مجله گردشگری
امتیاز دهید :

دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا
تاریخ : 1402/01/20 / تعداد بازدید : 2234/ نویسنده : فلات پارس گیتی
آنتالیا یکی از شهرهای توریستی محبوب کشور ترکیه است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. یکی از مکان های تاریخی که در تور آنتالیا می توانید از آن دیدن کنید، دروازه هادریان یا به زبان ترکی هادریان کاپیسی (Hadrian Kapısı) خواهد بود. هادریان در اصل یک طاق باستانی هست که به عنوان نمادی از پیروزی ساخته شد. برای آشنایی با این جاذبه گردشگری جذاب و تاریخی با ما همراه باشید. 

عکس زیبا از معرفی دروازه هادریان آنتالیا

معرفی دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریارن آنتالیا (Hadrian's Gate Antalya) یکی از جاذبه‌های توریستی مهم شهر آنتالیا در جنوب غربی ترکیه است. این دروازه، که همچنین به نام دروازه سه پیکر شهر (Three Gates of the City) شناخته می‌شود، در قلب شهر قدیمی آنتالیا و در نزدیکی پارک کلیسایی و میدان شاه‌پور واقع شده است.
دروازه هادریارن آنتالیا در سال 130 میلادی به دستور امپراتور رومی هادریانوس ساخته شده است و به عنوان ورودی اصلی شهر آنتالیا در آن زمان برای مردم و مسافران بود. این دروازه در طول تاریخ به عنوان نماد شهر آنتالیا شناخته شده است و در حال حاضر از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم در شهر قدیمی آنتالیا است.
دروازه هادریارن آنتالیا به شکل یک دروازه با سه پیکر طراحی شده است که دارای قسمت‌هایی با برج‌های بلند و دو نیمکت به هر دو طرف دروازه هستند. دروازه هادریارن با استفاده از سنگ سفید و قهوه‌ای ساخته شده و در طراحی آن از الگوهای هنری رومی و یونانی استفاده شده است.
اکنون دروازه هادریارن آنتالیا به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در شهر قدیمی آنتالیا، برای بازدیدکنندگان از سراسر دنیا باز است و همچنان به عنوان نماد شهر آنتالیا شناخته می‌شود.

معرفی دروازه هادریان آنتالیا

معماری دروازه هادریان

دروازه هاردیان دارای دو برج و سه قوس طاقی شکل است که در واقع باقی مانده حصار دور شهر آنتالیا در زمان رومیان بود. این دروازه حدود 6 متر ارتفاع دارد اما کل ارتفاع بنا حدود 8 متر ارتفاع است. در ادامه کمی با بخش های مختلف این جاذبه تاریخی در تور آنتالیا فلات پارس گیتی آشنا می شویم. برج جنوبی دروازه هادریان به نام جولیا سانتا شناخته می شود. بخش پایین برج شمالی نیز در نیمه اول قرن سیزدهم میلادی و همزمان با سلطنت سلطان علاالدین کی‌قباد بازسازی شد. بعد از آن زمان کتیبه ای به خط عربی بر روی برج شمالی نصب شد که در آن نحوه مرمت توضیح داده شده است. در واقع دروازه هادریان زیباترین بنای تاریخی باقی مانده از شهر باستانی پامفیلیه (Pamphylia) هست. خوب است بدانید که بیشتر بناهای باستانی این منطقه از جنس سنگ گرانیت و سنگ مرمر سفید ساخته شده اند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که دروازه هادریان یک ورودی مقدس بوده که در آن مجسمه امپراتور و خانواده اش وجود دارد. به همین علت در مسیر و یا بدنه دروازه نقوشی از گل حکاکی شده است. در حال حاضر نیز برای راحتی بازدیدکنندگان کمی از محوطه و مسیر رسیدن به دروازه هادریان بازسازی شده تا گردشگران بتوانند راحت‌تر در محیط قدم بزنند. مابقی آثار کشف شده و کتیبه ها نیز به موزه بریتانیا (بریتیش مییوزیم) در لندن و موزه اشمولین در آکسفورد ارسال شدند.دروازه هادریان با استفاده از سنگ سفید و قهوه‌ای ساخته شده و دارای قسمت‌هایی با برج‌های بلند و دو نیمکت به هر دو طرف دروازه است. دروازه هادریان با طراحی زیبا و مدرن خود، نمونه‌ای برجسته از معماری رومی باستان است.دروازه هادریان به شکل یک دروازه با سه پیکر طراحی شده است و در آن از الگوهای هنری رومی و یونانی استفاده شده است. پایه دروازه با سنگ‌های تراورتن سفید پوشیده شده است و برج‌های آن با سنگ تراورتن قهوه‌ای نصب شده‌اند. در بخش بالای دروازه، حروفی به زبان لاتین بر روی سنگ‌های سفید نوشته شده است که نام امپراتور هادریان و سال ساخت دروازه را نشان می‌دهد.دروازه هادریان به عنوان یکی از نمادهای شهر آنتالیا شناخته شده است و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. به دلیل طراحی زیبا و مدرن خود، دروازه هادریان به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در شهر آنتالیا تبدیل شده است.

معماری دروازه هادریان آنتالیا

افسانه های قدیمی درباره دروازه هادریان

در خصوص بسیاری از جاذبه های تاریخی که از دوره رومیان باقی مانده است، افسانه های بسیاری نقل می شود. در خصوص دروازه هادریان و شهر تاریخی پامفیلیه نیز روایت های مختلفی وجود دارد. طبق یکی از افسانه های تاریخی مردم معتقدند که ملکه سبا در مسیر خود از این دروازه عبور کرد و در کاخ آسپیدوس با حضرت سلیمان ملاقات داشته است.

عکس دروازه هادریان آنتالیا در شب

دروازه هادریان کجاست؟

ترکیه، آتالیا، 40 کیلومتری آنتالیا، منطقه کالیچی 
Hadrian's Gate Antalya
Barbaros, Hesapçı Sk. No:7, 07100 Muratpaşa/Antalya، ترکیه
برای رسیدن به دروازه هادریان، می‌توانید از اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌های موجود در شهر آنتالیا استفاده کنید. همچنین اگر در شهر آنتالیا با خودرو سفر می‌کنید، می‌توانید از نقشه شهر برای رسیدن به محل دروازه هادریان استفاده کنید.

چطور به دروازه هادریان برویم؟

شما می توانید با انواع وسیله نقلیه در شهر آنتالیا مانند تراموا، تاکسی و اتوبوس خودتان را به منطقه کالیچی برسانید. سریعترین وسیله نقلیه تاکسی می باشد که البته هزینه آن به نسبت سایر وسایل حملو نقل عمومی بیشتر است. اگر قصد دارید از اتوبوس استفاده کنید نیاز است تا ابتدا کارت مخصوص اتوبوس (آنتالیا کارت) را تهیه کنید. سپس در ایستگاه Fittingly از اتوبس پیاده شوید تا به دروازه هادریان برسید.

عکس دروازه هادریان آنتالیا

امیداوریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر قصد خرید تور آنتالیا یا تور ترکیه را دارید می توانید به صفحات تور خارجی آژانس فلات پارس گیتی مراجعه نمائید و تور مسافرتی مورد نظرتان را خریداری کنید.

همچنین اگر سوالی در خصوص شهر دیدنی آنتالیا و جاذبه های گردشگری آن دارید، می توانید در بخش نظرات موارد خودتان را مطرح نمایید.



ارسال نظر
منصور 11 ماه قبل
لغو
پاسخ
0-

عالی و درجه یک

ادموند 11 ماه قبل
لغو
پاسخ
0-

مطلب بسیار کامل و جذابی بود