مجله گردشگری
امتیاز دهید :

جاذبه های معروف ارمنستان

جاذبه های معروف ارمنستان
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 3771/ نویسنده : فلات پارس گیتی
کشور کوچک ارمنستان با 3500 سال تاریخ یکی از غنی‌ترین کشورهای دنیا می‌باشد که جاذبه های گردشگری فراوانی دارند. مناطق دیدنی ارمنستان را می توانیم به جاذبه های گردشگری باستانی، تاریخی و طبیعت‌گردی تقسیم کنیم که هر کدام از این جاذبه ها در نوع خود بی نظیر هستند. اگر قصد خرید تور ارمنستان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید تا چند جاذبه گردشگری زیبای و عجیب ارمنستان را به شما عزیزان معرفی کنیم.
جاذبه های گردشگری ارمنستان با عکس خوب

کشور ارمنستان

هر ساله تعداد زیادی کتاب های راهنمای تور ارمنستان برای کشف این سرزمین جالب چاپ می‌شود که در این کتاب ها اطلاعات خوبی درباره تاریخ ارمنستان، آداب و رسوم و سنت های گذشته ارمنستان و طبیعت ان را در اختیار مسافران تور ارمنستان قرار می دهد. اگر بخواهیم یک مقایسه کلی از تعداد جاذبه های گردشگری ارمنستان با سایر مقاصد مسافرتی مانند تور ترکیه داشته باشیم، خوب است بدانید که تعداد مکان های توریستی ارمنستان به نسبت کشور ترکیه کمتر است ولی در نوع خود منحصر به فرد هستند چون روایتگر تاریخ غنی این سرزمین می باشند.

 

میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان Republic Square یکی از ساده‌ترین و مهمترین جاذبه‌های گردشگری کشور ارمنستان می‌باشد که بیشتر گردشگران در سفرشان به شهر ایروان بارها و بارها از میدان عبور می‌کنند. علت عجیب بودن میدان جمهوری را می‌توان در نوع طراحی و مساحت آن جست و جو کرد. میدان جمهوری که نام قدیمی آن میدان لنین Lenin می‌باشد، با مساحت 14000 متر مربع در مرکز شهر ایروان قرار دارد و محل اتصال خیابان‌های نعلبندیان، آبوویان، تیگران بزرگ، وازگن سارگسیان و آمیریان می‌باشد. شاید به جرات بتوان گفت که هیچ منقطه ای در شهر ایروان شلوغ‌تر از این میدان نیست چون در اطراف آن ساختمان‌های مهم دولتی، بناهای تاریخی، سالن کنسرت و اپرا، کافی‌شاپ ها و رستوران های مختلفی وجود دارند که می تواند ساعت‌ها وقت شما را به خود اختصاص دهد. پس پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که در تور ارمنستان زمینی یا هوایی زمان زیادی را به گشت و گذار در میدان جمهوری اختصاص دهید. برای آشنایی بیشتر با میدان جمهوری به لینک رو به رو مراجعه کنید: همه چیز درباره میدان جمهوری

آدرس میدان جمهوری

ارمنستان، ایروان، مرکز شهر

میدان جمهوری ایروان

سمفونی سنگ ها

در منطقه کوتایک Kotayk ارمنستان یک دره زیبا با نام گارنی وجود دارد که به خاطر ستون‌های بازالت منحصر به فردش مشهور است. یکی از جالب ترین پدیده های زمین شناسی در صخره گارنی اتفاق افتاده است که باعث شده است تخته سنگ های دره به شکل پله پله برش بخورند. کارشناسان معتقدند هستند که این دره تداعی کننده نت های سمفونی در موسیقی می باشد به همین دلیل به این مکان زیبا سمفونی سنگ ها Symphony of the Stones می‌گویند. اگر از دور به صخره نگاه کنید، بسیاری از صخره ها به شکل یک ارگ غول پیکر شباهت دارند که بسیار دیدنیست. دره سمفونی جز جاذبه های گردشگری طبیعتی کشور امرنستان ثبت شده است و شما عزیزان می‌توانید هنگام بازدید از معبد گارنی و چغارد از این دره بازدید کنید.

آدرس منطقه سمفونی سنگ ها

ارمنستان، نرسیده به معبد گارنی، جاده گارنی 2215

سمفونی سنگ ها ارمنستان

کلیسای جامع اچمیادزین

شهر اچمیادزین حدود 20 کیلومتر از ایروان (30 دقیقه با ماشین) فاصله دارد. سفر به ارمنستان بدون بازدید از اچمیادزین کامل نخواهد بود. خوب است بدانید که ارمنستان اولین کشور در جهان بود که در سال 301 میلادی، مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشورش پذیرفت. در ان زمان هنوز کشور ارمنستان جزئی از سرزمین ایران بود. کلیسای اچمیادزین Etchmiadzin Cathedral اولین کلیسای ساخته شده در کشور ارمنستان می باشد که یادگاری از گرویدن مردم به دین مسیحیت می باشد. کلیسای اچمیادزین بر روی سایت (بستر زمین) یک معبد قدیمی باستانی ساخته شد و به عنوان مرکز دینی ارامنه مورد استفاده قرار گفت.

آدرس کلیسای جامع اچمیادزین

ارمنستان، استان واغارشاپات، شهر اچمیادزین

کلیسای جامع اچمیادزین

جرموک ارمنستان

منطقه جرموک Jermuk به دلیل چشمه های آب معدنی شفابخش خود یکی از محبوب‌ترین آبگرم‌های موجود در کشور ارمنستان می‌باشد. خوب است بدانید که شهر جرموک دارای بیش از 40 چشمه آبگرم است که هر سال گردشگران فراوانی برای استفاده از خواص درمانی چشمه‌ها به جرموک سفر می‌کنند. شما می‌توانید به طور رایگان از آب معدنی شفابخش آن بنوشید. فراموش نکنید که از محبوب ترین جاذبه های طبیعی منطقه جرموک می توانیم به آبشار آن اشاره کنیم. آبشار جرموک دومین آبشار بزرگ در کشور ارمنستان می باشد که منشا رود آرپا Arpa می‎باشد. این آبشار حدود 70 متری ارتفاع دارد که پاتوق خانواده‌های ارمنی و طبیعتگردان در فصل تابستان می‌باشد.

آدرس منطقه جرموک

ارمنستان، جنوب ارمنستان، نزدیک رودخانه آرپا، شهر جرموک

جرموک ارمنستان

دریاچه سوان

دریاچه سوان در 66 کیلومتری شمال شرقی ایروان قرار دارد و یکی دیگر از محبوب ترین مقاصد توریستی کشور ارمنستان به شمار می رود. ساکنان محلی و گردشگران بسیاری در تابستان از دریاچه دیدن می کنند. دریاچه سوان در ارتفاع 1900 متری از سطح زمین قرار دارد به همین دلیل یکی از مرتفع ترین دریاچه های جهان محسوب می‌شود. اگر به عکس های این دریاچه نگاه کنید متوجه زیبایی رنگ آبی لاجوردی دریاچه خواهید شد که مانند یک الماس آبی می درخشد. زیبایی آب دریاچه باعث شد تا نام مستعار “مروارید طبیعت ارمنستان” را برای آن تعیین کنند. در اطراف دریاچه سوان انواع امکانات رفاهی مانند کروز دریایی، قایق بادبانی، نوعی قایق به نام کاتامان، مکان های خاص برای تهیه کباب یا باربیکیو، سکوی های استراحت برای آسایش گردشگران فراهم شده است. پیشنهاد ما این است که اگر از دریاچه سوان بازدید کردید از ماهی قزل آلای ارمنی به نام ایشکسان Ishxan نوش جان کنید که بسیار لذیذ می‌باشد. این ماهی در بیشتر رستوران های اطراف دریاچه سرو می شود. اگر شما هم ماهی‌گیری بلد هستید می‌توانید ماهی را صید کنید و در مکان های باربیکیو روی آتش بپزید و نوش جان کنید.

آدرس دریاچه سوان

ارمنستان، 66 کیلومتری شهر ایروان

دریاچه سوان ارمنستان

صومعه تاتِو ارمنستان

اگر در اینترنت به دنبال عکس از کشور ارمنستان باشید، به طور قطع عکس های فراوانی از صومعه تاتو Tatev مشاهده خواهید کرد. این صومعه زیبا و عجیب یکی از نمادهای اصلی گردشگری کشور ارمنستان می باشدکه از قرون وسطی یعنی حدود قرن نهم میلادی برجای مانده است. قبل از رسیدن به صومعه آنچه بیشتر از همه توجه شما را به خود جلب می کند، مناظر زیبا و طبیعت کوهستانی فوق العاده می‌باشد. برای رسیدن به صومعه می توانید از تله کابین منطقه استفاده کنید. این تله‌کابین در کتاب رکوردهای گینس به عنوان طولانی‌ترین تله‌کابین جهان ثبت شده است. شما حدود 20 دقیقه بر فراز دره عمیق گُرج gorge عبور خواهید کرد و از مناظر فوق‌العاده لذت خواهید برد تا به صومعه برسید.

آدرس صومعه تاتو

ارمنستان، 250 کیلومتری ایروان، استان سیونیک، روستای تاتو

صومعه تاتِو ارمنستان

گذرگاه سلیم ارمنستان

گذرگاه سلیم Selim در راه برگشت از دریاچه سوان به ارمنستان قرار دارد. شما با عبور از این گذرگاه و جاده قدیمی می‌توانید یکی از زیباترین مناظر طبیعی ارمنستان را پیش روی خود مشاهده کنید. این گذرگاه در گذشته بخشی از جاده معروف ابریشم بود که اروپا را به شرق دور ارتباط می‌داد. در این جاده آثار تاریخی فراوانی از جمله چند کاروانسراهای باستانی (محل سکونت برای بازرگانان در جاده ابریشم) همچنان تا امروز باقی مانده‌اند. این گذرگاه در بزرگراه شماره 11 شهر ایروان قرار دارد.

گذرگاه سلیم ارمنستان

دهکده باستانی خندزورسک

شهر خندزورسک Khndzoresk در منطقه سیونیک Syunik ارمنستان قرار دارد. در این منطقه یک روستای قدیمی، غار و آثار تاریخی فراوانی وجود دارد که بسیار دیدنی هستند. بخش از روستا در فضای باز و بخش دیگر آن در دل صخره به صورت غار کنده شده، می باشد. این روستا تا سال 1950 مسکونی بوده است و مردم ارمنی در آن زندگی می‌کردند. یک پل معروف و زیبا در منطقه وجود دارد که دو بخش روستا را به هم متصل می‌کند. اگر بر روی پل بایستید می توانید بهترین چشم انداز اطرافتان را مشاهده کنید.

آدرس دهکده باستانی خندزورسک

ارمنستان، جنوب شرق ارمنستان، استان سیونیک

دهکده باستانی خندزورسک ارمنستان

کاراهونج ارمنستان

منطقه باستانی کاراهونج در منطقه سیونیک قرار دارد که حدود 200 کیلومتری از ایروان واقع شده است. یکی از قدیمی‌ترین و محبوب ترین مکان‌های تاریخی ارمنستان را تحت عنوان کاراهونج یا ارتش سنگ‌ها (Zorats Karer) می‌باشد که هنوز کاربری دقیق آن مشخص نشده است. این مکان در یک منطقه کوهستانی در ارتفاع 1770 متری قرار دارد و بیش از 200 سنگ در آن وجود دارند که هر کدام دارای حفره هایی با قطر 5 سانتی متری هستند. این بنا برای دانشمندان با نظریه های مختلف در خصوص ریشه ها و موارد کاربرد این سنگ ها، باید اعلام کنیم که هنوز رازهای کاراهونج کشف نشده است. قوی‌ترین نظریه درباره کاراهونج بیان می‌کند که این سنگ ها و نوع ساخت آنها به زندگی انسان های متعلق به قرن ششم میلادی شباهت دارد که به عنوان رصدخانه طراحی شده بود.

آدرس کاراهونج

ارمنستان، 4 کیلومتری منطقه گوریس، استان سیونیک
کاراهونج ارمنستان

جاذبه های گردشگری ارمنستان

از دلایل جذب توریست در ارمنستان وجود انبوهی از جاذبه های گردشگری است. طبیعت زیبا و منحصر به فرد این کشور باعث شده تا همیشه بازار این تفریح داغ باشد و آژانس هایی از جمله آژانس فلات پارس گیتی این سفر را برای شما به یاد ماندنی می کند. علاوه بر تور ارمنستان،تور استانبول، تور کوش آداسی،تور آلانیا و تور ترابزون نیز از دیگر خدمات این آژانس محسوب می شوند تا لحظاتی خاطره انگیز را برای شما به ارمغان بیاورند.

صومعه گغارد

این صومعه که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی ایروان و در دره تاریخی گغارد در استان کوتایک ارمنستان واقع شده است. این صومعه قسمتی از کوه مجاور خود است که از سنگ همان کوه تراشیده شده است و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

صومعه گغارد

معبد گارنی

معبد گارنی در قلعه گارنی در ۲۷ کیلومتری شرق ایروان و در کنار روستای گارنی قرار دارد. سبک معماری این معبد یونان باستان است و در زمان حکومت دودمان اروندی ساخته شده است.

معبد گارنی

دره گل ها

دره گل ها یک طبیعت سرسبز و کوهستانی دارد و در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان، واقع در ارمنستان است. گل های زیبا این دره را احاطه کرده‌اند و در فصل زمستان با انبوهی از برف پوشیده می شوند. این دره یکی از بهترین مکان های تفریحی به حساب می‌ آید که در آن مجموعه های ورزشی، هتل ها، رستوران ها و همچنین یک پیست اسکی به طول ۷ کیلومتر وجود دارد.

پیست اسکیت تساغکادزور

در نزدیکی شهر تساغکادزور پیست اسکی با همین نام واقع شده است که در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان است. از جمله ورزش های متداول در این پیست، اسکی و اسنوبرد است. دیدن این منطقه فرصتی برای شما پیش می آورد تا تاریخ، هویت و فرهنگ ارمنستان را از نزدیک مشاهده کنید.

پیست اسکیت تساغکادزور

شهر صورتی

یکی دیگر از تفرجگاه های دیدنی ارمنستان شهر صورتی است که نام دیگر شهر ایروان است و یکی از شهرهای باستانی دنیا به حساب می آید.
به دلیل اينکه بسیاری از ساختمان های این شهر صورتی رنگ هستند، کل شهر نیز صورتی به نظر می رسد.

 

شهر صورتی

شهر اجمیازین

یکی از شهرهای بزرگ ارمنستان اجمیازین است که در ۲۰ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است.
این شهر مرکز تجمع روحانیون ارمنستان است و تا قرن چهارم پایتخت کشور بوده است و شهری فوق العاده زیبا و سرسبز است.
کلیسای اجمیازین در این شهر توسط گریگور لوساوریچ طراحی و ساخته شده است.

شهر اجمیازین

دریاچه سوان

یکی از مشهور ترین مناطق توریستی که با تور ارمنستان می توانید به آن سفر کنید، دریاچه سوان است که در نزدیکی ایروان قرار گرفته است. آب و هوای معتدل دارد و می‌تواند ساعت‌ های خوشی را برای شما رقم بزند.
در کنار این دریاچه تفریحات و مکان های گردشگری، جاذبه های تاریخی و چند کلیسای معروف وجود دارد.
این دریاچه بزرگترین دریاچه قفقاز و بزرگترین دریاچه آب شیرین است.
از جاذبه های اطراف این دریاچه می توان به پارک ملی سواناوانک، صومعه هایراوانک، قبرستان نوراتوس، قلعه آدزبرد و روستای نرکین گتاش اشاره کرد.

جاذبه های تاریخی و فرهنگی

جاهای دیدنی ارمنستان که مهد تاریخ این کشور است، چه نام دارند؟ با شرکت در تور ارمنستان، فرصت بازدید از مکان های تفریحی و گردشگری و تاریخی بسیار زیادی را بدست خواهید آورد. در واقع خود شهر ایروان در این کشور به عنوان یک مجموعه عظیم تاریخی و گردشگری معرفی می شود. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین اماکن تاریخی این کشور خواهیم پرداخت :

میدان جمهوری ایروان
موزه تاریخ
موزه نسل کشی ارامنه
پارک عشاق
کتابخانه باستانی
صومعه گغارد
کلیسای جامع زوارنتوس
معبد گارنی
دریاچه سوان

جاذبه های تاریخی و فرهنگی

اگر بعد از آشنا شدن با برخی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان قصد سفر به این کشور را دارید می‌توانید انواع تورهای ارمنستان زمینی و هوایی، تور لحظه آخری و تور نوروز ارمنستان را از کارشناسان ما بخواهید. ما مجری مستقیم تور ارمنستان هستیم و بهترین‌ها را با قیمت و کیفیت خوب برای مسافرانمان عرضه می داریم.

 

 

 

اگر هنوز هم در انتخاب تور ارمنستان تردید دارید، پینشهاد می کنیم به لینک رو به رو مراجعه کنید: سوالات متداول تور ارمنستان

 




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر