مجله گردشگری
امتیاز دهید :

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول
تاریخ : 1402/04/25 / تعداد بازدید : 3953/ نویسنده : فلات پارس گیتی
مسجد سلطان احمد استانبول که به مسجد آبی The Blue Mosque معروف است و دومین مسجد معروف استانبول پس از ایاصوفیه به شمار می آید. بازدید از این نیایشگاه باشکوه کاملا رایگان می باشد و اوج شکوه معماری عثمانیان را به رخ بازدیدکنندگانش می کشاند.

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول که به مسجد آبی The Blue Mosque معروف است و دومین مسجد معروف استانبول پس از ایاصوفیه به شمار می آید. افرادی که به خاطر لذت بردن از بناهای تاریخی و تماشای معماری های فاخر به ترکیه سفر می کنند، همواره نام مسجد سلطان احمد نیز در برنامه سفر آنها قرار دارد. اگر شما هم تور استانبول را خریداری کرده اید و قصد سفر به این شهر معروف را دارید، خوب است که کمی با مسجد آبی آشنا شوید تا بدانید آیا علاقه مند هستید که از آن دیدن کنید یا خیر.
مهمترین دلیل شهرت مسجد آبی همانطور که از لقبش مشخص است، رنگ آبی موجود در کاشی کاری های این بناست؛ اما وقتی از ان دیدن کنید، متوجه خواهید شد که وسعت و عظمت این نیایشگاه هم نقش مهمی در محبوبیتش دارد.
مسجد سلطان احمد استانبول بین سال های 1609 تا 1616 و در زمان حکومت سلطان احمد اول ساخته شده است و درست مانند دیگر مساجد استانبول شامل آرامگاه سازنده آن،ی ک مدرسه و بیمارستان می شود که زیبایی آن چشم هر بیینده ای را به خود خیره خواهد کرد.
از نکات خوبی که در رابطه با مسجد آبی باید به آن اشاره کنم، این است که به دلیل آن که هنوز در آن نماز برگزرای می‌گردد، لازم نیست برای بازدید از آن هزینه ای بپردازید و دیدن آن کاملا رایگان می باشد.

مسجد آبی استانبول

چرا از مسجد سلطان احمد استانبول دیدن کنیم؟

علاوه بر زیبایی خیره کننده مسجد سلطان احمد که قبل تر به آن اشاره کردم، موقعیت قرارگیری مسجد آبی نیز مهم است زیرا در نزدیکی استادیوم کهن و معروف بیزانتی قرار گرفته و در محله مشهور فاتح استانبول واقع شده است. محله فاتح به خاطر دسترسی آسانش به شهرت رسیده و این امکان را به مسافران می دهد تا با استفاده از انواع وسایل نقلیه عمومی به مقصد خود برسند.
بر اساس آمارهای به دست آماده سالانه بیش از 5 میلیون گردشگر از مسجد آبی استانبول دیدن می کنند، بنابراین حتما ارزش یکبار دیدن را دارد. بد نیست بدانید که مسجد آبی از ابتدا که در دوران عثمانیان ساخته شد، یک مسجد بود و مانند مسجد ایاصوفیه از کلیسا به مسجد تغییر کاربری نیافته است، پس می تواند مکان خوبی برای آشنایی شما با معماری دوران عثمانیان باشد.

مسجد آبی استانبول

پوشش در هنگام ورود به مسجد آبی استانبول

با این که ترکیه کشور آزادی است و مردم آن و گردشگران می توانند با حجاب و یا بدون حجاب در اماکن عمومی تردد کنند، اما به دلیل آن که تعداد زیادی از ساکنان ترکیه و به ویژه شهر استانبول مسلمان هستند، همواره بهتر است که به احترام آنها شئونات اسلامی را رعایت کنیم، این موضوع در هنگام ورود به اماکن مقدس اجباری است؛ با این معنا که گردشگران پیروی هر دینی که باشند باید هنگام ورود به مسجد آبی و یا سایر مساجد موجود در استانبول حجاب داشته باشند و موهایشان را بپوشانند، در بخش ورودی مساجد، قسمتی وجود دارد که به گردشگران خانم روسری به صورت رایگان داده می شود تا حجاب داشته باشند؛ همچنین مانند ایران برای ورود به مساجد باید کفش های خود را در بیاورید.

پوشش مسجد آبی استانبول

آدرس مسجد آبی استانبول

مسجد آبی در محله فاتح استانبول است، بنابراین از مترو و اتوبوس هایی که به سمت این محله می روند، می توانید استفاده نمایید. نزدیکترین ایستگاه مترو به مسجد آبی استانبول، ایستگاه سلطان احمد است که اگر در آن پیاده شوید، با 12 دقیقه پیاده روی به بنای مسجد آبی خواهید رسید. اگر علاقه مند هستید که به وسیله اتوبوس به مسجد برسید، باز هم باید در ایستگاه سلطان احمد از اتوبوس پیاده شوید که در این صورت تا مسجد آبی 8 دقیقه پیاده روی پیش رو خواهید داشت.

آدرس مسجد آبی استانبول

چند نکته درباره مسجد سلطان احمد استانبول

برای بازدید از سلطان احمد استانبول برنامه ریزی کنید، زیرا محله سلطان احمد بسیار شلوغ است.
بهترین زمان برای دیدن این مسجد بعد از نماز صبح است.
توجه داشته باشید که به ازای هر بار نماز خواندن مردم در این مسجد، درهای مسجد به مدت 90 دقیقه بسته خواهد ماند.
قبل از ورود به مسجد، کفشهای خود را در آورده و در کیسه قرار دهید و با خود به داخل ببرید، البته میتوانید در مکانهای تعبیه شده برای این کار قرار بدهید اما برای امنیت بیشتر، توصیه می شود که داخل مسجد ببرید.
برای ورود به مسجد آبی استانبول نمی توانید با لباسهای ساحلی وارد شود.

مسجد آبی استانبول

 

تور استانبول

پست های مشابه
برچسب ها
تور استانبول


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر