرب مشهور است. باغ های انبوه، آبشارهای مرتفع، رودهای خروشان، سواحل شنی سفید رنگ، غارهای پنهان و چشمه های جوشان، نمایش کوچکی از جلوه های طبیعت صلاله است. 

 

تور صلاله عمان، سفر به شهر زمردین

تور صلاله عمان، سفری به شگفت انگیزترین نقطه این کشور است. صلاله شهری در جنوب عمان، واقع در ساحل دریای عرب است که به دلیل تاریخ پربار و طبیعت منحصربه فردش، به عروس دریای عرب مشهور است. باغ های انبوه، آبشارهای مرتفع، رودهای خروشان، سواحل شنی سفید رنگ، غارهای پنهان و چشمه های جوشان، نمایش کوچکی از جلوه های طبیعت صلاله است. صلاله علاوه بر جذابیت های طبیعی، تاریخ و تمدن پرباری نیز دارد. قدمت شهر صلاله به دو هزار سال پیش باز میگردد. گواه این امر، نوشته‌ها و کتیبه‌های گوناگونی است که بر روی آثار متعلق به تمدن‌های مختلف به جای مانده است. صلاله در گذشته موقعیت استراتژیکی مهمی داشته و محل عبور کاروان های تجاری شرق آسیا به دیگر نقاط دنیا بوده است. امروزه نیز کم و بیش، این جایگاه را حفظ کرده است. این شهر در حال حاضر، دومین شهر بزرگ عمان و بزرگترین بندر دریایی این منطقه است. در ادامه شما را با جذابیت های بیشتری از این شهر زیبا آشنا می کنیم.

 

 

تور صلاله عمان با اشک صحرا

دیدن اشک صحرا در تور صلاله عمان را از دست ندهید. از ایام باستان، صلاله به کندرهای مرغوب خود شهرت داشت. کندر، رزین معطری است که از شیره درختان بیابانی به دست می‌آید و از هزاران سال پیش، به دلیل عطر متمایز و خواص دارویی خود، مورد توجه همگان بوده است. از آنجایی که بالاترین کیفیت کندر از گونه‌ای کمیاب جمع‌آوری می‌شود که در وادی‌های صلاله رشد می‌کند، سرنوشت این منطقه، با تولید و تجارت این اشک‌های صحرایی در هم آمیخته است. از بنادر باستانی که زمانی مکان پهلو گرفتن کشتی‌های تجاری برای انتقال کندر به سراسر دنیا بود و امروز به موزه کندر بدل شده تا کف دره‌هایی پوشیده از درختان کندر که هنوز هم ثمر می‌هند، باعث شد تا یونسکو صلاله برای این ماده ارزشمند به ثبت جهانی برساند. امروزه وجود این طلای زرین در صلاله سبب شده تا گردشگران جهان بخواهند به این شهر زیبا سفر کنند و از کندرهای مرغوب آن تهیه نمایند.

 

 

تجربه خریف در سفر به صلاله

بسیار از گردشگران تور صلاله عمان را برای شرکت در جشنواره خریف برمی­گزینند. خریف، یک اصطلاح محاوره­ای عربی است که برای یک پدیده آب و هوایی غیرعادی در اثر دخالت باران های موسمی به کار می برند. دوره زمانی این اتفاق، بین ژوئن تا سپتامبر است و نتیجه آن، تبدیل شدن صلاله به  جواهر سبز دریای عرب است. باران های موسمی اقیانوس هند که در نتیجه وزش بادهای سطحی به صلاله میرسد، سبب انفجار پوشش گیاهی در این منطقه می شود و در نهایت، صلاله را به منطقه ای بی نظیر و سرسبز در عمان تبدیل می کند. مردم عمان هر سال این پدیده را جشن می گیرند و به آن جشنواره خریف می گویند. این جشنواره به پاس تامین آب، حاصلخیزی باغ های پرثمر موز، نارگیل، پاپایا و ... است که خریف به این منطقه گرمسیری هدیه می کند.

 

دیگر امکانی که در تور صلاله خواهید دید

- مسجد سلطان قابوس

- بازار محلی سوق الحسن

- ساحل المغیسل

- غار المرنیف

- شهر باستانی خور روری

- تفریحات آبی و قایق سواری

_ دیدن آبشارها، چشمه ها و رودهای آرامی که از انبوه باغ ها و درختان می گذرد.

 

 

 

با همه این توصیفات، صلاله جایی است که جذابیت های آن بی نهایت است و خود به تنهایی، یک شگفتانه در طول سفر به عمان محسوب می شود. تور صلاله عمان برای آن دسته از کسانی که می خواهند در یک فرصت کوتاه، بسته گردشگری پرباری داشته باشند، بسیار توصیه می شود. برای دیدن این زمرد درخشان تردید نکنید، چرا که شگفتی های بسیاری در انتظار شما است. جهت رزرو تورهای سفر به عمان با کارشناسان فلات پارس گیتی تماس بگیرید.



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر