مجله گردشگری
امتیاز دهید :

دیدنی های وارنا بلغارستان

دیدنی های وارنا بلغارستان
تاریخ : 1398/09/19 / تعداد بازدید : 1156/ نویسنده : فلات پارس گیتی
وارنا پایتخت کشور بلغارستان نیست اما بعد از تفلیس مهمترین شهر آن به شمار می آید، که با شن های طلائی سواحل به شهرت رسید و حالا یکی از مهمترین مقاصد سفرهای ایرانیان به شمار می آید.

دیدنی های وارنا بلغارستان

وارنا دیدنی های متعددی دارد که همین موضوع باعث سردرگمی توریست های خارجی می گردد به همین خاطر اینابر قصد دارم که به صورت دسته بندی شده دیدنی های این دیار را به شما عزیزان معرفی کنم، در این مطلب به دیدنی های تارخی شهر وارنا خواهم پرداخت، با من همراه باشید تا بدانیم با خرید تور بلغارستان و شهر وارنا از چه اماکن دیدنی تاریخی در این دیار ممکن است بازدید کنید.

کلیسای مادر آو گاد وارنا

یکی از جالب ترین بناهای تاریخی که در وارنا قابل مشاهده است کلیسای مادر آو گاد یا همان مادر خداوند the Mother of God Cathedral است. این مکان یک کلیسای بسیار وسیع می باشد و سومین کلیسای مشهور بلغارستان است. این نیایشگاه در سال 1886 میلادی آغاز به کار کرد و هم از نظر تاریخی و هم معماری حائز اهمیت است. این عبادتگاه حالا نماد شهر وارنا نیز به شمار می آید و آن را با گنبدهای طلائی رنگش می شناسند.

موزه وارنا

موزه باستان شناسی وارنا

تا نام موزه به میان می آید، بسیاری از گردشگران از بازدید این اماکن سر باز می زنند اما توصیه می کنم حتی اگر از بازدید از موزه ها لذت نمی برید از موزه باستان شناسی وارنا Varna Archaeological Museum دیدن نمایید زیرا این مکان می تواند تا حدود زیادی شما را با فرهنگ و پیشینه بلغارستان و مردمش آشنا کند. این مکان در تاریخ 3 ژوئن سال 1888 میلادی کارش را آغاز کرد که در آن زمان بخشی از یک کتابخانه به شمار می آمد و در سال 1993 نه تنها به یک موزه مستقل تبدیل شد بلکه به مهمترین موزه ی شهر وارنا تبدیل گشت.
ویژگی خاص موره باستان شناسی وارنا این است که دو قسمت دارد که کاملا روباز هستند و می توانید در فضای باز شاهد آثار تاریخی باشید و در رابطه با آنها اطلاعات کسب کنید.

موزه باستان شناسی وارنا

بنای یادبود دوستی بلغارستان در وارنا

یادبودی در شهر وارنا وجود دارد که با نام "بنای یادبود دوستی بلغارستان و اتحاد جماهیر شوروی" the Bulgarian-Soviet Friendship شناخته می شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در طی سفرتان، نیم نگاهی به تاریخ مردم مقصدتان داشته باشید، یادبود دوستی بلغارستان و جماهیر شوروی می تواند مکان خوبی برایتان باشد زیرا هر قسمت از آن معماری خاصی را می رساند و به یک موضع اشاره دارد. این مکان پله های زیادی دارد که وجودشان باعث شده لوکیشن خوبی برای عکاسی باشد.

بنای یادبود دوستی بلغارستان در وارن

ترمه رومی در وارنا

ترما رومی یا Roman Thermae نیز یکی دیگر از دیدنی های تاریخی موجود در شهر وارنا است. این مکان در حقیقت بقایای یک حمام قدیمی می باشد که همانطور که از نامش مشخص می باشد، قدمتش به دوران امپراتوری رومیان باز می گردد. برای دیدن این مکان باید از مرکز شهر وارنا به سمت جنوب بروید. این مکان چهارمین حمام بزرگ باقی مانده از رومیان در سراسر قاره اروپا می باشد و طبیعت زیبایی هم در اطرافش وجود دارد که برای تفریحات خانوادگی و لذت بردن از چشم اندازها مناسب است.

ترمه رومی در وارنا

موزه پارک وارنا

یکی از بهترین مکانها در وارنا که می تواند توجه دوست داران تاریخ و طبیعت را به یکباره به خود جلب کند، موزه پارک وارنا Vladislav Varnenchik است. این موزه در میان پارکی چند هکتاری قرار دارد و فاصله کمی با میدان نبرد شهر دارد و جایی است که یکی از مهمترین پادشاهان بلغارستان جان خود را از دست داد. در پارک موزه وارنا می توانید ابزار و وسایلی که قدمتشان به قرن شانزدهم میلادی و پیش از آن بازمیگردد را مشاهده کنید که از همین ناحیه یافت شده اند؛ انواع پرچم ها، مدال ها، بلیط ها و لباس نظامیان در این مکان در معرض دید عموم قرار دارند. لازم است ذکر کنم که پوشش گیاهی پارکی که این موزه در آن واقع شده نیز منحصر به فرد می باشد و اغلب بومی بلغارستان می باشد.

موزه پارک وارنا




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر