مجله گردشگری
امتیاز دهید :

دیدنیهای مشهور ارمنستان

دیدنیهای مشهور ارمنستان
تاریخ : 1401/02/17 / تعداد بازدید : 2821/ نویسنده : فلات پارس گیتی
ارمنستان مکانی محبوب برای دوستداران گردشگری فرهنگی است. می خواهم نکاتی برای سفر به ارمنستان را برای شما بازگو کنم که در ادامه صحبت هایم در نکاتی برای ارمنستان قسمت یک است. این کشور با تاریخ 3500 ساله اش دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی منحصر به فردی است که گاهی اوقات “موزه زیر آسمان باز” نامیده می شود.

ارمنستان مکانی محبوب برای دوستداران گردشگری فرهنگی است. می خواهم نکاتی برای سفر به ارمنستان را برای شما بازگو کنم که در ادامه صحبت هایم در نکاتی برای ارمنستان قسمت یک است. این کشور با تاریخ 3500 ساله اش دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی منحصر به فردی است که گاهی اوقات “موزه زیر آسمان باز” نامیده می شود.

جاهای دیدنی ارمنستان

ارمنستان با وجود این که کشوری آرام و خلوت به شمار می آید اما دیدنی های متعددی در خود دارد؛ البته ناگفته نماند که اغلب آنها در ایروان هستند، همانطور که گفتیم، ارمنستان از لحاظ جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار غنی بوده و می‌تواند تجربه لذت بخشی را برای مسافران ایجاد کند. با توجه به قدمت بالا و دین غالب مسیحیت در این کشور، کلیساها و محله‌های آن نظر تمام گردشگران را به خود جلب می‌کند. در ادامه با تعدادی از مشهورترین مکان‌های گردشگری این کشور آشنا می‌شویم:
میدان جمهوری ایروان
• یادمان نسل کشی ارامنه
• کلیساهای مختلف
• بازارهای محلی
• دریاچه سوان
• پل شیطان
• انواع موزه

برای آشنایی با تمامی جاهای دیدنی ایروان ارمنستان اینجا کلیک کنید

صومعه های ارمنستان

بسیاری از جاذبه های موجود در ارمنستان با مسیحیت مرتبط هستند، صومعه های باستانی و کلیساها با معماری شگفت انگیز خود و سنگ های منحصر به فرد و دیدنی همه به نوعی به هم مربوط می شوند. در بین جاذبه های مذهبی توصیه می کنیم که بازدید از صومعه خور ویراپ Khor Virap را از دست ندهید. این نیایشگاه دارای چشم اندازی نفس گیر در کوه آرارات می باشد، صومعه گغارد نیز به خاطر معماری سنگی شگفت انگیز خود مشهور است همچنین صومعه تاتو (Tatev) بهترین نمونه معماری قرون وسطایی می باشد، صومعه های هاغپات و ساناهین نیز نامشان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

کلیسای جامع اچمیادزین نیز مرکز دینی ارامنه می باشد. در ارمنستان نه تنها از شاهکارهای معماری می توانید لذت ببرید بلکه زیبایی های طبیعت آن نیز منحصر به فرد می باشد؛ بنابراین اگر می خواهید در آرامش باشید و با طبیعت هماهنگ باشید، توصیه می کنیم اگر تور هوایی ارمنستان و یا حتی تور زمینی ارمنستان را خریدید و راهی این دیار شدید از سایت های طبیعی دیدن کنید.

عکس کلیسا در ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان

اولین دیدنی مشهور کشور ارمنستان دریاچه سوان (Sevan) است که زیبایی آن هیچ کس را نسبت به خود بی تفاوت رها نمی کند. این یکی از مرتفع ترین دریاچه های آب شیرین در جهان و بزرگترین در قفقاز است. چشم انداز مناظر دریاچه سوان تحسین برانگیز است. تپه های پوشیده شده از جنگل، صخره های سنگی، چمنزارهایی مرتفع و سرسبز.

اتفاقی نیست که این روزها اکثر مسافران ایرانی تورهای مسافرتی ارمنستان را انتخاب می کنند، سعی کنید این مکان فوق العاده و فراموش نشدنی را از دست ندهید. دریاچه سوان بهترین انتخاب برای کسانی است که تعطیلات ساحلی را ترجیح می دهند و می خواهند شنا کنند، آفتاب بگیرند، در ساحل بازی کنند و اوقات خوشی را سپری نمایند.

برای کسانی که مایل به استراحت در طبیعت و ارتقا وضعیت سلامت خود هستند، بهترین انتخاب یک شهر دنج به نام جرموک با آبهای معدنی شفابخش بهداشتی و درمانی با کیفیت بالا خواهد بود.

دیدنی های ارمنستان

شهر کهن ایروان

سفر به ارمنستان بدون دیدن شهر باستانی ایروان، کامل نمی شود. ایروان با فضای دنج و دوشت داشتنی، معماری منحصر به فرد، موزه های آموزشی فراوان و کافه ها و رستوران های زیبا طراحی شده است. مرکز شهر به ویژه میدان جمهوری باشکوه، سالن تئاتر اپرا و باله و خیابان مدرن شمالی از مشهورترین دیدنی های ایروان هستند. همچنین می توانید اوقات خوشی را در یکی از رستوران های شهر سپری کنید و از غذاهای محلی ارامنه مانند دلمه (tolma)، خوروواتس (horovats) نوعی کباب ارمنی و هریسا (harissa) لذت ببرید. شب هنگام با قدم زدن در ایروان و لذت بردن از آب نماها و نورپردازی های منحصر به فرد آن می توانید بسیاری از احساسات و تاثیرات مثبت را دریافت کنید! 

سواحل ارمنستان

پیست اسکی در ارمنستان

محبوب ترین پیست اسکی ارمنستان تساغکادزور (Tsakhkadzor) است که ارائه دهنده تجهیزات بزرگ و پیشرفته مسیرهای اسکی می باشد. مسیر تله کابین ساخته شده در دامنه های کوه حداکثر ایمنی برای بازدیدکنندگان را تضمین می کند. برای پاراگلایدر، یکی از مکان های محبوب، روستایی کوچک در نزدیکی دریاچه سوان و کوهستان هاتیس (Hatis) است. در این روزها، تور ارمنستان به منظور پاراگلایدر روز به روز محبوبیت بیشتری به دست می آورد. مقصد مورد علاقه برای پیاده روی کوه آراگاتس است، مرتفع ترین در ارمنستان (4090 متر). این کوه دارای یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی می باشد.

اسکی در ارمنستان

مراکز خرید ارمنستان

برای بسیاری از شما عزیزان این سوال پیش می آید که آیا ارمنستان و به ویژه شهر ایروان برای خرید و به ویژه خرید پوشاک مناسب است یا خیر؟ اگر این سوال از دغدغه های شما نیز هست.
با وجود این مورد از آنجایی که بسیاری از ایرانیان با هدف خرید به کشورهای همسایه سفر می کنند در اینجا نیز به صورت خلاصه از مراکز خرید اصلی ارمنستان و معقوله خرید در این کشور خواهم گفت. ایروان مهمترین شهر و پایتخت ارمنستان است و تقریبا می توان گفت که هیچ شهر دیگری در ارمنستان وجود ندارد که مراکز خرید آن با این شهر قابل مقایسه باشد بنابراین مراکز خرید خوب ارمنستان در واقع همان مراکز خرید ایروان هستند.
در ارمنستان می توانید دو سبک خرید انجام بدهید یا به سراغ بازارهای محلی بروید و یا این که از مراکز خرید مدرن آن خرید خود را انجام بدهید. یک بازار محلی معروف در ایروان وجود دارد به نام بازار ورنیساژ که قبل تر ان را معرفی کردم و بهتر است و توریست های خارجی اغلب آن را دوست دارند اما به جز آن بهترین مراکز خرید ایروان عبارت اند از ایروان مال، مرکز خرید مترونوم، مرکز خرید تاشیر ترید، مرکز خرید دالما گاردن، مرکز خرید روسیا و ریو مال.
اگر برای خرید به ایروان می روید باید بگویم خرید لباس در این کشور به هیچ وجه با خرید لباس در ترکیه قابل مقایسه نیست اما می توانید پوشاک با کیفیتی را از این کشور تهیه کنید و از نظر قیمتی هم خیلی ارزان تر از ایران نخواهد بود که البته بسته به برندی که از آن خرید خود را انجام می دهید این موضوع متفاوت خواهد بود.

برای آشنایی با مراکز خرید ایروان اینجا کلیک کنید

دیدنی های ارمنستان

به نظر شما کدامیک از دیدنی های ارمنستان مشهورتر هستند؟

آیا تا به حال به ارمنستان سفر کرده اید؟

می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.