مجله گردشگری
امتیاز دهید :

بازدید کلیسای کاشوتی گرجستان

بازدید کلیسای کاشوتی گرجستان
تاریخ : 1398/10/23 / تعداد بازدید : 1791/ نویسنده : فلات پارس گیتی
بسیاری از هموطنان عزیزمان با خرید تور ارزان گرجستان به شهرهای مختلف آن ازجمله تفلیس سفر می کنند تا علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور از طبیعت آن لذت ببرند. از جاذبه های گردشگری مهم کشور گرجستان کلیساهای آن می باشند که در شهرهای مختلف به شیوه های گوناگون ساخته شده اند. در این مطلب از آژانس فلات پارس گیتی قصد داریم به معرفی کلیسای کاشوتی (Kashveti Church) بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

عکس مراسم مذهبی در کلیسای کاشوتی گرجستان

معرفی کلیسای کاشوتی

کلیسا کاشوتی که نام دیگر آن کلیسای جرج نیز می باشد در سال ۱۹۰۴ تا ۱۹۱۰ توسط در شهر تفلیس ساخته شد. طراح و معمار این بنا یک شخص اهل آلمان به نام بیلفلدت بود که طراح کلیساهای قرون وسطی و بسیاری از مکان‌های دیگر شهر تفلیس بود. اشراف بوروژوازی دستور ساخت این مکان مقدس را داد که از دیدن آن در تور گرجستان لذت خواهید برد. کلیسای کاشوتی در واقع بازسازی شده کلیسای قدیمی شهر بود که در سال 1753 به دستور خانواده Amilakhari ساخته شد. برای تزئین کلیسا نیز نقاشان به نام گرجستان آثاری از انجیل را طراحی کرده اند که امروز می توانید از آنها دیدن کنید.

کلیسای کاشوتی گرجستان

افسانه کلیسا کاشوتی

به طور معمول درباره کلیساها افسانه یا داستان خاصی بیان نمی شود اما ماجرای افسانه کلیسای کاشوتی کمی متفاوت است. افسانه های می گویند که نام کلیسای کاشوتی از یک سنگ نوشته گرفته شده است که کلمه گرجستانی Kashveti به هنگام تولد شاوا Shava بر روی آن هک شده است. شروع افسانه از راهبی به نام دیوید است که برای موعظه به خیابان می رفت و با مردم صحبت می‌کرد. او روزی از سمت یک زن مورد تهمت قرار می‌گیرد. پس از آن دیود از طرف مردم ترد می‌شود تا آنکه او یک روز به میدان می رود و یک پیش بینی انجام می‌دهد. او به مردم می‌گوید این پیش بینی دلیلی بر بی‌گناهش می‌باشد. دیوید نیز به آن زن می‌گوید "به خاطر دروغ و تهمتی که به من داشته در هنگام زایمان خواهی مُرد و کودک تو روی سنگ به دنیا خواهد آمد". و این پیش بینی او محقق می شود.

تاریخچه و افسانه کلیسای کاشوتی گرجستان

معماری این مکان منحصر به فرد

سبک معماری کلیسای کاشوتی نیز مانند بسیاری دیگر از بناهای تاریخی شهر تفلیس به سبک قرون وسطی ساخته شده است. شاید بتوان به نوعی کلیسای کاشوتی را نمونه کوچک کلیسای جامع تثلیث (Holy Trinity Cathedral) دانست. محرابی نقاشی شده از تصویر سنت دیوید و نوع حجاری سنگ ها، به زیبایی هرچه تمام تر در کنار هم قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که کلیسای کاشوتی در طی سالهای گذشته چندین مرتبه بازسازی شد که اصلی‌ترین آنها حدود 150 سال پیش بود. در پایان قرن ۱۹ میلادی دولت وقت گرجستان تصمیم می‌گیرد تا یک کلیسای جدید در محل فعلی بسازد. تقریبا تمامی هزینه ساخت کلیسا توسط خانواده های ثروتمند تفلیس از طریق موسسه های خیره وابسته تامین شد. 

معماری کلیسای کاشوتی گرجستان

هتل های اطراف کلیسای کاشوتی

همانطور که می‌دانید در شهر تفلیس هتل‌ها و مراکز اقامتی متنوعی وجود دارد که می‌توانید قبل از خرید تور ارزان گرجستان از طریق سایت های مرجع رزرو هتل اطلاعات آنها را بررسی کنید. به طور کلی در نزدیکی جاذبه های گردشگری درون شهری تفلیس هتلهای متعددی وجود دارند بنابراین لازم نیست نگران محل اقامت و هزینه رفت و آمدتان باشید. هتل بیتمور، هتل موزه اوربلاینی، هتل تراس (The Terrace)، هتل فولک (Folk Hotel)، کورال بوتیک هتل (Coral Boutique Hotel)، هتل مرکور تفلیس (Mercure)، هتل رادیسون بلوریوریا (Radisson Blu Iveria)  از جمله نزدیک ترین هتل‌ها به کلیسای کاشوتی هستند.

هتل های اطراف کلیسای کاشوتی

نزدیک ترین رستوران‌ها به کلیسای کاشوتی

در شهر تفلیس رستوران های متعددی وجود دارد که می‌توانید انواع غذاهای گرجی را نوش جان کنید. در نزدیکی کلیسای کاشوتی گرجستان نیز رستوران‌های مختلفی مانند کافه رادیو (RadioCafe)، رستوران ملوگرانو (Melograno)، بستنی فروشی و کافه شکلات (The Cone Culture Ice Cream)، اسکولا کافه (Skola Coffee) وجود دارند.

رستوران و کافی شاپ نزدیک کلیسای کاشوتی

آدرس کلیسای کاشوتی

گرجستان، تفلیس، شوتا  روستاولی (Shota Rustaveli)، نزدیک پارلمان ملی گرجستان

نزدیک ترین جاذبه های گردشگری به کلیسای کاشوتی

موزه باستان شناسی گرجستان (Georgian National Museum)، موزه عکاسی (Fotografia)، گالری ملی گرجستان (National Gallery)

موزه ملی گرجستان

در پایان این مطلب، اگر تصمیم گرفته‌اید که به گرجستان سفر کنید و به دنبال تور مناسب می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم به لینک های رو به رو مراجعه نمایید:

قیمت تور گرجستان

سفر زمینی به گرجستان



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر