مجله گردشگری
امتیاز دهید :

معبد وات آرون تایلند

معبد وات آرون تایلند
تاریخ : 1402/04/25 / تعداد بازدید : 2623/ نویسنده : فلات پارس گیتی
این معبد نماد معماری کوه مرو، مرکز جهان در کیهانشناسی بودایی است. در اساطیر بودیسم تبت، کوه مرو مکانی است که مرکز مرکزی جهان را نشان می دهد. برای دیدن معبد وات آرون باید به محله وات چانگ سر بزنید و به راحتی این نیایشگاه زیبا را خواهید یافت.
وات آرون نام یکی از مشهورترین معابد کشور تایلند است که در شهر بانکوک قرار دارد. سبک معماری، فضای دلنشین و چشم انداز این معبد به رودخانه جذاب چائو پرایا Chao Phraya River دست به دست هم دادند تا این مکان مشهور شود. اگر تور بانکوک را خریده اید و در حال برنامه ریزی برای سفرتان هستید، پیشنهاد می کنم که بازدید از وات آرون را از دست ندهید. در ادامه بیشتر در رابطه با وات آرون برایتان خواهم گفت.

معرفی معبد وات آرون تایلند

وات آرون معبدی فوق العاده است که ارتفاع بنایش به 70 متر می رسد و با گنبد مخروطی و جذابش شناخته می شود. این مکان را با استفاده از کاشی، شیشه و سرامیک آرائیده اند و به همین خاطر در همان نگاه اول چهره هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند. این مکان پله های پر شیب بسیاری دارد که گردشگران می توانند از آنها بالا بروند و از چشم انداز آن لذت ببرند، البته ناگفته نماند که شیب این پله ها زیاد است و برای امنیت باید از میله های دو طرف آنها کمک بگیرید.
معبد وات آرون در سال 1768 میلادی به شهرت رسید زیرا پادشاه تاکسین بعد از مبارزه ای سخت به این مکان می رسد و در ان آرام می گیرد، از آنجایی که پادشاه در هنگام طلوع خورشید به وات آرون می رسد، نام معبد را به وات چانگ-معبد تغییر می دهد که به معنای سپیده دم است. این معبد زیبا بارها در طی تاریخ مرمت شد اما یکی از مهمترین مرمت هایش بین سالهای 1824 تا 1851 میلادی بود که تغییرات زیادی در آن زمان روی وات آرون ایجاد شد.

معبد وات آرون تایلند

دیدنی های معبد وات آرون تایلند

از آنجایی که برخی از شما مسافران عزیز دوست دارید که پیش از دیدن معبد، بدانند که به سوی چه بنایی رهسپار هستند، در این بخش به معرفی قسمت های مختلف نیایشگاه وات آرون خواهم پرداخت.
در ابتدا توریست ها چند دقیقه ای را به عکاسی از چشم انداز معبد و رودخانه می پردازند و غرق در زیبایی می شوند، هر قدر که به معبد نزدیک شوید، متوجه خواهید شد که این نیایشگاه وسعت زیادی ندارد. در حقیقت این مکان شامل یک سالن اصلی می‌باشد که مخصوص تشریفات بوده و هست، این مکان را می توانید با آجرهای نارنجی و جذابش بشناسید، در اینجا پر است از مجسمه های کوچک و بزرگ که هریک داستانی در ورایشان وجود دارند. سالن تشریفات معبد وات آرون از آن جهت حائز اهمیت است که در داخل آن بخشی وجود دارد که اشیای قیمتی را داخلش نگهداری می کنند.
گذشته از سالن ذکر شده، معبد وات آرون به دو قسمت یا معبد کوچکتر تقسیم می شود که با نامهای ویهان و معبد کوچک ویهان آن ها را نامگذاری کرده اند. این بخشهای معبد هم دیوارهایی رنگین دارد و می توانید در آنها مجسمه های بودا را تماشا کنید.
وقتی از معبد خارج شوید با 6 بنای کوچک در اطراف وات آرون و در کنار رودخانه روبه رو خواهید شد که به سبک چینی ساخته شده اند و در حقیقت اسکله هستند اما قسمت هایی از وات آرون می باشند.

معبد وات آرون تایلند

بازدید از معبد وات آرون

پیش از این که به معبد وات آرون بروید خوب است که چند نکته را در نظر داشته باشید، در ابتدا باید بگویم که با آن که وات آرون در تایلند واقع شده، یک بنای مذهبی است و برای پیروان بودا یک جایگاه مقدس می باشد، بنابراین بهتر است که لباس پوشیده به تن کنید، در غیر این صورت مجبور خواهید شد که در محل هزینه لباس بپردازید و لباس مناسب اجاره کنید.
ساعت بازدید از معبد وات آرون بانکوک تایلند: 8:30 تا 18:00
آدرس معبد وات آرون تایلند: بانکوک، منطقه وات آرون، کوچه وانگ دوئم، کنار رودخانه چائو پرایا
قیمت ورودی معبد وات آرون: 50 بات
پیشنهاد می کنیم که برای سفرتان به بانکوک و تورهای شهرگردی به خوبی برنامه ریزی کنید و در کنار وات آرون در یک روز از دیگر دیدنی های این شهر نیز بازدید کنید زیرا دیدن این مکان زیبا حدود 1 ساعت زمان شما را به خود اختصاص خواهد داد.

 

تور تایلند