مجله گردشگری
امتیاز دهید :

هزینه ون از مرز رازی تا وان

هزینه ون از مرز رازی تا وان
تاریخ : 1402/08/01 / تعداد بازدید : 876/ نویسنده : فلات پارس گیتی

هزینه ون از مرز رازی تا وان | مرز رازی تا وان

مرز رازی یا همچنین شناخته شده به نام گمرک رازی در استان آذربایجان غربی ایران واقع شده است. فاصله بین مرز رازی و شهر وان در ترکیه حدود 280 کیلومتر است. زمان سفر برای این مسافت ممکن است متغیر باشد و به شرایط جاده و وضعیت ترافیک بستگی دارد. بطور کلی، سفر از مرز رازی به وان با خودرو حدود 3 تا 4 ساعت طول می‌کشد.

هزینه ون از مرز رازی تا وان


هزینه ون از مرز رازی تا وان در ترکیه

سفر به ترکیه از طریق مرز رازی به مقصد وان، یک تجربه مفرح و هیجان‌انگیز است که از راه های مختلفی امکان پذیر است. یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین این راه ها، تورهای زمینی و استفاده از ون است. اما قبل از آغاز سفر، لازم است درباره هزینه‌ ون از مرز رازی تا وان اطلاعات کافی داشته باشید. کرایه ون ارزان است و می توان از آن برای سفرهای گروهی چندخانواری یا یک گروه کوچک توریستی استفاده نمود. همچنین مسافران می توانند این ون ها را به صورت اجاره ای و دربست تا پایان سفر خود در اختیار داشته باشند. فراموش نکنید که در این روش، هزینه عوارض خروج از مرز، بنزین و هزینه اقامت و غذای راننده نیز با مسافران خواهد بود. ما در ادامه قصد داریم، به بررسی هزینه‌های احتمالی در این مسیر بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

 هزینه ون از مرز رازی تا وان

 

برآورد هزینه ون از مرز رازی تا وان

1. هزینه‌ ون:

قبل از هر چیز، باید هزینه‌ ون از مرز رازی تا وان را در نظر بگیرید. این هزینه ممکن است بر اساس مدل و سایز ون، مدت زمان مسیر و سطح امکانات متغیر باشد. برای اجاره ون می‌توانید با شرکت‌های اجاره ون مختلف تماس بگیرید. در نظر داشته باشید که به طور معمول اجاره ون، تنها از شهر تهران امکان پذیر است. همچنین می توانید پس از رسیدن به مرز خوی و عبور از مرز رازی، با ون های حاضر در آن سوی مرز به توافق برسید و سپس راهی شوید. آخرین نرخ ون های ترک در مرز رازی، 120 لیر در تابستان 1402 بوده است که شما را تا مقصد وان و هتل همراهی می کنند. البته در صورت رزرو تورهای گردشگری این هزینه ها از پیش، یکجا به تور پرداخته می شود.

 

2. هزینه بنزین ون اجاره ای:

در صورتی که قصد اجاره ون را داشته باشید، می بایست هزینه بنزین را نیز به مخارج خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که در این صورت، هزینه‌ ون از مرز رازی تا وان نخواهد بود، بلکه می بایست این مسافت را از تهران در نظر بگیرید. فاصله تهران تا مرز رازی حدود 900 کیلومتر است و مسافت بین مرز رازی و وان تقریباً 106 کیلومتر است. بسته به مصرف سوخت و خودرویی که در اختیار دارید، هزینه بنزین ممکن است متفاوت باشد. برای برآورد هزینه بنزین، می‌توانید مسافت را با میانگین مصرف سوخت خودرو ضرب کرده و نتیجه را در قیمت لیتری بنزین در نظر بگیرید.

 

3. هزینه تردد و مالیات:

برای عبور از مرز، باید هزینه‌های تردد و مالیات را نیز در نظر گرفت. در صورتی که با تور زمینی این مسیر را طی می کنید، همه این هزینه در مبلغ تور محاسبه شده است. اما در صورتی که با ون اجاره ای عبور می کنید، می بایست این هزینه ها را نیز پرداخت کنید. مبلغ پرداختی ممکن است بر اساس خودرو و سیستم تردد مرزی هر دو کشور متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید با آژانس های گردشگری یا سازمان های مربوطه تماس بگیرید.

 

 هزینه ون از مرز رازی تا وان

 

بنابراین، در صورتی که بدون تور و به صورت شخصی سفر کنید، هزینه‌ ون از مرز رازی تا وان با خودتان خواهد بود، اما در صورتی که قصد سفر با تورهای گردشگری را داشته باشید می توانید رزرو ون های مرزی را نیز به عهده آژانس های مسافرتی بگذارید و با خیال راحت به مرز رازی بروید و با نشان دادن بلیط، سوار ون های ترکی آن سوی مرز رازی شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر از این تورهای زمینی با کارشناسان ما در فلات پارس گیتی تماس بگیرید.

 

 




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر