مجله گردشگری
امتیاز دهید :

همه چیز درباره ایروان پایتخت ارمنستان | مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری

همه چیز درباره ایروان پایتخت ارمنستان | مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری
تاریخ : 1399/02/20 / تعداد بازدید : 1347/ نویسنده : فلات پارس گیتی

شهر ایروان پایتخت کشور زیبای ارمنستان است و از آنجایی که تور زمینی ارمنستان جزو تورهای محبوب ایرانیان به شمار می آید، شهری نام آشنا محسوب می شود. ما در سفرهای مجازی آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی بارها به ارمنستان سفر کردیم و می توانید راهنمای سفر به ارمنستان را به صورت کامل و تخصصی در بخش بلاگ وب سایت روبه رو پیدا کنید اما لازم دانستیم تا یکبار به صورت مجزا به معرفی شهر ایروان ارمنستان بپردازیم تا اگر شما هم علاقه مند به سفر به ارمنستان هستید، در رابطه با این دیار اطلاعات بیشتری داشته باشید، شما را به ادامه دعوت می کنم.


ایروان کجاست؟

ارمنستان کشوری در آسیای غربی است و در منطقه ای کوهستانی قرار دارد. کشورهای گرجستان، ترکیه، ایران و آذربایجان همسایه های این سرزمین به شمار می آیند. شهر ایروان بزرگترین و مهمترین شهر و پایتخت ارمنستان است. ایروان در امتداد رودی به نام هرازدان قرار دارد و به همین خاطر آب و هوای آن بسیار مناسب است. گفته می شود که زمان ساخت این کشور پادشاهان دورترین نقطه غربی دشت آرارات را انتخاب کرده و ایروان را در آن بنا نهادند. ایروان یک شهر اروپایی به شمار نمی آید اما آن را شهری وابسته به اروپا به شمار می آورند. نگاهی کلی به مشخصات این شهر می اندازیم:
جمعیت شهر ایروان: بر اساس سرشماری سال 2011 میلادی ۱٬۰۶۰٬۱۳۸ نفر اعلام شد.
شهردار ایروان: آقای هایک ماروتیان شهردار ایروان است.
ارتفاع ارمنستان: ۹۸۹٫۴ متر
کد تلفن ایروان: ۳۷۴ +

میدان اصلی شهر ایروان

ایروان برای سفر امن است؟

یکی از نکاتی که مسافران و به ویژه اروپایی ها در رابطه با ایروان را به شک می اندازد، مساله امنیت در این شهر است، در این رابطه باید بگویم که ایروان برای سفر کاملا امن است و از این لحاظ شباهت زیادی به شهرهای اروپایی دارد. ایروان را می توان شهری امن هم برای توریست های خارجی و هم ساکنان و بومیان دانست. ناگفته نماند که برخی امریکایی ها تصور می کنند که مرکز شهرها در کشورهای آسیایی امن نیست اما باید بگوییم که ایروان یکی از امن ترین شهرهای منطقه محسوب می شود.

نمایی بسیار زیبا از شهر ایروان

تاریخچه شهر ایروان

تاریخی که از ایروان در دست داریم به 4000 سال پیش باز می گردد و اسناد خوبی وجود دارد که مردم در قسمت های ایروان امروزی از همان دوران زندگی می کردند. جای تعجبی ندارد که باستان شناسان قطعاتی را در ایروان یافته اند که قدمت آنها به 782 سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد.
آنچه از اسناد تاریخی بر می آید سده های 4 تا 6 پیش از میلاد بخش کنونی ایروان مهمترین مرکز ارامنه بود که این دوران مصادف است با امپراتوری هخامنشیان. اولین کلیسایی که در ایروان ساخته شد در سده پنجم میلادی بود که متاسفانه در قرن بیستم و سال 1931 میلادی فروپاشید و نابود شد. حدود قرن هفتم میلادی ایروان به دست اعراب افتاد و از آن زمان روابط بازرگانی ارمنستان با کشورهای اروپایی بهبود یافت. در قرن چهاردهم میلادی بود که تیمور گورکانی یکی از پادشاهان این سلسله ایروان را فتح کرد و ایروان به مرکز ایلخانی ها تبدیل شد. ایروان یکی از سرزمین هایی بود که در نهایت به واسطه قرارداد ترکمانچای برای همیشه از ایران جدا شد.

پله های آبشاری ایروان

دیدنی های ایروان

ما در یکی از سفرهای فلات پارس گیتی به معرفی کامل دیدنی های ایروان پرداختیم اما بد نیست بدانید که جاذبه های گردشگری این شهر را می توان به دو بخش اصلی بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی تقسیم کرد که اگر تور ارمنستان را خریداری کنید در سفر خود به صورت ترکیبی از آنها دیدن خواهید کرد. اغلب تورهای زمینی و هوایی ارمنستان به مقصد ایروان هستند به همین خاطر برخی از دیدنی های مشهور ایروان را با هم مرور می کنیم: کاسکاد، میدان جمهوری ایروان، یادمان نسل کشی ارمنستان، بازار ورنیساژ، تالار ارپرای ایروان، ماتناداران، مجسمه مام ارمنستان و...
برای آن که اطلاعات کامل تری در رابطه با جاذبه های گردشگری ایروان داشته باشید، توصیه می کنم که از بخش بلاگ دیدن نمایید.

ساختمان ساعت ایروان

قیمت تور ایروان

در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا یا کوید 19 تورهای ایروان ارمنستان نیز مانند سایر مقاصد لغو شده اند اما شما می توانید با مراجعه به صفحه تور ارمنستان همواره از قیمت ها با خبر شوید و در صورت ارائه شدن تورها آنها را خریداری کنید. توجه داشته باشید که آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی مجری مستقیم تورهای ارمنستان است و شما تورها را بدون واسطه از ما خریداری خواهید کرد.

شهر ایروان ارمنستان


پست های مشابه
برچسب ها
تور ارمنستان