مجله گردشگری
امتیاز دهید :

تور چابهارگردی با فلات پارس

تور چابهارگردی با فلات پارس
تاریخ : 1402/08/15 / تعداد بازدید : 156/ نویسنده : فلات پارس گیتی
شما می توانید همواره شهرهای محبوبی مانند شیراز، اصفهان، همدان یا شهرهای شمالی را به عنوان جاذبه های جذاب ایران معرفی کنید و البته که این مقاصد گردشگری در جهان بی‌نظیر هستند، اما مکانی بکری همچون چابهار در قلب استان سیستان و بلوچستان با جاذبه‌های بسیار متنوعش نیز می تواند تجربه ای شگفت انگیز برای گردشگران بین‌المللی و داخلی باشد. تور چابهارگردی، توری است که شما می تواند در آن، تاریخ و تمدن ایران را بسنجید و در عین حال، به فرهنگ غنی مردم محلی جنوب ایران دست یابید و البته در کنار آن، از جاذبه های گردشگری ساحلی و دریایی این منطقه نیز لذت ببرید. نه فقط دریا، کویر، کوهستان و دریاچه نیز در بسته جاذبه های طبیعی این بندر بی نظیر وجود دارد. بیایید مسیر سفر بعدی خود را به سوی جنوب شرق ایران پیش ببریم و از رفتن به این سفر، شگفت زده شویم. در ادامه، به گوشه کوچکی از جاذبه های گردشگری مروارید دریای عمان سری می­زنیم.

تور چابهارگردی، با ده­ ها جاذبه گردشگری

 

 جاذبه هایی که در چابهار خواهید دید

چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که آب و هوای آن، اغلب بهاری است. یکی از جذاب ترین جاذبه های تور چابهارگردی، دیدن لباس های محلی و موسیقی سنتی اقوام بلوچ است. جاده چابهار به گوادر نیز از مسیرهایی است که می توان از مکان های دیدنی آن همچون روستای رامین و اسکله آن، تالاب لیپار یا تالاب صورتی، کوه های مریخی یا کوه های مینیاتوری و ساحل و اسکله بریس بازدید کرد. روستای باهو کلات یا گاندو، شهر کنارک نزدیک شهر چابهار و اسکله کنارک، غارهای بان مسیتی و چشمه گل افشان بندر تنگ و همچنین، روستای باستانی تیس از دیگر اماکن گردشگری بندر چابهار است.

علاوه بر این، چابهار دارای جاذبه های تاریخی­­- فرهنگی متعددی نیز می باشد، بازار محلی (بازار لاته)، قلعه باستانی تیس (یا قلعه پرتغالی ها)، مسجد جمعه تیس، باغ گیاه شناسی تیس، اسکله و ساحل تیس، موزه محلی چابهار، ساختمان تلگراف، کلبه غواصی چابهار، حرم امامزاده سید غلام رسول، حرم خضر پیامبر اعظم و استراحتگاه های ساحلی دریا کوچک و دریا بزرگ، بخش دیگری از جاذبه های دیدنی در تور چابهارگردی است.

 

 چابهار گردی با فلات پارس 

 

مسیرهای تور چابهارگردی

ارتفاع چابهار از سطح دریا ۷ متر است. میانگین دمای سالانه 24 درجه سانتی گراد و میانگین بارندگی سالانه 10 میلی متر است. بنابراین، آب و هوای معتدل و گرمسیری با رطوبت نسبی، از ویژگی های این بندر جنوبی است. برای سفر به چابهار گزینه های مختلفی وجود دارد:

·       خودرو شخصی: فاصله چابهار تا تهران از طریق جاده ایرانشهر - کرمان 1961 کیلومتر است. فاصله زاهدان تا چابهار 738 کیلومتر است. این شهر حدود 300 کیلومتر مرز دریایی در خلیج عمان دارد.

·       با اتوبوس: اتوبوس های مسافربری روزانه از زاهدان، تهران، شیراز، یزد، بندرعباس، ایرانشهر و ... به مقصد چابهار در دسترس هستند.

·       با قطار: از تهران به چابهار راه آهن مستقیمی وجود ندارد. بنابراین باید به بندرعباس سفر کنید و سپس با اتوبوس به چابهار بروید. قبل از سوار شدن به قطار، حتما اتوبوس خود را برای سفر از بندرعباس به چابهار رزرو کنید.

·       با هواپیما: مسافت پرواز چابهار تا تهران 1456 کیلومتر است و حدود 2 ساعت طول می کشد. همچنین، از فرودگاه بین المللی چابهار به شهرهای دبی، مسقط، مشهد، تهران، شیراز، بندرعباس و زاهدان نیز پرواز وجود دارد.

 

برای تور چابهارگردی همه گزینه ها امکانپذیر است. اما باید توجه داشته باشید که سفر با خودروی شخصی از مسافت های دور به مقصد چابهار، کمی چالش برانگیز است. همچنین، مسیر ریلی مستقیمی از تهران به چابهار وجود ندارد بنابراین توصیه می شود چنانچه مبدا سفر شما از فاصله دور از بندر چابهار است، از هواپیما برای سفر خود استفاده نمایید.

 

 



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر