مجله گردشگری
امتیاز دهید :

همه چیز درباره سفر زمینی از جلفا به ارمنستان | اطلاعت کامل

همه چیز درباره سفر زمینی از جلفا به ارمنستان | اطلاعت کامل
تاریخ : 1402/08/03 / تعداد بازدید : 1133/ نویسنده : فلات پارس گیتی

در این مقاله میخواهیم اطلاعاتی کامل را در اختیار شما درباره چگونگی سفر از شهر جلفا به ارمنستان قرار دهیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. شما میتوانید برای اطلاع از آخرین قیمت تور ارمنستان با آژانس قلات پارس در ارتباط باشید.


شهر جلفا

شهر جلفا در شمال غربی استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است و از شرق به شهرستان کلیبر، از شمال به کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان، از جنوب به شهرستان مرند و ورزقان و از سمت غرب به استان آذربایجان غربی منتهی می‌شود. مساحت این شهر به ۱۶۷۰ کیلومتر مربع می‌رسد و جمعیت آن نیز طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ برابر با ۸۵ هزار نفر بوده است
راه  زمینی و مشترک میان ایران و ارمنستان، مرز نوردوز است. برای سفر زمینی به ارمنستان، به تبریز، جلفا و مرز نوردوزبروید . خوب است بدانید که فاصله تهران تا مرز نوردوز (جلفا) 760 کیلومتر و فاصله مرز نوردوز تا شهر ایروان، پایتخت ارمنستان 485 کیلومتر است. اگر بخواهید از مرز تا ایروان پیوسته بروید، حدود 9 تا 10 ساعت در راه هستید. در غیر این صورت زیبایی های طبیعی ارمنستان آن قدر جذاب هست که بخواهید اوقات بیشتری را در راه بگذرانید. 
ساعت کاری مرز: 24 ساعته
فاصله مرز نوردوز تا ایروان: 485 کیلومتر.

اگر به دنبال تجربه یک سفر جذاب و متفاوت هستید، تور زمینی ارمنستان از جلفا می‌تواند یک گزینه عالی باشد. این تور فراموش‌نشدنی شما را از میان مناظر طبیعی خیره‌کننده، به سفری در دل تاریخ و فرهنگ کشور ارمنستان می برد. مناظر کوهستانی و چشمگیر با دره‌های عمیق، دریاچه‌های درخشان و رودخانه‌های جاری و دشت های سبز و جنگل های انبوه، تنها گوشه ای از چشم اندازهای این سفر هیجان انگیز است. از طرفی، به دلیل موقعیت استراتژیک ارمنستان در منطقه قفقاز در روزگاری نه چندان دور، این کشور محل آمد و شد رومیان، بیزانسی­ها، ایرانی­ها و شوروی­ها بوده است. اما در تمامی این شلوغی های فرهنگی، ارمنستان همچنان قاطعانه زبان، فرهنگ و میراث غنی خود را تا به امروز حفظ کرده است. در این کشور قدم به قدم، آثار کهن و تاریخی فراوانی به چشم می خورد که نظیر آن در جای دیگر نیست. کشوری که این چنین فرهنگ غنی و اصیل دارد، قطعا حرف های فراوانی برای گفتن دارد و جلوه های دیدنی بسیاری از خود به نمایش می گذارد. بنابراین، سفر به ارمنستان، یک سفر پر از شگفتی است.

 

صومعه خور ویراپ در دامنه آرارات

 

تور زمینی ارمنستان از جلفا، سفری که در آن جاذبه های فراوانی را خواهید دید

مرز شمال غربی ایران، نقطه شروع تور زمینی ارمنستان از جلفا است که در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این مرز از نظر تاریخی و فرهنگی، بسیار مهم است و با جاذبه‌های فراوانی همچون قلعه جلفا در ساحل جنوبی رود ارس، آبشار ماهاران در کنار رودخانه ارس، پارک ملی کنتال در مرز ارمنستان و... همراه است که می‌تواند هر گردشگری را شگفت‌زده کند. پس از عبور از مرز، وارد سرزمین ارمنستان خواهید شد. ارمنستان کشوری با تاریخ غنی و فرهنگ متنوع است که جاذبه‌های فراوانی برای دیدن دارد. یکی از شهرهای مهم کشور ارمنستان، شهر ایروان است که با معماری خاص خود، موزه‌های متعدد، بازارهای زنده و رستوران‌های معروف، توریست‌های بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود می خواند. در طول سفر زمینی خود به ارمنستان، می‌توانید از جاذبه هایی همچون آکواریوم دلفین و باغ گیاه شناسی ایروان، پل شیطان در صومعه تاتو، صومعه گغارد، معبد گارنی، کلیسای باستانی زوارتنوتس و گریگور لوساووریچ، موزه های تاریخ ارمنستان، ماتناداران و اربونی، آبشارهای جرموک، شاکی، ترچان، گغارت و همچنین مراکز خرید متعدد دیدن کنید. البته، بازدید از شهر باستانی آرتاشات و صومعه خور ویراپ در منطقه آرارات، پارک ملی دلیجان، جنگل شیکاهوق، دریاچه سِوان نیز از دیگر جاذبه های گردشگری ارمنستان است که بازدید از آن بسیار جالب توجه است.

 

 

دریاچه سوان

بنابراین، تور زمینی ارمنستان از جلفا، فرصتی مناسب برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم همسایه،  یعنی ارمنستان شگفت انگیز است. در این تور، با طبیعت زیبای کوهستان های شمال غرب ایران و ارمنستان هم قدم می شوید و لذت این سفر را بی نهایت می یابید. در تور ارمنستان شما این فرصت را خواهید داشت تا با مردمان مهمان‌نواز این کشور آشنا شوید و غذاهای محلی متنوع و خوشمزه آنها را تجربه کنید. اگر به دنبال یک سفر منحصر به فرد و کم هزینه هستید، تور زمینی جلفا به مقصد ارمنستان می‌تواند انتخابی عالی باشد. برای اطلاعات بیشتر از جزییات این تورهای بی نظیر، با کارشناسان گردشگری ما در فلات پارس گیتی تماس بگیرید.

پارک ملی دلیجان

 

آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی برگزار کننده تور زمینی ارمنستان از کل استان های ایران از شهر جلفا مرز نوردوز می باشد . برای گرفتن اطلاعات بیشتر با فلات پارس در تماس باشید . 

مرز نوردوز

بیشتر بخوانیم :تور زمینی  وان



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر